Alles rondom werken (of niet)

Was wel benieuwd of jullie werken, watvoor werk, hoeveel uur, wat je plannen straks zijn, welke vorm van opvang enzo.. of full time moeder..Effe lekker beppen erover.

Ikzelf werk nu 20 uur in avonden en weekenden in de lich gehandicaptenzorg. Ik heb het geluk dat ik zelf mijn rooster mag bepalen.. Dat bevalt me heel goed.

Mijn man is doordeweeks om 16.30 thuis en de kids zitten nu allebei op school. Dus af en toe een uurtje nodig. Straks met de kleine is dat af een toe 3 uurtjes.

Mijn moeder en zusje doen dan voor me. Werkt al 8 jaar supergoed.

Liefs Ro
9wkn + 2 dgn

Hoi Ro,

klinkt goed zeg! Wat lekker dat je je werktijden zelf bepaalt!
Ik werk zelf de ene week 2 dagen (ma-di) en de andere week 3 dagen (ma-di-woe). Onze Tijn gaat op maandag naar het kinderdagverblijf en op de dinsdag en soms de woensdag naar z'n oma. Hoop dat ze strakjes op het kinderdagverblijf een plekje vrij hebben voor nummer 2 (ze zitten erg vol, kleinschalig kinderdagverblijf, erg leuk en erg in trek...) Zo niet dan valt er hoop ik met mijn ouders iets te regelen, zeker omdat mn vader volgend jaar met pensioen gaat (en ze dus samen kunnen oppassen).
Op zich allemaal prima geregeld. Ik heb alleen regelmatig een studie(mid)dag op een niet-werkdag en dan is het niet altijd even makkelijk opvang te vinden. Mn moeder werkt ook nog naast het oppassen, kinderdagverblijf zit aardig vol en mn man heeft geen ouders meer en z'n broers wonen te ver weg. Mijn broertje en nichtje kunnen soms, maar die werken ook gewoon... Das dus wel even puzzelen...

groetjes Natasja

Ha Ro, Ik heb nog geen kinderen, maar ben dit jaar al van 5 naar 4 dagen gegaan, omdat door verandering in taken mijn werk in het onderwijs afgelopen jaar wat veel stress op begon te leveren. Op m'n werk denken ze nog dat ik het dit jaar een jaartje rustig aan wil doen, maar ik heb inmiddels besloten 4 dagen te blijven werken als de kleine er is. Mijn man neemt een dag ouderschapsverlof op en mijn schoonouders passen één dag in de week op. Mijn ouders komen van ver en passen één dag in de 2 weken op. Wel lief dat ze dat willen doen hoor!
Dat betekent dat we de ene week 1 dag opvang nodig hebben en de andere 2 dagen. Hoe ik dat ga regelen weet ik nog niet. KDV en oppasmoeder? Wat wij doen met ouderavonden etc. daar heb ik nog helemaal geen idee van. Ik ken niet heel veel oppas gegadigden hier in de buurt, maar hoop dat dat tegen die tijd wel op lost...
Ben ook erg benieuwd hoe dat 4 dagen werken gaat bevallen. Veel moeders vinden het erg veel. Ik weet alleen niet hoe we het financieel anders gaan trekken. Ach, 't zal allemaal wel loslopen!

Groetjes!

Ik ben nu al lekker thuis met de twee kinderen, maar eentje is nu na de grote vakantie voor het eerst naar school gegaan. Ik ben nu dus even samen met de jongste en dat is echt genieten. mijn man werkt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, dus die is er heel weinig. Ik heb wel altijd 2 dagen gewerkt, maar dat geregel was ik helemaal zat. En ik had de luxe dat ik thuis kon blijven dus heb ik daarvoor gekozen.
Het is wat om aan het werk te zijn, maar het is ook weleens wat om heel de week thuis te zijn hoor!
Maar iedereen succes met de keuze!!

Hi!

Ik werk vier dagen en onze dochter gaat vier dagen naar de creche, geheel tegen de ongeschreven regels in Nederland in! Maar ze vindt het er super leuk dus ik heb er geen problemen mee. Ik ben momenteel op zoek naar een andere baan en wil dan misschien weer 5 dagen gaan werken. Dan gaan we een au pair zoeken zodat we wat meer flexibiliteit hebben. Onze dochter, en na mijn verlof onze twee kinderen, blijven dan nog steeds een paar dagen, 2 of 3, per week naar de creche gaan.

Hoi Meiden,

Ik heb nog geen kids en ik werk op dit moment de ene week 4 en de andere 5 dagen.
Na mijn verlof van 20 weken (ik plak lekker mijn vakantie eraan vast) ga ik op basis van ouderschapsverlof 20 uur werken. Ik heb een goede werkgever die de helft van het zwangerschapsverlof doorbetaald. Dit kan ik 58 weken doen.
Ik ga dan werken op maandagochtend, donderdagmiddag en avond en vrijdag. Op maandag en donderdag gaat de kleine 4 uurtjes naar mijn schoonmoeder en op vrijdag gaat de kleine naar de KDO. Dus 1 dagje per week. Ik vind het netjes zo.
Na die anderhalf jaar zie ik wel wat ik ga doen. (mis. 24 uur werken)

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik kan echt niet wachten tot mijn verlof!! Heerlijk gewoon even niets en daarna heerlijk met die kleine!!
Groetjes Sonja

Hoi,

Ik werk bij de politie in het arrestantencomplex. Ik werk daar 24 uur, maar wel onregelmatig. Ik doe dus gewoon nog alle diensten, vroeg, laat en nacht. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan totdat ik met verlof ging, en dat ging prima, maar ik bekijk het per rooster nu.
Omdat we alleen de maandag met een opvangprobleem zitten, gaan de kinderen op die dag naar de creche / BSO. De rest van de dagen ben of ik thuis, of mijn man. Ideaal dus.
Ik blijf dit rooster ook zo werken na de komst van de derde, al ga ik eerst na mijn zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof opnemen. Dit houd ik dat ik vanaf feb tot oktober lekker thuis kan zijn met de baby.

Nou dames, petje af hoor, 4 of 5 dagen blijven werken!! Ik zou dat niet trekken denk ik..
Persoonlijk wil ik het ook helemaal niet. Met mijn 24 jaar ben ik wat dat betreft nog heel ouderwets, voor mij is het heel belangrijk om thuis bij mijn kind te zijn.Om hem of haar zelf op te voeden, en ik wil ook graag alles mee krijgen, de eerste jaren zijn toch wel heel bijzonder denk ik. Gelukkig kunnen wij het financieel ook redden.
Ik ben gelukkig wel weer zo modern dat ik niet vind dat iedereen moet stoppen met werken, ik vind dat iedereen het moet doen zoals ze het zelf wil want het allerbelangrijkste vind ik is dat je gelukkig bent. Als je iets doet omdat dat zo hoort, of van je verwacht word, word je daar op den duur alleen maar ongelukkig van. En dat is wel het laatste waar kinderen behoefte aan hebben, ongelukkige ouders.
Maar ik ga dus stoppen met werken. Daarom wil ik ook 6 weken voor de uitgerekende datum al stoppen, en als het kan dan wil ik ook al mijn vakantiedagen voor die tijd opnemen.. Morgen wil ik mijn baas bellen en dan zal ik wel horen wat de mogelijkheden zijn...
Liefs Mij

Terug
Bovenaan