Alles rondom werken (of niet)

Ik werk nu 4 dagen en zoals het er nu uit ziet blijf ik dat ook doen. Mijn vriend gaat een dag minder werken.
Dus dan zoeken we nog 3 dagen oppas.
We zijn ons nu aan het oriënteren op kinderdagverblijven.

Ik werk nu niet, en ga ik voorlopig ook niet doen, als de kleine dadelijk weer naar de peuterspeelzaal gaat dan pak ik mijn eigen bedrijf weer op, nagelstudio. Dat heb ik nu stopgezet.

groetjes daisy
14w+3d

Hoi meiden,

Hier een zwangere van het maart forum, maar zit vaak effies te spieken bij de andere aanstaande mama's!! Bij mijn dochtertje ben ik gestopt met werken maar na ruim een jaar thuis zitten, wist ik dit is niks voor mij. En werd toen gevraagd voor 1,5 dag in een decorette winkel, heerlijk mensen advies geven over behang, gordijnen etc!! Ben blij dat ik dat gedaan heb. Nou hebben wij de luxe dat ik niet hoef te werken, maar merkte toch dat ik behoefte had aan een beetje tijd voor mezelf. Ook petje af voor diegene die 4 of 5 dagen willen/moeten werken, daar zou ik zelf echt niet aan moeten denken. Mijn tijd komt wel weer denk ik dan altijd maar! Ze zijn veels te snel groot! Straks na de geboorte ben ik dan ook van plan om dit te blijven doen. Iedereen heel veel succes met alle beslissingen!
Liefs mamavanbijnatwee vandaag 18 weken.

Hallo.

Ik heb een zoontje van 21 mnd en ik werk 3 dagen en mijn man 5. Op ma en vrijdag gaat hij naar het kdv en op dinsdag lekker bij opa en oma. Het werkt perfect. Met 24 uur kunnen we het financieel trekken en ik heb lekker wat uurtjes met de kleine.
Als straks ook de baby er is wil ik dit ook zo blijven doen.

Liefs, Keanosmama 6w+1d

Leuk om van iedereen te horen hoe de werkzaamheden en oppas zijn geregeld! Voor mij is minder dan 4 dagen werken financieel eigenlijk nooit een optie geweest, maar mijn man neemt het ene jaar ouderschapsverlof en ik denk ik het jaar daarna, waardoor ik dan ook 3 dagen ga werken. Het lijkt me best vreemd om zo weinig te werken, maar het went vast!

Haha, Karientje, Je krijgt er thuis weer een hoop meer werk voor in de plaats....
Ik zit op mijn werk rustiger dan thuis met twee kinderen.... En dan heb ik nog een vrij hectische baan.

Hoi,
ik ben bij onze eerste 24 uur gaan werken en mijn man gewoon 5 dagen...
ons dochtertje gaat 2 dagen naar het kdv, waar ze het erg naar haar zin heeft.
dit blijft gewoon hetzelfde als de baby komt...jasmay gaat in september naar school en tot die tijd past oma op de baby...en als jasmay naar school gaat dan gaat de kleine naar het kdv.
weer wennen aan een heel nieuw ritme dan!!!

liefs lot.

hoi ik ben na de geboorte van mijn eerste 20 uur gaan werken waarvan ik dan ook nog 4 uur in de week ouderschapsverlof bij opnam dus 16 uur nu heb ik van de tweede nog mijn ouderschapsverlof en die is in juli 2010 afgelopen maar dan kan ik het van de baby nog opnemen en dat houd in dat rond de eerst verjaardag ik weer echt 20 uur moet gaan werken verder gaan mijn kinderen naar kdv en bso en de baby straks ook kdv en dat is tegelijkertijd ook mijn werk dus dat is wel handig

groetjes

Terug
Bovenaan