Als je iets heel graag wilt lukt het dan?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Vaak hoor ik dat als je iets heel graag wilt dat het dan niet lukt maar denk je er even niet aan dan komt het zo aanwaaien. Zo gaat dat met veel dingentjes.

Mijn man zegt we zien het wel je wilt te graag, maar ik heb geen aan en uit knopje, ik kan er niet niet aan denken. Het is niet zo dat ik er de godganse dag aan denk maare het deint altijd zo op de achtergrond met je mee.

wat vinden jullie?

Liefs talke

hoi,

ik ben nu zwanger geworden in de maand dat ik er het minst mee bezig ben geweest in 2 jaar.

kon de test ook echt niet geloven.

was aan het afvallen en aan het sporten en veel afgesproken met kennissen.

greot nanda

Hoi Talke,

Heel herkenbaar! Mooi omschreven: ik kan er niet niet aan denken. Ik kan niet zeggen dat het wat uitmaakt want wij zijn nu 7 maanden bezig en heb er momenten bij gehad dat ik er ietsje minder mee bezig was (zo van we zien wel) en toen is het ook niet gelukt. Dus nu maar weer lekker veel op het forum rondhangen hier .

Ik hoop deze maand dubbel dat het raak is, want mijn man en ik zijn een beetje in de rouw. Onze kat is gisteren plotseling ziek geworden en overleden (zie mijn posting '(Nieuw) leven en dood liggen dicht bij elkaar'), dus we zijn weer even met de neus op de feiten gedrukt, dat je niet  zo'n gejaagd leven moet hebben, maar met en van elkaar moet genieten. Maar tevens brengt het mijn man en mij nader tot elkaar, dus hopelijk brengt dat nieuw leven. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, ik moet mijn eisprong nog krijgen volgende week, dus daarna duimen we maar weer flink .

Ik kijk nu ook elk vrij moment van de dag wat er hier aan nieuwe berichtjes bij is gekomen. Ik vind het fijn om hier mijn ei () kwijt te kunnen en gevoelens en ervaringen te delen. Stom eigenlijk hè?, dat mijn eigen familie en vrienden van nix weten en dat ik onbekenden hier ga vertellen wanneer wij aan het klussen zijn geweest om een kindje te maken . Jullie zullen waarschijnlijk de eersten zijn die het horen, mocht het zover zijn. Succes iedereen!

Liefs, Tammy

Hoi Talke,
Eigenlijk is het toch, als je iets heel graag wilt dan lukt het.......maar als je zwanger bent ineens niet. Mensen zijn rare wezens, draaien het dan ineens om.......
Je moet doen waar jij je lekker bij voelt en je wilt graag een kindje en het is dus normaal dat je er mee bezig bent.
Wij zijn al meer dan een jaar bezig en niet omdat we er teveel mee bezig zijn, maar tot nu toe omdat mijn eitjes niet echt goed groeien. Het is dus iets lichamelijks.
Gewoon lekker doorleven hoor en fantaseren is menselijk toch?
Groetjes

Hoi Talke,

Ik had ook nooit gedacht dat ik er toch wel veel mee bezig zou zijn.
Maar ja,dat geeft toch niet,ik kan me niet voorstellen dat het daardoor niet zou lukken.
Het moet natuurlijk geen obsessie worden,want dan is het voor jezelf niet goed.
Mijn vriend wilde eerst geen kinderen maar heeft zich gelukkig bedacht,ik merk dat hij zelfs er ook mee bezig is(fietsstoeltjes ed kijken..)dit had ik nooit gedacht!
Het zou niet goed zijn als het ons allemaal niks kon schelen denk ik maar!

Liefs,Swinnie

Hoi Nada, Tammy, Deez en Swinnie,

Nada voor jou is het dus een waarheid als een koe. We gaan in sept/okt aan de badkamer vernieuwen (met het oog op een bad voor de baby) dus dan zal ik er waarschijnlijk minder mee bezig zijn.

Tammy, wat vervelend van jouw kat zeg. Toch is er een waarheid ergens eindigt een leventje en hopelijk ook opnieuw, zoiets ken ik ook. Toen wij een nieuwe puppie kochten zeven jaar terug, strief mijn oma.

En Swinnie wat fijn trouwens dat je vriend is omgedraaid, mijn man had 2 jaar geleden nee voor mij hoeft het allemaal niet zo, ik vind kinderen leuk zolang ze van anderen zijn. Maar nu zit ie ook naar babykamers te kijken, de schat. Leuk zijn mannen toch he.

Zoals ik al zei ik kan er niet niet aan denken, dus mijn ei leg ik bij jullie zolang neer!

Liefs talke

Nog even Deez

Je hebt waarschijnlijk laten onderzoeken dat je eitjes niet goed groeien, heb jij dan toevallig normaal een korte of een lange cyclus. Ik heb gemiddeld 24 dagen de laatste 22, deze ronde vandaag dag 22 en tellende.................

Liefs talke

Hee Talke,

je brichtje deed me aan dit gedichtje denken;

Geluk is als een vlinder...
Hoe meer je erop jaagt,
hoe verder hij zich van jou verwijdert

Maar als je rustig blijft zitten
en je aandacht aan andere dingen besteedt
komt hij vanzelf op je schouder zitten...

Of dit zo is qua zwanger worden ik weet t niet..

maar je berichtje deed me ook denken aan de zin die mn vriend van morgen tegen me zei; je moet rustig aan doen, hier moet je geduld voor hebben...(dit zei hij nadat ik er 2 dingen uitfloepte toen we de garage samen opruimde; 1 een grote finding nemo sticker waarvan hij vroeg of ik hem wilde bewaren en ik antwoorde, neuh, ik hoef geen nemo-babykamer of jij wel? en 2 even erna zag ik een doos met modelvliegtuig staan en vroeg; wil je die wegdoen of   nog bewaren om nog met ons kleintje samen te maken??
hij spookt al de gehele dag door mn hoofd en hij heeft ook gelijk,
maar als ik eenmaal iets graag wil...
en het gevoel en gedachten zijn niet zo ploep weg te zetten.(maar het zijn gewoon steeds mijn gedachten als ik wat doe, en we zijn pas met ronde 1 bezig...

Gaan mannen er over het algemeen dan zo anders mee om dan vrouwen?

Ik surf regelmatig over het internet voor informatie en andere baby dingen, denk geregeld bij iets dat ik doe aan baby's of stel t in t verband met baby's (bijvoorbeeld; net na onze conversatie liepen we samen nr buiten om iets in mn nieuwe auto te zetten en ik zei; goh, ik heb de achteklep nog niet open gehad of er in gekeken; hij maakt de klep open en t eerste wat ik gewoon denk is; hier past wel een kinderwagen in....)ik heb dit maar niet gezegd.
Hij heeft ook wel gelijk van de andere kant, maar hebben jullie dit nu ook??!!
(fijn dat ik even mn geveoelns bij jullie kwijt kan!)
oja; nu nog wat; zag een schommelstoel op internet en was meteen verliefd, ik heb die gadachte nu wel uit mn hoofd om er al een te kopen!!
waren we net bij de 'eierboer' alias vader van vriend van ons en er stond foto van zn nieuwe kleinzoontje waar wij op reageerden, en die man zegt; jaha oefenen jullie maar goed, dan krijgen jullie ook zo'n kleintje.....
tsja..
thnx for listening!!xx zuus

Terug
Bovenaan