allergie !

hai moeders,

ik zit met een probleem. mijn dochtertje van 4.5 mnd heeft een lichte vorm van eczeem, en op sommigedagen heeft ze er meer last van dan normaal. ze wordt nu met lanette creme ingesmeerd, dit gaat wel goed, mits ik in blijf smeren (3xper dag). nu ben ik bang dat het erger wordt, want tot 2 weken geleden had ze het alleen op haar gezicht, nu ook op haar hele lichaam. Rug, buik, nek, armpjes,beentjes..alles! het jeukt heel erg. nu ben ik bang dat ze een koemelkallergie of iets dergelijks heeft, waar we niks vanaf weten. ze krijgt nutrilon AR1, i.v.m. spugen maar ik wil op de hypo allergene overstappen. IS DIT SLIM? want de hypo allergene voorkomt koemelkallergie, zo heb ik mij laten vertellen. of is er een nog betere voeding? van friso of similac? ik heb hier geen ervaring mee. we gaan pas 24 april naar het consultatiebureau en dit duurt veel te lang voor mij, dus ik ga er eerder achterna, morgen al! nu is mijn vraag, als ik mijn dochtertje wil laten testen op koemelkallergie, bij wie moet ik dan zijn? de huisarts, consultatiebureau...waar?? kan iemand mij wijze raad geven, want ik zit er echt mee. voor de rest kan ik zeggen, ze weegt nu 7 kg en is 70 cm dus ze komt goed aan. Geb. gewicht was 3635kg. maar als ze koemelkallergie heeft, dan zou ze toch niet aankomen, of komen ze toch wel bij? Ik snap er namelijk niks van, ik weet alleen dat ik bang ben dat ze toch koemelkallergie heeft. wie ooooooooooo wie helpt mij? Groetjes en bedankt voor eventuele reacties en adviezen.
 
Hoi,

Wij hadden inderdaad het zelfde probleem.
Onze dochter kreeg ook erge droge (eczeem) plekken op haar lichaam.
Toen werd ons via het consultatieburo geadviseerd om nutrilon pepti te gebruiken.
In het begin zagen we geen verbetering en werd het alleen maar erger. Nu zijn alle plekjes weg, alleen heeft ze het nog heel sterk op haar buik.