allergie !

Hoi suzanne,

witte rijst en aardappel vrij. gelukkig geen tarwe vrij er ook nog bij. Dus ja pastas maar dat wil je ook niet elke dag. Heb je al zoete aardappel geprobeerd? dit is niewt het zelfde al een gewone aardappel.

groetjes Renée
 
Hoi Renee..

Ik geef mijn kleine meis Friso Comfort, omdat ze eerst veel last had van krampjes..
Dat is nu helemaal over, ze eet verder heel erg goed..
Ze krijgt ook rond half 11 fruithapje en ook dat gaat heel erg goed..
Haar ontlasting is verschillend, nu vandaag en gister wat steviger, maar over het algemeen heeft ze elke dag een poepluier...

Ik zit er aan te denken om gewoon eens een andere hypo-allergeen voding te gebruiken.. Kan verder opzich toch geen kwaad?? Of zou ze daar zelf heel veel van merken??

Liefs Chantal
 
oh ja..

Ik doe Demi om de 3 dagen in bad, en ook niet te lang..
Was alles met neutral..
Katoenen kleding enz...

Dus dat kan het niet zijn..

En heb ook nog niet hèt middel gevonden waar ik haar lekker mee kan insmeren en wat ook echt helpt!!!

Liefs Chantal
 
Hoi Chantal,

Om de huid vet te houden kun je van de huisarts een recept vragen voor vasaline lanette of eventueel vasaline cetomacrogol. Op deze manier worden ze vergoed.  De hormoonzalf moet je niet te vaak smeren alleen als de plekjes echt heel erg zijn. Je onderhoud de huid dan met de vette zalf om er voor te zorgen dat het eczeem niet zo snel terug komt.
Misschien moet je het badje beperken tot 1 keer in de week. Doe je ook wat in het badje? Veel kinderen hebben baad bij Balneum Hermal maar daar zitten weer sojaolie of pinda-olie in ( afh. vd soort) dit geeft bij sommige kinderen ook weer eczeem.
Zorg ervoor dat de temperatuur van het badje niet te heet is.

Bij 1/3 van de zuigelingen met eczeem blijkt het voedingsgerelateerd te zijn en is dus zeker van belang om dit uit te zoeken in jouw geval kun je overstappen op een andere voeding. Een Hypoallergene voeding zal waarschijnlijk niet genoeg zijn. Die zijn voor kindjes met een verhoogde kans op voedselallergie. Als je 4 weken nutrilon pepti gaat gebruiken en de klachten verminderen dan. Dan geef je daarna weer de voeding die je nu geeft. Komen de klachten dan weer terug dan is de kma bewezen het is dan de bedoeling dat je weer overgaat op de nutrilon pepti. Bij sommige kinderen zijn de eiwitten in de pepti ook nog te groot zij moeten dan een voeding waar de eiwitten nog verder verkleint zijn.
Het lijkt mij wel belangrijk dat je dit nog met het cb of je huisarts overlegd. het is nooit goed om op eigen houtje te gaan experimenteren. Ook de bijvoeding kan klachten geven dus daar zal ook naar gekeken moeten worden wat je geeft dus vraag om een verwijzing naar een diëtist.

Groetjes Renée
 
hallo allemaal

wat je ook kan doen bij allergie

het volgende gebruiken.ROOIBOSTHEE!!


als je kindje in bad gaat dan laat je even een theezakje rooibos trekken in het badje. rooibos geeft namelijk een rusgevende werking voor de huid.

daarnaast kan je een pot thee koken begin van de dag. en je kindje 3 keer per dag aan deppen met een washandje die even in de rooibosthee is geweest.

daarnaast maak je al de flessen aan met rooibosthee water.

dus eeb grote pot thee zetten aan begin van de dag.
ga je een fles klaar amken dan pak je het water uit die kan. en dan doe je de schepjes voeding bij.


baat het niet schaad het niet.

ik heb dit zelf gelezen in een gezondheidsblad, er stonden 4 verhalen in van moeder van baby's en oudere kinderen die dit gebruikt hebben. ze hadden er allemaal baat bij en de exceem wasverdwenen of heel stuk verdwenen en rustig geworden. waardoor het kindje ook geen jeuk meer had.

Wie weet wat voor jullie kindjes.

dit kopje staat ook onder verzorging op de site bij 0-1 jaar.

succes allemaal!!
 
Terug
Bovenaan