Alles wat ik wil...

Als ik vannacht weer een halve nacht met Yanick in de weer ben, zal ik eens denken aan alle andere moeders die ook met hun kleintje bezig zijn op dat moment.  Misschien geeft dat wat troost!  

Hoi Eveline en esther,

Helaaas, helaas, ik heb geen super tip voor je, want mijn mannetje (13 weken) slaapt dus ook niet door. Wel heeft hij al een paar nachten "per ongeluk"van 10 tot 4 geslapen, maar het echte doorslaapwerk zit er nog niet in hoor.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik het komende jaar (snik) er 's nachts nog vaak uit zal moeten.....
Ook overdag slaapt chris (mijn zoon dus) net als esther erg slecht. Heel soms wil hij tussen de middag nog wel eens 2 uurtjes slapen (gelukkig). Maar het komt toch vaker voor dat hij na een half uurtje gewoon weer wakker is.
Wat ik soms wel probeer is ,om hem als ie na dat half uur wakker wordt, een klein beetje (warm) water te geven terwijl hij gewoon in zijn wandelwagen blijft liggen (ja ik "wandel" hem in slaap, had ik al verteld dat hij slecht slaapt?) en soms slaapt hij dan weer verder.
Maar zoals ik al schreef, helaas geen super tips.... We moeten het er maar mee doen.

groetje van angela, mv chris

Heb helaas geen goede tips (ben zo'n irritante moeder met doorslapend kindje...), maar ik voel met je mee! Je mag best eens gillen van frustratie hoor!
Ik hoop dat het snel beter gaat...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

hallo allemaal...

onze kleine meid sliep al aardig door voor haar doen van12uur tot 6uur half 7 maar nu steeds rond half 5 wakker we gaan straks met de voeding 1eetlepel nutrix erbij proberen we zijn benieuwd...ik lees nu ook allemaal rond 20uur voeding en dan doorslapen tot smorgens wat een heerlijkheid is dat zeg...onze kleine meid is nu 2maanden en 10dagen en ze is een tevreden meisje...

suc6 allemaal met jullie kleine wondertjes...

liefs angelllmama en Priscilla

Goh, wordt het voelbaar dat ik af en toe weleens jaloers ben...?
Ik gun het jullie allemaal van harte, en het is overdag meestal hartstikke gezellig tegenwoordig met Esther, maar een enkele keer zou ik ook wel zo'n variant willen die 22 uur per dag slaapt...

Ik wandelde overigens ook om haar in slaap te krijgen. En ik wil je niet ontmoedigen, maar de tijd dat dat nog lukte is nu helaas voorbij... Ze ligt nu uren in de wagen om zich heen te kijken naar de boomtoppen en schaduwen. Wel een erg lief gezicht, die grote nieuwsgierige ogen, dat is ook wat waard.

Ze slaapt al in een bakerzak, dat hielp ook maar tijdelijk. Ik denk dat het voornaamste probleem is dat ze al zo diep slaapt aan het begin van de avond. Maar om haar dan moedwillig wakker te gaan zitten houden vind ik ook geen doen.

Nou, ik ga haar maar omgekeerd in bed leggen en als dat niet helpt...kost accepteren waarschijnlijk de minste moeite. Mocht ik binnenkort weer zwanger zijn kan ik gewoon die speen terugduwen als ik toch al uit bed ben om te plassen.

Liefs,

Eveline

Oh Mandy, nog ff een vraagje. Hoezo geef jij Nutrix in overleg met de arts? Is daar nog een bijzondere reden voor?
En Angelllmama, heb jij ook overlegd?
Misschien dat ze met een vol buikje toch beter slaapt...twijfel, twijfel. Van mijn cb mag het echt nog niet. En nu heb ik meestal lak aan het cb, maar ik wil ook haar niertjes niet verpesten of zo.

Groetjes,

Eveline

Lotta slaapt sinds een paar dagen van 23.00 tot 7.30, ik heb mijn nachten   dus weer terug, heerlijk. Maar zoals je waarschijnlijk inmiddels wel weet, slaapt ze overdag ook heel weinig. Ik heb geen enkele tip helaas, want ik heb zelf al van alles geprobeerd. het beste werkt nu: Op onze slaapkamer, gordijnen dicht overdag, in de inbakerdoek, en even in slaap laten huilen (zoooo zielig, maar het is voor haar echt "loslaten"). Het cb zei dat k haar evt. in een hangmatje kan laten slapen (in de box) voor een veilig gevoel, schijnt ook nog wel eens te werken. Ik doe het niet, want we hebben nu eindelijk een soort van vaste methode die redelijk werkt. Bovendien: ze is verder vrolijk, dus ik heb besloten dat er geen probleem is, Lotta is gewoon erg wakker.

Maar goed, zij maakt goede nachten, ik dus ook, waardoor ik haar buien wel aankan. Sorry heel verhaal en geen tip.
Succes

Hihihihi, geeft niet hoor, ik geloof dat alle tips ook wel ongeveer op zijn zo. Een hangmatje heb ik en vindt ze vreselijk. Ik kreeg nog als tip babymassage, daar zouden kindjes zo lekker van slapen, wel úuuuuuuren. Nou, een vriendin ging mij het vandaag leren. Haar dochter was daarna helemaal knock out en Esther heeft nog een uur in de box liggen spelen om daarna wel een heel kwartier te slapen. Hihihi, net zo'n duracelkonijntje...
Fijn dat je meisje 's nachts lekker slaapt! Esther is tegenwoordig overdag wel veeleisend in die zin dat ze goed weet wat ze wil, maar dat vind ik geen probleem. Maar die nachten... Ligt Lotta in een bakerzak of een bakerdoek?

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan