Alleenstaande moeders gezocht

<p>hoi allemaal! </p><p> </p><p>Zoals de titel al zegt ben ik eigenlijk op zoek naar andere alleenstaande mamma’s om van gedachte te kunnen wisselen. Het is niet zo makkelijk als je er alleen voor staat, en een beetje steun vinden bij elkaar zou wel heel fijn zijn. Zelf ben ik Nederlandse, afkomstig van Maastricht maar woon in België. Ik ben 32 jaar en ongepland maar wel in blijde verwachting van mijn eerste kindje.</p><p> </p><p>veel liefs!</p>
 
Hey Anna!
 
hoe ging dat voor jou als ik mag vragen? Wat was of is voor jou het moeilijkste stukje? Momenteel zit ik erg in de war wat ik moet doen met mijn werk. Ik heb een goed betaalde job maar in volcontinu systeem. Ik maak me enorme zorgen hoe ik gepaste opvang ga vinden aangezien ik ook niet op familie kan terugvallen.
 
liefs,
 
Dot
 
@Dotinlove geen ervaring maar als tip voor opvang: (sommige) gastouders zijn erg flexibel qua tijden. Meer als een kinder dagopvang. Een vriendin van mij kan haar zoontje al voor 6 uur s'ochtends weg brengen en laat in de avond ophalen. Je kan via een bureau misschien een passende gastouder bij jou in de buurt vinden! 
 
Hi Dot,
 
Het moeilijkste waren toch wel de “beroemde” eerste drie maanden. Voeden om de 2,5/3 uur, gebroken nachten, krampjes en veel pijn na de bevalling. Als alleenstaande heb je recht op minimaal 2 dagen extra kraamzorg. Vraag vooral aan je moeder/tante of een goede vriendin of die een weekje na je bevalling bij jou kunnen logeren. Overdag heb je dan wat hulp van de kraamzorg en snachts overige hulp. Stel dat je bevalling heel anders verloopt (spoedkeizersnede bijv.) dan heb je dat echt nodig. 
 
Vraag een aantal rondleidingen aan op een kinderdagverblijf. Schrijf je na het maken van je keuze daarna direct in ivm lange wachtlijsten. Sommige hebben flexibele opvang vanaf 06.30 tot 20.00 uur of zelfs later. Afhankelijk van de hoogte van je inkomen krijg je het grootste gedeelte vergoed van de belastingdienst. 
Je hebt ook recht op ouderschapsverlof totdat je kind 8 jaar oud is. Afhankelijk van je werkgever is het deels doorbetaald maar niet altijd. 
 
Ik heb ook geen familie die meehelpt in het dagelijks leven. Mijn baby gaat naar de kinderopvang en ik neem 1 dag ouderschapsverlof op. Dat werkt voor nu prima! 
 
 
 
Wees assertief, laat je goed informeren, schroom niet om allerlei vragen te stellen etc. 
 
Dit, zodat je straks heerlijk kunt relaxen tijdens je verlof en goed je bevalling tegemoet kunt gaan. You can do this!!!
 
Ja precies haha! Ik heb zelfs al rondgebeld maar 3 kinderdagverblijven zijn in verlof nu. Ik ben Nederlandse maar woon in België dus alles zit hier anders. Maar ben ook van plan om 4/5de te gaan werken. Alleen werk ik dus ook weekenden en nachten. Dat maakt het echt extra spannend. Morgen ga ik naar de ziekenkas, die kunnen mij waarschijnlijk ook superveel vertellen waar ik recht op heb hier in België. Ik moet alles van tevoren weten, het heeft geen zin als ik niet volledig voorbereid ben haha?
 
Terug
Bovenaan