Als het na vroege MK langer duurt

<p>Hoi allemaal,</p><p>In maart heb ik een vroege miskraam gehad (+-6 weken). Sindsdien is het niet meer gelukt om zwanger te worden. Ik word hier zo onzeker van en het begint echt aan me te knagen, om ons heen zijn er veel mensen die zwanger zijn en bij ons lijkt het maar niet te lukken. Ondertussen zijn we bijna een jaar bezige en weet ik gewoon niet zo goed wat we nog kunnen doen. Ovulatie testen en temperaturen doen we allemaal al (ook in onregematige cyclus 30-42 dagen). Zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten en hoe gaan jullie hiermee om? Soms denk ik het is de vorige keer ook gelukt dus ergens moet het kunnen, het andere moment denk ik dat we toen "geluk" hebben gehad en dat er misschien wel iets mis is. Wanneer is het moment om naar de h.a te gaan? En hoe kijken andere stellen tegen vergelijkbare situaties aan.</p><p>Alvast bedankt allemaal!</p>

Wij hebben dat ook gehad. 
Eind April 2018 een miskraam gehad en daarvan een lange na sleep gehad. We hebben toen begin mei de miskraam opgewekt met tabletten dicht  ging wel erg vlot. Met de na controle zeiden ze tegen ons dat er nog een beetje zat en dit zou ik vanzelf nog verliezen. Dit is dan dan ook gebeurt in Juli. Toen dachten we eindelijk dat het helemaal klaar was maar mijn menstruatie was niet meer zo als voor heen. In November besloten om naar de huisarts te gaan en deze heeft ons door gestuurd naar het Ziekenhuis voor een inwendige echo. Hier op was te zien dat er toch nog iets zat maar ze konden het niet duidelijk zeggen of dat de zwangerschap tegen hield. We moesten toen besluiten om het te laten weg halen of niet. Dit hebben we wel laten doen. Het was niet groter dan een rijstekorrel dit was midden december weg gehaald. En eind december was ik al zwanger van een tweeling. Nu zitten we inmiddels op 35 weken zwangerschap. 

Ik zou zeker naar de huisarts gaan voor een extra controle.

@MargreetG  bedankt voor je reactie en wat fijn dat jij nu zwanger bent van een tweeling! Super leuk! Maar hoever was jij toen je de miskraam kreeg? bij mij was het heel pril en begon ook vanzelf en hoefde ik ook niet op controle te komen. Ik hou het wel even in mijn achterhoofd en ga volgende maand denk ik even langs bij de h.a!
bedankt voor je advies en succes met de laatste loodjes en straks lekker genieten!

Zo als we zelf hadden uitgerekend was ik 5 weken ongeveer.
 We konden het ook wel zelf op gang laten komen maar ze konden niet zeggen hoelang dat duurde. En we hadden een maand later bruiloft van me broer en mijn man ging die week na de bruiloft op vakantie vandaar dat we gekozen hebben voor de tabletten.

Sterkte ermee

Hi.. ik had dit jaar 25 februari een positieve test ! Wat waren we blij ! Na een maandje proberen was het al raak. Helaas bij de 1e echo zagen ze een beeld van een zwangerschap van 4wk. We moesten een week later weer komen om te kijken of er iets aan het beeld veranderd was, maar helaas. Ik moest een paar dagen later naar het ziekenhuis om te kijken wat het beste voor mij was aangezien het vruchtje niet zelf losliet. Weer een echo verder en de gynaecoloog vermoedde een partiële mola zwangerschap. Ik moest dus een curretage zodat ze het op kweek konden zetten en onderzoeken. Een maand lang bloedgeprikt om de hcg waardes in de gaten te houden, dat liep mooi terug. Ook de uitslag van het kweek kregen we, het wad gelukkig geen mola. Eind mei ongesteld geworden en we begonnen weer. We hadden de miskraam een plekje kunnen geven en hebben het afgesloten. Nu zijn we 5 mnd verder en nog niet zwanger. Ik vind het ook erg lang duren en ben bang dat er toch nog iets misschien in mijn baarmoeder zit wat het tegenhoudt, vooral omdat het de 1e ronde gelijk raak was. Na de operatie hebben ze nog wel een echo gemaakt en ik bleek schoon te zijn. Het frustreerd mij heel erg.. ik leef echt van maand tot maand en vind het moeilijk om er niet mee bezig te zijn.. ik denk er ook over na om toch contact op te nemen met de huisarts.. ik kan mijn gedachtes ook niet ergens anders op zetten. Veel sterkte xx

Flower Ik heb ook in maart een miskraam gehad met ongeveer 6 weken. Het heeft bij mij toen bijna 10 weken geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Om het nog wat ingewikkelder te maken had ik 6 mei wel een positieve zw test in handen maar een aantal dagen later was hij ineens weer negatief. toen ik uiteindelijk terrecht kon bij de gyn voor een inwendige echo was ik die nacht ervoor natuurlijk voor het eerst weer ongesteld geworden sinds de mk in maart. Eer kon toen niet meer gezegd worden of ik een hele vroege mk had of dat het een valse positieve test was.
Sinds de mk heb ik gemerkt dat mijn hele lichaam een klap heeft gehad. te beginnen bij het langer wegblijven dan die menstruatie, ik was in een keer 4 kilo aangekomen (en nee ik was mij niet vol gaan vreten, sport min 2x in de week en eet gezond) en als klap op de vuurpijl was mijn cyclus geen 27-29 dagen, maar zit ik nu op 36-40 dagen. Ik merk dat ik door de lange cyclus steeds echt een beetje het gevoel heb van de wachtbank. Het duurt nu allemaal steeds zo lang...
Ik ben overigens eind augustus vorig jaar gestopt met de pil, die ik 14 jaar heb geslikt. Toen heeft het ook lang geduurd voor ik echt ongesteld werd. Helaas dus ook hier nog geen zwangerschap dus weet wel een beetje hoe je je voelt. Momenteel zit ik in ronde 4 sinds de mk. 10 sept is mijn NOD dus hoef nu nog maar een paar dagen te wachten gelukkig. Dit is voor mij de tweede ronde dat ik ovulatietesten gebruik. Hierin ben ik ook weer een beetje anders, want vorige ronde had ik 4 dagen een positieve ovu test en deze ronde 3 dagen. Nou blijven deze ronde de ovu testen nog best donker, maar niet positief donker.
Ik hoop dat ik volgende week nog nieuws kan geven dat het wel is gelukt, maar tot nu toe zit ik een beetje in hetzelfde schuitje. Wanneer is jou NOD?

Hoi zwindo,
Wat naar dat je hetzelfde hebt meegemaakt. En wat lastig dat je daarna zo lang hebt moeten wachten voor duidelijkheid, wat een onzekerheid. Die lange cyclussen herken ik helaas en zorgt voor veel onzekerheid, mijn NOD is nu eind september maar dat is weer gebaseerd op een gemiddelde dus ik hoop stiekem op een kortere cyclus. Na mijn miskraam, was mijn lichaam ook van slag, ik heb andere symptomen voor mijn menstruatie dan ik voorheen had, heel vreemd. Het aankomen heb ik niet gehad maar kan me best voorstellen onder invloed van hormonen dat dit daardoor komt. Ik ben al jaren van de pil af, mijn cyclus is helaas nooit reegwlnare geweest. Na mijn miskraam hebben we geen positieve test meer in handen gehad, we wachten deze maand maar weer af maar ik vind het echt wel steeds meer een dingetje worden. Maar we proberen positief te blijven! Ik duim voor jullie dat het gauw mag lukken!

Hoi flower, 
Hier gisteravond wat bruine afscheiding helaas en vanmorgen een soort donkerrode slijm prop iets na het plassen, dus helaas niet raak deze ronde. Mijn NOD is dinsdag dus wel wat eerder dan gepland. 
Ik hoop voor jou dat je deze maand wel geluk hebt! Zal voor je duimen. 
Het was voor mij wel een opluchting aan een kant om te lezen dat er dus meerdere vrouwen zijn die dit hebben na een miskraam ipv alle berichten van meiden die juist heel snel weer zwanger zijn.
Nu maar vol goede moed naar de volgende ronde zal dan ergens rond 18 okt mijn NOD hebben. Pff... klinkt echt verweg dit blegh

Terug
Bovenaan