Hoi Monica,
Ja joh, was echt vreselijk.Mei 2007, een paar weken voordat we gingen trouwen, kachel vloog in de fik op onze slaapkamer, ik vloog uit bed (Marco was nog beneden) en blerde naar beneden 'brand!!!' en trok Noa en Jade uit bed en sleurde ze de trap af.De halve slaapkamer stond in de fik, gelukkig hebben wij op elke etage een poederblusspuit, en rende Marco naar boven en begon te bussen.Mijn buren waren wakker geworden door mijn gegil en vingen ons op bij hun binnen.Enfin, brandweer en poltie stonden binnen een paar minuten bij ons binnen en uiteindelijk kwam alles nog redelijk op zijn pootjes terecht.De kindjes hebben eigenlijk geen vlam gezien (ik had mijn slaapkamerdeur achter me dicht getrokken toen ik naar hun kamer rende) maar uiteindelijk durfde ze nergens meer alleen te zijn.Vooral de oudste, toen 5 jaar, ze was altijd de meest zelfstandigste, heel stoer en zo maar durfde niet meer alleen naar bed, nergens meer alleen te zijn.Zijn uiteindelijk met haar naar een kinderpsychologe geweest en binnen 3 maanden was ze weer helemaal de oude.
Maar met Oud en Nieuw komt haar angst weer naar boven en zit ze het leifst weer bij papa op schoot want vuurwerk vind ze helemaal niks.
En ik inmiddels ook niet, ben echt razend...mijn auto zit * onder de beschadigingen!!!Achterlamp kapot...net op internet gekeken..nieuw lampje kost 82 euro!!!Omdat het hele lichtunit vervangen moet worden....82 Euro omdat die stomme buren zoveel vuurwerk afstaken, echt van dat hele hoge en zo, in ons smalle straatje met overal geparkeerde auto's....En volgend jaar, is 't nieuwe lampje vast weer kapot...Nee, vind Oud en Nieuw best gezellig maar heeft zo best nare gevolgen...wij kunnen weer dokken, maandag verzekering maar eens bellen.
Tot zover mijn frustraties ha ha!!!
Groetjes Roos.