Alleenstaande moeders gezocht

Ha stomme app! Hier is het zo dat je na de bevalling geen nacht/weekenddiensten hoeft te draaien voor een bepaalde periode. Wellicht is dat in België anders. 
 
Wat apart dat de kinderdagverblijven in verlof zijn. Waar gaan de kinderen dan heen voor ouders die werken zou je denken. Nou succes hoor 
 
Ja hier is dat inderdaad anders. Hier mag je zowieso na je 6de maand niet meer met de nacht of weekenden werken. Volgens mij erna wel weer. Maar daarover weet ik donderdag meer, dan moet ik naar de arboarts. 
Ja de opvang is 2 weken dicht, maar valt hier precies samen. Er zullen er wel open zijn hoor, juist die ik gebeld heb niet?
 
Hi Dotinlove,
Ik ben ook toekomstig alleenstaande mama en zou ook graag ervaringen (en angsten) willen uitwisselen. Voel me geregeld eenzaam ondanks dat ik genoeg familie en vrienden heb. Ik ben 33 jaar en ongepland en in eerste instantie zelfs ongewenst zwanger geraakt. Ik kwam er pas met 10 weken achter wat de shock nog groter maakte voor mij omdat ik het echt niet zag aankomen. Ben nu 14 weken en nog wat dagen. 
Het lastigste vond ik om te moeten vertellen dat ik uit het niets zwanger was en het alleen zou doen (verwekker heeft mij gesmeekt het weg te halen). Ook al werd er heel blij en positief gereageerd door mijn omgeving (zij waren nog blijer dan ik), schaamde ik me ook heel erg. Ben ook echt even depressief geweest en er hebben dikke tranen over mijn wangen gerold. 
Nu gaat het wel iets beter en ik heb altijd wel iemand om mee te praten. Zou het alleen heel fijn vinden als ik ook met iemand zou kunnen praten die gelijktijdig hetzelfde doormaakt en niet tien jaar geleden...
Sorry voor mijn lange verhaal ?
Veel liefs en een fijne dag vandaag ✨
 
Hoi hoi! Ja graag wil ik met je erover praten. Ik herken wel wat dingen ja, behalve dat ik wel een kinderwens had maar niet op deze manier. Sterker nog, het was altijd mijn grootste angst om alleenstaande moeder te worden maar blijkbaar is die angst weg. Daarvoor in de plaats heb ik vandaag wel zeer shockerend nieuws gekregen, ik word niet alleen een Alleenstaande moeder, maar ik krijg een tweeling. Dit geeft mij wel veel angst eerlijk gezegd. Maar ik probeer toch zo positief mogelijk te blijven. Ik denk dat dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de baby’s heel goed is. Ik wil zo min mogelijk stress hormonen in mijn lijf dus ik heb vandaag ook meteen de papa op de hoogte gesteld. Ik kan het met hem heel goed vinden en hij laat me wel in mijn keuze maar hij kan er niet zijn voor de kids. Ik vind dat heel moeilijk maar ik ga hem niet dwingen om de verantwoordelijkheden op zich te nemen, dat loopt toch alleen maar fout.
 
veel liefs,
 
Do
 
Oh wat leuk, een tweeling! Gefeliciteerd! Hoewel ik me de extra shock goed kan voorstellen. Twee kleintjes waar je voor moet zorgen. Krijg je wel hulp vanuit je directe omgeving? Hoe ver ben je nu?
Zelf heb ik ook altijd een kinderwens gehad hoor maar niet op deze manier. Alleenstaande moeder worden paste echt niet in mijn toekomstvisie en ik wilde nu nog geen kinderen. Maar dingen lopen zoals ze moeten gaan en ik ben ervan overtuigd dat we er heel veel voor terug zullen krijgen. Verdubbeld :)
Ene kant fijn dat je het goed met de vader kunt vinden maar jammer dat hij er niet voor de kinderen kan zijn. Bestaat er een kans dat hij nog bijdraait? Ik heb de verwekker op elke mogelijke manier geblokkeerd omdat ik erg van streek raakte door de dingen die hij zei dus ik richt me voor nu op de baby en op mezelf. Wil ook zo min mogelijk stress. 
Hopelijk lukt het je wel om van de zwangerschap te genieten. Zelf heb ik er nog een beetje moeite mee omdat er zoveel op me afkomt. 
 
 
 
Hmm, de eerste slapeloze nacht is een feit. Ik heb geen steun van familie helaas. Ik heb wel vrienden, dus ik denk dat ik er niet onderuit kom om echt om hulp te gaan vragen hierbij. Ik ben nu 6,4 weken, jij 14 he? Dan schelen we 7 weken ongeveer. 
Ik snap precies wat je wilt zeggen, ik denk er net zo over. Het is altijd mijn grootste angst geweest om zo alleenstaande moeder te worden. Ik moet zeggen dat die angst ver te bespeuren is nu het zover is. Ik denk ook echt dat dingen komen zoals ze moeten komen. En we hebben er enkel van te leren en te genieten, net zoals je zegt. Ik snap dat dat heel erg moeilijk is. Wat ik eigenlijk al doe sinds ik het weet, is lekker badderen met mijn buikje. Klinkt misschien raar, maar ik zet dan het meest rustgevende muziekje ever op en dat helpt zo goed! 
 
Over de pappa, ja er bestaat een kans dat hij bijdraait, hij wilt ze zeker zien ook, dus ik ben benieuwd. Ook dat maakt alles heel spannend. Maar voorlopig hebben we afgesproken dat hij geen deel uitmaakt van de opvoeding en dat hij niet als pappa bekend is/wordt. Ik vind het echt erg voor je dat jij door zo een stress hebt moeten meemaken met de vader. Dat zou echt niet mogen. Ik had er zelf ook zo enorme schrik voor! Maar net zoals jij wil ik zo min mogelijk stress aan mijn hoofd en had ik besloten hem het zsm te vertellen. Gelukkig maar dat ik dat gedaan heb. Gisteren was dat wel even opnieuw stress toen ik hem vertelde dat het er 2 waren maar hij schrok wel, maar draaide wel heel snel weer bij gelukkig. 
 
Heb je trouwens een pseudo naam ofzo waar ik je mee mag aanspreken?
 
x
Do
 
Hi Do,
Die slapeloze nachten heb ik in het begin ook gehad. Heeft gelukkig niet lang geduurd, het gaat wel weer over. Fijn dat je wel vrienden hebt en dat je niet helemaal alleen bent. Je zult inderdaad om hulp moeten vragen, zeker in het begin. Ik hoop echt dat het qua hulp helemaal goed komt voor je. Ik ben inderdaad 14+6. Moet zeggen dat de tijd voor m’n gevoel erg langzaam gaat naarmate ik me erop ga verheugen.
Wanneer ik onrustig in bed lig zet ik meditatiemuziek op en daar val ik dan mee in slaap. Het helpt me goed slapen en ik voel me de volgende ochtend een stuk beter. Af en toe heb ik wel enge dromen over de baby of de zwangerschap maar dat schijnt er ook bij te horen.
Als de vader straks bijdraait zou het heel fijn zijn maar dat zul je later wel merken dan toch? Voor nu belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt en voor de kleintjes. Belangrijk is ook om de situatie te accepteren zoals hij is. Helpt ook.. geeft je wat rust. 
Ik ben wel voornemens het gesprek weer met hem aan te gaan omdat er eigenlijk nooit een gesprek over is gevoerd. Hij riep alleen maar dat ik het weg moest halen en dat het mijn schuld was maar een dialoog zijn we nooit aangegaan. Bovendien heeft hij al kinderen dus ik vind het wel belangrijk om toch nog even het gesprek aan te gaan. Als hij dan toch zegt dat hij er niks mee te maken wil hebben vind ik dat prima maar dan wil ik hem ook nooit meer spreken ?.
Hoe voel jij je verder, afgezien van de situatie? Lichamelijk?
Je kunt me aanspreken met Sunny :)
 
hey Sunny!
 
vandaag heb ik even een slechte dag gehad met misselijkheid en migraine. Waarschijnlijk ook door de slapeloze nacht. Het is nu gelukkig een beetje bijgedraaid. Over het algemeen voel ik me echt vrij goed. Zijn af en toe momentjes dat ik beetje misselijk ben. Ik heb tm week 5 wel echt flinke buikpijn gehad, ofja krampen eigenlijk. Daarom hebben ze een vroege echo gedaan om te kijken of het geen bbz was. Gelukkig zijn de krampen langzaam aan afgezwakt. Verder heb ik pijnlijke borsten en zeer gevoelige tepels. Ah ja en slecht slapen, en inderdaad heftig dromen!
Ik moet wel zeggen dat ik al vroeg de symptomen had. Toen had ik zelfs voor mijn nod een metaalsmaak in mijn mond. Ik heb dan 3 dagen voor mijn nod ook een test gedaan midden op de dag en die was al positief.
waar heb jij verder nog meer last van? Wel goed van je dat je nog steeds wel een gesprek wilt aangaan met de vader. Dat is eigenlijk best moedig van je. Ik weet niet of ik dat nog zou doen, maar snap wel waarom. 
Heb jij trouwens de nipt test gedaan?
 
liefs
 
Do 
 
Terug
Bovenaan