Alleen met baby naar buiten

20 Minuten naar de supermarkt is wel een eind ja.. 
Ik woon ook afgelegen, in de polder in een straatje met 20 huizen en verder niks... maar wel de supermarkt op 5 minuten rijden afstand en binnen 15 minuten in de stad. 
Ze gaat in de loop van de weken vanzelf meer tijd tussen de voedingen laten en dan wordt het makkelijker. Maar je moet het echt 'gewoon doen'. Niet bang zijn dat ze misschien gaar huilen op de terugweg in de auto. Dat weet je niet zeker en in de auto zijn ze vaak stil.. kinderen houden van autorijden! Toen mijn dochter 4 weken was gingen we op vakantie... 2.5 uur in de auto gezeten. Heerlijk geslapen zowel op de heen als terugweg zonder voeding. Terwijl ze dat 'normaal' ook niet red. 

Ik heb een grote sjaal gekocht zodat ik prettiger overal kon voeden. Dat gaf mij een hoop rust ook juist, ik hoefde alleen maar een bankje op te zoeken en ze kon eten!
Het is even een drempel misschien, maar ik een hoekje bij een Hema of laplace cafe kan het echt prima hoor.
Of in een hoekje in de bieb is het ook vaak rustig.

Ik heb dat nooit zo gehad.. nu 12 weken maar ga overal naartoe. Moet zeggen zoontje is ook wel makkelijk zolang hij źijn flesje maar krijgt. Laatst zelfs hele dag op pad geweest gaat echt super goed wel in de wieg dan niet in de maxicosi. Het ligt natuurlijk ook aan je kindje of dat kan.. maar als je ze gewoon mee neemt wennen ze eraan. Wat al gezegd word kindje mag ook best even huilen.. maar snap wel dat is voor jezelf niet zo'n fijn gevoel.  
Ik zou gewoon eens proberen! Evt in centrum ergens kop koffie drinken en kleine voeden?  Of als je dat liever niet doet flesje gekolfde melk meenemen. 
Succes en vooral veel plezier want het is best leuk met je kleintje weg te gaan :) 

[quote quote=10263341]En wat gekolfde melk mee in een flesje? Is dat wat? Daarmee rek je nog wat [/quote]
Dat ga ik binnenkort eens proberen, tot nu toe heeft ze nog niet uit een flesje gehad omdat ze nog zo jong is. Hoeveel zou ik haar dan moeten geven? Ze heeft echt alleen borstvoeding gehad dus ik heb eigenlijk geen inzicht op hoeveel ze drinkt.
wel in de eerste week een keer gekolfd om te kijken of de productie in orde was volgens haar had ik toen ruim genoeg productie
speentje neemt ze ook graag dus de fles zelf zal wel lukken denk ik.

Ik denk 30 /40cc voor zo'n kleintje. Maar geef geen borstvoeding. Wellicht even navragen bij consultatie bureau? Gaat ook op gewicht van het kindje.

Hoi
Ik ben gewoon altijd overal heen gegaan heb op de overal wel een keer een flesje moeten geven of fruithapje in het park in de Alberthein in de koffie hoek bij de bakker op een festival of in de trein of een luier verschoont in de hal opschoot bij een café ze hadden geen verschoon tafel 

Als je gekolfde melk mee wil gaan nemen, gebruik dan deze website als richtlijn!
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles
Verder: begin anders eens met gewoon een ronde wandelen in de omgeving van jullie huis? Elke keer een stukje verder lopen, zodat jij kunt wennen aan het idee, en je kleintje ook gewend raakt aan buiten zijn. Is wel supergoed voor ze namelijk!
Naar de stad gaan e.d. vond ik ook wel een flinke drempel. Gekolfde melk mee is een optie inderdaad, of zoals anderen ook al zeggen een rustig plekje opzoeken met evt een sjaal ofzo voor om jullie heen. Ik heb voor het eerst openbaar gevoed in het restaurant van de Ikea... Had een vestje aan dat ruim om me heen viel, voedingshemdje en beha open en gaan. We hebben wel opgelet waar we gingen zitten, zodat ik niet te veel op de kijk zat. Ik vond het idee heel ongemakkelijk van tevoren, maar het viel me echt enorm mee!

Terug
Bovenaan