allergie !

Hoi Sajejo,

Ik vind 2-3 dagen Nutramigen wel erg kort. Zeker de pukkeltjes zullen in zo'n korte tijd niet verdwijnen.
Misschien kun je  de Nutramigen  een paar dagen langer geven en dan weer de oude voeding geven  een reaktie op de koemelk is dan veel duidelijker.

GHroetjes Renée  
 
Hallo.

Mijn dochter heeft ook exceem sinds haar 6de maand, nu bijna 110 mnd oud. w ehebben vanalles geprobeerd 9vasaline,honongzalf,zinkzalf,babyzalf,caladule crame van vsm. )
dit alles hielp niet echt veel bij haar, misschein wel bij jou kleintje. Het werd wel wat rustiger, maar over ging het niet.

Nu zijn we over op parfanac zalf te koop bij de drogist achter de toonbank. en deze helpt goed, we zijn er nu 3 weken mee bezig.

Zelf ben ik nu ook overgegaan op de melk die je graag wilt doen van olvarirt hypo allergeen. het is wel een stuk verder weg egaan, we zijn nu ook bezig om alles koemelk vrij te geven. koekjes, warmeprak,fruit zonder melk etcetc.

Wij zijn hier zelf over op gegaan , want ik loop al 4 mnd in het kienderziekenhuis met haar. en over 8 weken gaan we naar een andere dermataloog toe. Wij dachten w egaan nu gewon 2 weken lang streng zijn en alles koemelkvrij geven, ik zelf ook geef haar nog 2x bv ochtend en avond voeding. Wij dachten we gaan vast van start, wnat als we over 8 weken daar zijn en moeten het dan gaan proberen en over een maand erug komen zijn we weer 3 mnd veder. en zometeen kan ik al zeggen dat het wel/niet helpt. Over 2 á 3 weken gaan we alleen d emelkpoeder weer proberen kijken of ze daar exceem terug van krijgt, en langzaam weer opbouwen met melk produkten zodat w ezien waar ze exceem van krijgt.

jij kan ook alvast naar de huisarts gaan en niet hoeven te wachten met het CB. het Cb kan je ook weer door sturen naar de huisarts. als ik jou was zou ik naar de huisarts alvast gaan kijken wat die zegt, wie weet kan je door gewezen worden naar een dermateloog in het ziekenhuis.

je kan ookal vast beginnem met alles koemelk vrij te geven, dan weet je al wat dat doet bij haar.

Succes met alles
 
een paar dagen lijkt mij ook te kort.
de oude voeding moet eerst uit het lichaampje.
vooral met uislag duurt het 2-4 weken.
en van de verzekering moet je eigenlijk 4 weken hebben gedaan.
dat is mij gezegt.

groetjes manuela
 

Goh,   wat zijn er veel kinderen met  een soortgelijk  probleem. Het geeft me veel steun, ik vind het zo vervelend voor haar.

Jennifer heeft ook erg veel last als ik haar in bad doe, ze krapt haar hele bovenarmen open. Ik doe al geen zeep in het water en was haar haren alleen als het nodig is. Ze gaat niet elke dag in bad, ongeveer twee keer in de week. Haar kleren/handdoeken/washandjes/beddengoed/e.d. was is met het wasmiddel neutral. Mij is ook geadviseerd om haar kleren niet tevaak te wisselen, haar huid moet vet blijven.


Yvonne



 
hallo,

Dit is heel herkenbaar onze oudste heeft hier ook al last van sinds hij 7 weken was, hij is nu 5.
Ik zou je aanraden om bij de huisarts een doorverwijzing te vragen voor de dermatoloog, die zijn hier in gespecialiceerd en kunnen je eventueel ook doorverwijzen naar een goede dieetist.
En tot die tijd zoveel mogelijk de voeding vermijden die tot allergie kunnen leiden zoals  koemelk ei en  pinda,  1 troost ze kunnen er overheen groeien.

Veel succes, groetjes
 
Hoi Allemaal...

Mijn dochtertje Demi is 4,5 mnd.. Ze heeft ook veel last van eczeem, sommige dagen zie er niks van en andere dagen is ze vuurrood en heel droog.. Dan jeukt r ook alles..((echt zielig))
Ik hou haar ook zo vettig mogelijk en smeer af en toe de plekjes in met hormoonzalf..
((Ben trouwens opzoek naar lanette creme ofzoiets, maar kan dit nergens vinden.. ))

Maar in ieder geval..
Ik ben er een aantal keren mee bij de huisarts geweest, maar die zegt dat ik maar moet blijven smeren en meer kunnen ze nog niet doen.. Alleen evt andere voeding ivm kma..

En het cb zegt weer dat ik juist geen andere voeding moet geven omdat ze daar nog te klein voor zou zijn..
En ze hadden het erover dat kindjes met een kma vaak ook onrustig er zijn en meer huilen..
En dat doet demi dus helemaal niet.. Ze is juist heel tevreden.. Doet alles goed, eet goed slaapt goed..

Tja heel verhaal zo.. snap het bijna zelf niet meer..

Maar ik weet gewoon niet wat ik het beste kan doen..
Toch eerst met cremes (en welke is dan het beste)
Of toch die voeding eens proberen...

Hoop dat er iemand wat snapt van mijn verhaal, en er wat op weet..

Liefs Tallie
 
Hoi Tallie,

Naar aanleiding van jou vragen heb ik een paar vragen.
Wat voor voeding geef je nu?
hoe is de ontlasting?
zijn er krampjes?


Eeen kindje met een allergie hoeft niet perse veel te huilen en onrustig te zijn. De eczeem hoeft niet voedingsgerelateerd te zijn het kan ook komen van bv de parfum in het wasmiddel. Te vaak baden, wassen of invetten met parfum houdend zeep of bodymilk.

Maar het kan wel aan de voeding liggen vandaar dat ik vraag wat voor voeding je nu geeft.

je vroeg waar je de vasaline lanette kunt kopen, die kun je kopen bij de apotheek.

groetjes Renée
 
Hallo allemaal,

Ik heb 1 jongen van 3.5 jaar en een dochter van 11 maanden.
Onze oudste heeft zeer veel last van exzeem, in zijn eerste levensjaar waren het zelfs open zweren geworden, maar niemand kon mij toen vertellen wat het was of waar het vandaan kwam. Ik ben toen bij een homeapaat, huidarts, magnetisuer en nog een hele riedel geweest maar niets wijzer geworden tot iemand mij het nummer gaf van een allergoloog.

Hier was wel een wacht tijd van bijna een jaar maar ja alles voor je kind. Ze hebben hem verschillende keren getest maar er kwam bijna niets uit. Nu is het met hem gelukkig goed onder controle te houden met Bethametason (hormoonzalf) maar ja dat is ook geen lange termijn oplossing.  En we weten dus nog steeds niet waarvan.

Onze jongste dochter heeft alleen in de eerste week van haar leven bv gehad zonder dat ik op kmv dieet stond omdat ik herstellende was van een dubbele longontsteking, maar die heeft in die week al contact gehad met allergen want ze is vorige week getest en daar werden wij niet vrolijk van.

NU krijgt ze al vanaf de 9 maanden aardappel en ze heeft vanaf de 9+ maanden oogontsteking, die volgens de ha niks te maken heeft met een allergie. Bij de test blijkt ze wel degelijk allergies voor aardappel en dus al diverse malen oogdruppels gehad   te hebben die niet nodig ware.

Wat ik wel van heel die riedel heb opgepikt is dat je je het moet zien als een cirkel met 3 stations 1 Jeuk, 2 uitslag, 3 oorzaak, en als je er maar 1 van probeerd op te lossen blijft de cirkel rond gaan en kom je dus niet verder. En ik weet hoeveel zoeken dat het is en hoeveel dichte deuren dat je tegen komt , maar ik kan jullie zeker een allergoloog aanraden.

Groetjes Susanne

PS als iemend recepten heeft die kmv, ei, aardappel, wite rijst en tomaten vrij zijn zou ik die graag willen hebben want mijn kookideeen zijn nu ver op.
 
Terug
Bovenaan