Alleenstaande moeders, hoe doen jullie dat..?

Thx Esmé, idd oppas was ik al niet bang voor hihi maar super lief hoor!! En eh Pauline.. ik stuur Kay en Sep wel keer jou kant wel een keer op, ga k met Esmé lekker naar een beautyfarm ofzo hihi   (ideeen genoeg voor 'tijd voor mezelf'haha) (jaja Daisy blijven positief, soms he hihi)

Ellen, jeetje dat klinkt hectisch allemaal! Hoop dat jij zelf ook van de tips 'tijd voor jezelf' gebruikkan maken, opa en oma vinden dat misschien voor een avondje ofzo toch wel een keer leuk? Hoop dat je ook wat rust krijgt hoor!!
Dankje Fonske voor je verhaal, zeker heb ik daar ook wat aan. Ervaringen van anderen zijn best belangrijk vind ik, je leert er altijd wel wat van toch?! ook zonder die gouden tip (waar overigens geen beloning op staat nu haha)

Nog meer ervaringen?/ tips?

xx Bianca mv Sep

Hoi,

Mijn verhaal is natuurlijk ook weer anders, over het financiel plaatje maar te zwijgen. Omdat hij nu in detentie zit is zijn salaris stopgezet, ik verdien zelf onder bijstandniveau maar heb geen recht op een aanvullende bijstand omdat er een overwaarde op onze woning zit. Wat dus inhoudt; ik moet het nu doen met de reserves dat zijn vakantiegeld en wat straks komt de belastingteruggave. Maar opgegeven moment houdt dit op. De woning wilt hij niet te koop zetten hij wil er zelf in blijven wonen, maar ziet niet in dat hij dit niet kan betalen, zowiezo krijgt hij ook nog een veroordeling. Dus nu via de advocaat eea duidelijk gemaakt, en hoop dat hij nu gaat meewerken.
Verder wil ik alleen alimentatie straks voor de kinderen, (wanneer er geld komt)voor mezelf niet, heb daar geen behoefte aan.
Wat betreft het huishouden, kevan zit op school dus overdag doe ik een hoop, maar dat heeft vaak geen zin, je kent het wel de halve zandbak die mee naar huis genomen wordt ed. Dus 's avond wanneer de kids op bed liggen, gooi ik er voor de laatste keer een stofzuiger door en dweil de boel dat het smorgens weer lekker schoon is.
Boodschappen, tja die deed ik altijd al met de 2 kids,  kevan is 5.5 dus die vind het geen probleem, integendeel hij vind het leuk. Delano is ook een makkelijk mannetje en vind alles best en ach het is altijd ook zo gepiept. Elke zaterdag na zwemles wat tot 8.45 duurt!! lopen wij vervolgens in de supermarkt lekker rustig;)

Het is voor mij allemaal beter geworden, ik kan nu alles zelf bepalen wanneer ik de dingen doe. Heerlijk!

liefs kim

jeetje Kim, da's ook nogal wat ja. Ik hoop voor je dat t snel ook wat beter gaat, in t geregel en qua financien  dan. Gelukkig dan eigenlijk dat de kinderen veel goed maken in zo'n situatie he, die kunnen nog zo pur genieten van allerlei kleine dingen. Daar hou ik me als t even niet gaat altijd aan vast, dan kijk naar dat ventje die dan net een gordijn of iets raars heeft ontdekt  en dat word ik weer heleamaal blij!

Houden jullie dan een boekje bij waarin je uitgaven ofzo in staan?

Hoi Kimmar,

Belachelijk vindt ik dat je geen recht op niks hebt door de overwaarde van het huis dat geld heb je nu toch niet in handen!!!
Ik heb wel een uitkering aangevraagd   en die kreeg ik ook wij wonen in een huurhuisdus daar konden ze niks over zeggen wel mocht ik mijn auto niet houden je auto mag maar zoveel waard zijn. Maar dat hebben ik opgelost de auto staat nu op mijn vaders naam en ik betaal gewoon elke maand de belasting aan hun.
Hoelang moet je ex- man nog?
Maar als je je huis verkocht hebt gaan ze ook zeuren want wat je daaraan overhoudt moet je eerst ook van leven en pas als dat op is kom je ergens voor in aanmerking.
Kom je dan wel uit per maand als je onder het minimum verdient en ook nog een eigen huis hebt?
Het is 1 geluk dat deze maand het belastinggeld en vakantiegeld en kinderbijslag omt.

Heel veel succes en geluk verder voor jou en je twee kleintjes

Ps leuk mijn dochter is nu ook 5,5 jr en mijn zoontje 10 maanden hoe ervaar jij het leeftijdsverschil?

Hoi Bianca,

Jullie zijn bij ons ook altijd welkom hoor. Als Sep een keertje wil komen spelen met Renée geef je maar een belletje.

Je kunt een mailtje sturen naar evelienenrenee@gmail.com dan wisselen we gegevens uit.

Renée wilt overigens ook wel eens met Kay en Sep mee naar de speeltuin .

Heel veel liefs,
Evelien

Hoi Bianca,

Ik zal even mijn verhaal schrijven, moet eigenlijk werken. Tips, tja wat voor de een werkt, werkt voor een ander niet, dus dat is moeilijk. Maar ik zal je een kijkje geven in mijn leven.

Gelukkig heb ik een goede baan, dit is echt mijn redding geweest, hierdoor kon ik samen met mijn ouders een nieuw huis kopen in de buurt van mijn werk (ik was na 2 maanden op en neer rijden al helemaal kapot). Het nadeel, ik woon weer met mijn ouders, maar wel in een gebouw er naast, we hebben de garage als woonhuis gemaakt. Het grote voordeel, altijd een oppas en opa en oma zijn gek van de kleine, net als mijn zus. Dus het merendeel van de tijd heb ik oppas aan huis. Toch kom ik nog niet aan dingen als sporten toe. Ik werk 4 dagen in de week 9 uur en ben daarna telefonisch bereikbaar, gelukkig bellen ze niet heel vaak hoor (Tess gaat 2 dagen naa rhet KDV en 2 dagen bij oma (gastouder)). Maar ben 's avonds gewoon moe. In het weekend is het nog steeds klussen en organiseren. Ook komen vaak mensen op bezoek, gezellig! Maar soms zijn de dagen een paar uur te kort.
Koken doen we vaak met zijn alle en we eten makkelijk, niemand heeft nog echt zin om te koken, er moet nog best wat gedaan worden in het huis.

Boodschappen doe ik vaak samen met mijn moeder, op zaterdag. Ook alleen met Tess is geen probleem, ze vindt het prachtig. Alleen echt winkelen vindt ze niets.

Hoe kom ik financieel rond,   dat is iets wat nog goed op papier gezet moet worden, ik ontvang niets van de vader, dus moet het allemaal zelf bekostigen, tot opheden gaat het nog prima, soms even adem in aan het einde van de maand. Ik moet dit allemaal gaan uitzoeken, samen met de administratie van mijn ouders, dan weten we wat er in en uit gaat, maar daar moet je wel even de tijd voor hebben.

Ik moet zeggen dat ik weinig tijd voor mezelf vrij maak, 's avonds als Tess op bed ligt is mijn vrije uurtje, dan doe ik even waar ik zin in heb, al is dit meestal toch weer even opruimen, konijn schoonmaken, plantjes water geven, noem maar op. Ga ook altijd te laat naar bed, maar ja ook dat is een gewenning.

Oja ik ben niet echt een poetser, ik ga 1 maal per week grondig door het huis en dat is het. De rest van de week ruim ik alleen op.

Welke tips kan ik je geven:
* Doe dingen die je leuk vindt, met of zonder Sep.
* Schiet het huishouden er bij in, maak dan 1 middag vrij om alles te doen wat je moet doen.
* Bereken wat je kan uitgeven (moet ik echt gaan doen) en probeer niet over die grens heen te gaan. Probeer ook kleine beetjes te sparen, ik doe altijd euro's in de piekpijp, dan heb je toch na een tijdje weer een beetje reserve.
* Sla alle hulp die je kan krijgen niet af, met 4 handen gaat het vaak echt sneller en veel mensen doen het gewoon voor niets.
* Probeer een oppas te vinden, mocht je behoefte hebben aan een avondje voor jezelf. Of een goede buurvrouw die met de babyfoon oppast, dan hoef je ze ook niet echt te betalen, een mooie tekeing van Sep is vaak al genoeg.
* Ik weet niet of Sep al naar een KDV gaat, ik vind het echt een uitkomst en Tess vindt het geweldig. Ik betaal zelf maar een heel klein bedrag en de rest wordt door de belastingdienst betaald. Zonder hun had ik dit niet kunnen betalen hoor. Als ik een dag vrij neem is het op een KDV dag, dan ik even doen wat ik al die tijd al had moeten doen (die dagen zijn echt te kort!!!)

Nou als me nog iets te binnen schiet dan hoor je het wel. Je mag me ook gewoon mailen hoor nebregt@hotmail.com

Mocht je ooit hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag. Want ik heb altijd tijd om andere te helpen, dat huishouden kan morgen ook.

Groetjes en een dikke kus aan Sep,

Nanda

PS. En je hebt aan Esmé een pracht vriendin, daar kan je gelukkig mee prijzen!

Super bedankt voor jullie reacties. En ook al is het bij iedereen anders, je kunt er altijd wel wat van opsteken toch?! En allemaal ook veel sterkte!

xxx Bianca mv Sep

Terug
Bovenaan