allergie !

hai moeders,

ik zit met een probleem. mijn dochtertje van 4.5 mnd heeft een lichte vorm van eczeem, en op sommigedagen heeft ze er meer last van dan normaal. ze wordt nu met lanette creme ingesmeerd, dit gaat wel goed, mits ik in blijf smeren (3xper dag). nu ben ik bang dat het erger wordt, want tot 2 weken geleden had ze het alleen op haar gezicht, nu ook op haar hele lichaam. Rug, buik, nek, armpjes,beentjes..alles! het jeukt heel erg. nu ben ik bang dat ze een koemelkallergie of iets dergelijks heeft, waar we niks vanaf weten. ze krijgt nutrilon AR1, i.v.m. spugen maar ik wil op de hypo allergene overstappen. IS DIT SLIM? want de hypo allergene voorkomt koemelkallergie, zo heb ik mij laten vertellen. of is er een nog betere voeding? van friso of similac? ik heb hier geen ervaring mee. we gaan pas 24 april naar het consultatiebureau en dit duurt veel te lang voor mij, dus ik ga er eerder achterna, morgen al! nu is mijn vraag, als ik mijn dochtertje wil laten testen op koemelkallergie, bij wie moet ik dan zijn? de huisarts, consultatiebureau...waar?? kan iemand mij wijze raad geven, want ik zit er echt mee. voor de rest kan ik zeggen, ze weegt nu 7 kg en is 70 cm dus ze komt goed aan. Geb. gewicht was 3635kg. maar als ze koemelkallergie heeft, dan zou ze toch niet aankomen, of komen ze toch wel bij? Ik snap er namelijk niks van, ik weet alleen dat ik bang ben dat ze toch koemelkallergie heeft. wie ooooooooooo wie helpt mij? Groetjes en bedankt voor eventuele reacties en adviezen.
 
Hoi,

Wij hadden inderdaad het zelfde probleem.
Onze dochter kreeg ook erge droge (eczeem) plekken op haar lichaam.
Toen werd ons via het consultatieburo geadviseerd om nutrilon pepti te gebruiken.
In het begin zagen we geen verbetering en werd het alleen maar erger. Nu zijn alle plekjes weg, alleen heeft ze het nog heel sterk op haar buik.
Om haar te laten testen op een allergie moet je gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat je doorgestuurd wil worden naar een kinderarts. Wij gaan morgen naar de kinderarts, omdat ze nog steeds veel blijft spugen en haar ontlasting niet goed is. Dan vragen we ook of ze haar kunnen testen, of ze inderdaad een allergie heeft.
Ik hoop dat je er iets aan heb.

Groetjes Petra moeder van Joëlle (4,5 mnd)
 



Mijn dochter heeft vanaf de 3de maand van haar leventje last van eczeem, +   veel jeuk op/aan haar nek, armen en benen. Ik gaf 4,5 maand borstvoeding ben daarna geleidelijk aan overgestapt op Similac. Ik ben pas begonnen met een fruit hapje met de leeftijd van 6 maanden.

Toen Jennifer 6 maanden oud was ben ik naar de huisarts gegaan en heb het medicijn hydrocortison en Cremor vasiline cretomatogol (hoop dat ik het goed schrijf) gekregen. Ik smeer haar armen, benen en nek twee keer per dag met de Cremor in. Af en toe smeer ik nog met Hydrocortison (omgeveer 1 keer per twee weken, 1 dag) De huisarts zei dat het niet aan de voeding hoefde te liggen. Ik ben toen zelf overgestapt op Nutrilon Hypoallergeen 2 en dat gaat prima en drinkt dat nog steeds 2 a 3 keer per dag, al dan niet gecombineerd met rijstepap of smulpap. Ze mag nu van een Duitse kinderarts, want wij wonen nu in Duitsland, geen wortels, melkproducten, eieren, varkensvlees en tomaten. Nu gaat het beter... veel beter. Dus het kan aan de voeding liggen....

Heel veel sterkte en niet wachten op het consultatiebureau! Duurt te lang! De huisarts kan je eventueel ook doorverwijzen naar een dermatoloog of kinderarts, voedingsdeskundige of.... er zijn vele mogelijkheden.

Groetjes, Yvonne

 
Hallo
Ook mijn zoontje heeft koemelkallergie gehad.(nu is hij 17 maanden en is er over heen)
Omdat mijn man een aangeboren exceem heeft wisten we al dat de kans groot was op een allergie en hier is door het cb ook direct op ingespeeld. Toen de bv te weinig was zijn we ook direct fv gaan geven (pepti) Dit ging prima. Ik heb altijd begrepen dat je bij deze kleine kindjes nog niet echt kunt testen. Je kunt alleen met het proberen van diverse voedingen kijken naar de reactie. Persoonlijk heb ik dit niet gedaan en ben bij de voeding gebleven waar mijn zoontje het goed op deed ook al kostte dit erg veel geld.
Als je vind dat je te lang moet wachten dan kun je ook het cb bellen en vragen of je vandaag kunt komen en anders neem je toch contact op met je huisarts.
Met bijvoeden van groente en fruit zou ik zoiezo pas beginnen vanaf 6 maanden. Als je kindje daadwerkelijk allergie heeft dan wordt dit trouwens ook geadviseerd.
Wb het exceem dit kan naast de voeding ook te maken hebben met je wasmiddel of zoiets hoor. Dus kijk er goed na met welk produkt je wast en hoe je je was droogt. Ik merkte bij mijn zoontje dat wanneer ik iets in de droger had gedaan dat zijn huidje hier sterk op reageerde. Al zijn spulletjes droog ik dus aan de lijn. Daarnaast niet teveel badderen en goed blijven smeren. Ik hoop dat het beter zal gaan.
Succes.....

 
hallo
ten eerste je kunt altijd het cb bellen.
mijn zoontjes hebben ook koemelk allergie.
heb eerst de friso hypo-allergeen geprobeert maar werkte niet.
en daarna kun je kiezen voor de friso allergy care of van nutrilon is dat de peptie.
werkte ook niet.
ik geef ze nu de nutramigen.

heb het gewwoon via cb gedaan.
je moet dan zo`n 4 weken de voeding gebruiken waar ze tegen kunnen en dan even terug gaan op de oude voeding. als dan alles terug komt moet je meteen stoppen. in die periode dat je even terug gaat op oude voeding krijg je van cb/arts een folmulier mee wat je bij elke reactie moet invullen.

blijkt dat je kindje terug valt op allergieeen.
is de koemelk bewezen.
en krijg je de voeding vergoed.

ik moet nou met ze naar dieetiste.
groetjes manue;la
 
Hoi Dzenana,

Vreselijk hè om je dochtertje zo te zien lijden van de jeuk en alles kapot willen krabben.

Kindjes met een allergie hoeven niet altijd veel af te vallen of een goeiachterstand te hebben sommige zijn echt hollands welvaren.
De eczeem hoeft niet perse voedings gerelateerd te zijn het kan ook komen door bv wasmiddelen of bv huismijt. Het akn ook een combinatie van factoren zijn.

Je kunt met je dochtertje   naar de huisarts gaan, sommige artsen gaan er zelf mee aan de gang anderen sturen je door naar de kinderarts. Ik zou geen genoegen nemen met   een hormoonzalf dit is alleen maar symptoom bestrijding.

De voeding die je nu kunt gaan geven is Nutrilon pepti .
Je geeft deze voeding dan 4 weken zijn de klachten dan beter geworden of zelfs verdwenen dan ga je provoceren ( je geeft weer de oude melk) als de klachten dan terug komen is de kma bewezen je kunt dan de pepti ook vergoed krijgen. In sommige gevallen zijn de kindjes ook nog allergisch voor de eiwitten in Nutrilon pepti dan kun je de Nutramigen proberen.

Het is belangrijk om niet met bijvoeding te beginnen voor je kindje 6 maanden is omdat ze anders voor veel voedingsmiddelen een allergie kan ontwikkelen. Als je de bijvoeding gaat geven doe dit dan rustig aan en onder begeleiding van een diëtist.

Kijk ook eens op www.kindereczeem.nl
Ik wens je veel sterkte en hopelijk is de jeuk gauw verleden tijd.

groetejs Renée
 
Ik heb het idee dat ook mijn zoontje (11 weken) koemelkallergie heeft (veel spugen, pukkeltjes in gezicht, winderig). Bij de borstvoeding was dit geen probleem (at zelf geen koemelk meer), maar nu ik aan het afbouwen ben naar Fryso Hypo Allergeen beginnen de klachten weer. Eerst CB gebeld, doorverwezen naar huisarts. De huisarts geeft aan 2 a 3 dagen Nutramigen gebruiken en daarna weer provoceren met de Fryso Hypo. Gaat het dan weer mis, dan was volgens haar de koemelkallergie bewezen.
Ik vind het erg vervelend dat dit de enige manier is om koemelkallergie aan te tonen, aangezien je toch  de gezondheid van je kindje  in het slechste  geval weer  ziet verslechteren...  
 
Terug
Bovenaan