Alleen met baby naar buiten

<p>Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, maar ik kan geen vergelijkbare verhalen vinden.</p><p>Ik ben 18 dagen geleden bevallen van mijn eerste dochtertje. Inmiddels is manlief weer aan het werk, we zijn een paar keer een klein stukje wezen lopen of even met de auto naar de supermarkt geweest met de kleine. Maar ik merk dat ik niet echt alleen met de kleine naar buiten durf terwijl ik er inmiddels wel onwijs veel behoefte aan heb. <br />bij de tripje met mijn man erbij heeft ze eigenlijk iedere keer wel gehuild, terwijl ze echt geen huilbaby is. Maar dan heeft ze honger (ik geef bv op verzoek) of last van krampjes. Ook slaapt ze amper in de auto of kinderwagen.</p><p>ook vind ik even naar de stad ofzo lastig, omdat ik eigenlijk standaard zo lang weg ben dat ze dorst heeft. Er is hier niks op loopafstand te bereiken,..</p><p> </p><p>hoe hebben jullie dit gedaan? Ik ben nieuwschierig naar tips en ervaringen ?</p><p> </p><p> </p>

Heeeel herkenbaar en voor mijn gevoel was ik de enige haha. Ik durfde het ook niet aan. Mijn zoontje was super hongerig, dus na 2 uur was het feest en meneer kon niet wachten tot het flesje klaargemaakt was, nee die raakte helemaal overstuur als hij honger had en wilde het flesje eigenlijk meteen hebben (wat natuurlijk niet kan). Daardoor voelde ik me niet fijn om er echt op uit te gaan. Ik ben de eerste maanden dan ook niet echt weggeweest, maar heb heel veel gewandeld bij ons in de buurt. Al was het maar een halfuurtje of een uurtje, dat deed al zo goed bij mij. En ik heb een keer mijn schoonmoeder gevraagd om een uurtje op te passen zodat ik even lekker naar de pedicure kon. Dus ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. iedereen vond me maar raar, maar ik ben van mening dat als ik me ergens niet goed bij voel, dat ik het dan ook niet doe. 

Ik ga gewoon direct weg nadat mn kindje gegeten heeft, ze is nu 14 weken. Dan kun je wel 2 uurtjes wegblijven. Je kindje hoeft toch niet binnen 2 uur weer te eten? Ik geef flesvoeding, ook aardig op verzoek maar laat minimaal 2 uur tussen de voedingen. Zo deed ik het ook met de borstvoeding wat mijn oudste dochter kreeg. Betekent dat je tussendoor zo'n 1.5 uur de tijd hebt om weg te gaan.
Het is mijn tweede kindje (ik heb al een dochter van net 2 jaar) Ik ga elke ochtend op pad, omdat mijn peuter de deur uit wilt/moet.. met een peuter kun je geen 4 uur achter elkaar binnen blijven. Zodra de baby gegeten heeft (soms moet ze een voeding om 8.30, soms om 10.00, net hoe het uitkomt die ochtend) stappen we in de auto. Naar de eendjes, naar de stad, naar de speeltuin.. en we blijven altijd wel 1.5 uur weg.
De baby slaapt meestal veel dan, maar wel onrustiger dan wanneer ze thuis slaapt. Dat is gewoon niet anders, daar kan ze best tegen ?
Tussendoor is ze ook wakker hoor, dan ligt ze om zich heen te kijken of huilt ze even. Met een speentje krijg ik haar meestal wel stil. En als ze even huilt is het ook niet zo erg hoor.. Bij mijn eerste kindje vond ik dit ook lastig, nu denk ik gewoon: Hop, we gaan. Luier mee en meer heb ik niet nodig? Ik zorg dat ik altijd na 2 uur weer terug ben, op tijd voor de volgende voeding. En ga ik naar de stad ga ofzo dan neem ik een voeding mee, als het niet gaat dan duik ik een café in en maak ik een flesje.
Je wordt er ook echt vanzelf makkelijker in hoor! Ik heb nu binnen 5 minuten 2 kinderen verschoond/jassen aan en in de auto zitten. Ergens is het nog makkelijk als ze zo heel klein zijn want dan slapen ze nog zoooveel. Dat wordt in de loop van de weken steeds minder..
Succes, gewoon doen! En maak je niet gek als je baby huilt, dat is niet erg!

En als ik naar de stad ga, ga ik niet uitgebreid winkelen met de baby. Dat doe ik in mn eentje. Maar ff naar de Hema/Kruidvat enzo lukt wel binnen 1 uurtje, en dan ben je er toch ff uit ? En je kan toch ook prima voeden in het café bij de Hema ofzo.. ik heb zelfs wel eens gevoed bij Omoda terwijl mijn man nieuwe schoenen aan het passen was? Nouja, ik ben zelf nogal nuchter en als de baby honger heeft, moet ze gewoon eten.. of dat nou in de speeltuin is of op in de Hema, daar geef ik niet om. Maar dat moet je wel even 'leren' ofzo...

dat vind ik nog niet eens zo erg, maar ze komt nu bijna iedere anderhalf uur voor bv. Omdat ik afgelegen woon is een tripje supermarkt al 20 minuten rijden, dan boodschappen en terug. en dus afgelopen week in de auto zitten voeden omdat ze anders de terugweg had gehuild ? vanwege zulke ervaringen is die drempel nu hoger om alleen iets te gaan doen 

[quote quote=10263303]Mijn baby is 3 weken, ik heb hetzelfde. Ik vind het ook gelijk zo’n gepak. Jasje erbij aan, in de maxicosi. Ben benieuwd naar de reacties…[/quote]
dat vind ik nog niet eens zo erg, maar ze komt nu bijna iedere anderhalf uur voor bv. Omdat ik afgelegen woon is een tripje supermarkt al 20 minuten rijden, dan boodschappen en terug. en dus afgelopen week in de auto zitten voeden omdat ze anders de terugweg had gehuild ? vanwege zulke ervaringen is die drempel nu hoger om alleen iets te gaan doen 

Ik vond het in het begin ook lastig, maar het is echt een knop omzetten. Als ze gaat huilen.. tsja, dan is dat maar even zo toch? Ik weet niet of ze een speentje heeft maar zo ja, zorg dat je er altijd eentje mee hebt. En vind je voeden in het openbaar nog erg eng? Dan kun je proberen met haar direct na een voeding weg te gaan, zodat ze lekker verzadigd is dan en je in ieder geval zo lang mogelijk de tijd hebt. 
En probeer niet bang te zijn dat je iets "fout" doet. Ik heb ook een keer over straat gelopen met mijn zoontje in de kinderwagen, met een poepluier, en juist die keer een luier vergeten. En hij maar losgaan in die wagen haha. Nou goed, dat soort dingen gebeuren gewoon! Op een gegeven moment krijg je een beetje door hoe jouw kleintje "werkt", maar dat leer je eigenlijk ook alleen door het te doen. En je knapt er echt van op, even naar buiten gaan! 
Hier werkt het trouwens om met hem in de draagzak op pad te gaan het beste. Hij valt meteen in slaap en ook als hij honger heeft is hij dat vrijwel meteen vergeten als ik begin te lopen. Ik weet niet of je ook een draagzak hebt en al eens hebt gebruikt, maar vanaf het moment dat ik die ben gaan gebruiken voelde ik me veel 'vrijer'.

Terug
Bovenaan