Alles rondom werken (of niet)

Nou, gelukkig groei je erin. Maar wel lekker he, dat ouderschapsverlof! Word het bij jullie nog (gedeeltelijk) betaald? Bij ons met 75%. Dus ik neem in 1 keer na het bevallingsverlof mijn ouderschapsverlof op. Dan ben ik lekker lang thuis met de baby.

Goh, ik moet me echt eens gaan verdiepen in ouderschapsverlof zo te zien!
Ik ben zwanger van de eerste en werk nu 32 uur. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik 24uur werken. Die dagen gaat ons kleintje naar het KDV. Ik zou het liefst helemaal stoppen met werken, maar dat gaat nu financieel niet. Wellicht in de toekomst.

Bij mij wordt het ouderschapsverlof 70 of 75% vergoed, ik weet het niet precies. En ik neem het dus pas het jaar daarna op, om het een beetje te spreiden met mijn man. Maarre... moet wel zeggen dat ik een beetje verwend wordt met mijn zwangerschapsverlof, want in het onderwijs krijg je je zomervakantie terug. Dat betekent dat ik in totaal 23 weken verlof heb. (Zijn er nog dames op zoek naar een leuke baan in het onderwijs? We zoeken nog mensen!)

Hoi karientje,

helaas verschillend ben ik bang... Werk ook in het onderwijs. Wij krijgen de helft van de zomervakantie terug (qua zwangerschapsverlof) Andere vakanties: pech gehad. Heb nu al voor de 2e keer pech, kerstvakantie en meivakantie: helaas...
Ouderschapsverlof kreeg ik (afgelopen jaar) voor 55 % doorbetaald.
Ook vind ik het erg jammer dat je bij ons op school minimaal de helft moet werken, minder mag niet,... Ouderschapsverlof moet je dus in 1 keer oppakken of een collega hebben die tijdelijk meer wil gaan werken. Een jaar een dag minder zou betekenen dat je geen eigen klas meer hebt maar bijv. ADV gaat vervangen...
Al met al dus op zich wel goed geregeld, maar ook z'n nadelen vind ik...

groetjes Natasja

Hallo,

Bij de eerste ben ik vier dagen gaan werken. Bij de tweede heb ik om de week een dag (onbetaald) ouderschapsverlof genomen. Dit is onderbroken door mijn zw.verlof van nummer drie. Na de geboorte van mijn derde kind ben ik hier mee doorgegaan totdat het ouderschapsverlof van kindje 1 en 2 op was. Nu werk ik weer vier volle dagen en wil dit ook blijven doen als de 4e geboren is. Bevalt me prima.

Groetjes!

Terug
Bovenaan