als je net bezig bent... (mijn mening)

Vind ook dat je niet met elk pijntje naar de huisarts hoeft.
Zelf ben ik in december met de pil gestopt, en had cyclussen van 5-6 weken. Zit nu inmiddels in week 9, en ben dus vorige week naar de huisarts gegaan om te overleggen. Hoef me geen zorgen te maken, lange cyclussen horen bij me, maar mag wel in september naar de gyn. als ik wil. Voor mijn 1e zwangerschap ben ik ook bij de gyn. behandeld, dus maakte me niet echt zorgen, maar zou toch wel makkelijk zijn als ik weet waar ik aan toe ben.

Mjin huisarts raadde me ook aan er niet te veel mee bezig te zijn, en maar eens lekker op vakantie te gaan en daarna weer verder kijken. Dus dat doen we dan maar.

Succes verder allemaal.

ha,

ik ben het er wel mee eens ja, ik lees al een tijdje mee en reageer, maar ik verbaas me er ookaf en toe over hoe een en ander beleefd wordt.
maar ja, ik durfde niet zo goed daar op te reageren, maar ben blij dat jij het aankaart.

het is zo datje per maand maar 20% kans hebt om zwanger te raken.
dus het kan heel goed zijn dat je even moet wachten.
en het is natuurlijk ook zo, dat er veel jaren aan de pil zijn, en dan als ze stoppen verwachten na 1,2,3 maanden wel eens zwanger te zijn. maar ja ik denk dat dat met deze tijd te maken heeft, we kunnen tegenwoordig veel zelf regelen en plannen, dus als we een kind willen, willen we het ook eigenlijk meteen, want veel van onze wensen kunnen vrijwel meteen ingewilligd worden, dus waarom dit dan niet?
ik hoorde wel eens iemand zeggen:
         velen zeggen: we   NEMEN 1 of 2 kinderen
       maar als het niet lukt gaan  ze naar de dokter en zeggen:  
       we kunnen geen kinderen KRIJGEN
en dat zegt wel in wat voor maatschappij we leven.
ik denk dat er best zijn die het niet met me eens zijn, maar ik denk echt dat we wat geduldiger moeten zijn en de natuur zijn gang een beetje moeten laten gaan.
het is ook pijnlijk voor sommige forum bezoekers bij wie het niet zo makkelijk verloopt als ze lezen van iemand die 2 maanden bezig is dat tie gek wordt van onzekerheid, enz enz en inderdaad maar eens naar huisarts moet gaan voor dit of dat.
ik ervaar het wel zo, wij zijn al lang bezig, en hebben ook al een en ander aan tegenslag gehad, en dan denk ik soms echt van kom op laat het een beetje los en geniet er samen van, en ga niet alleen bezig zijn voor een kind. en als je aan de kwaaltjes gaat denken, ja dan ga je t vanzelf voelen.
tuurlijk is elke maand weer spannend, dat heb ik ook ervaren, maar juist op het moment dat ik er echt minder mee bezig was was ik ineens zwanger. wat helaas niet goed is verlopen. maar jah, ieder zijn iedee en beleving, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

maar ik meen echt, ik wens het jullie allemaal echt enorm toe, want het is natuurlijk iets geweldigs.
en ik hoop de volgende nod weer net zoveel als iedereen...
 maar... doe rustig aan en laat het iets moois zijn wat door jullie liefde samen is gekomen, en niet iets waar je alleen maar aan hebt "gewerkt"

groetjes

(ik hoop niet dat ik iemand gekwetst heb hoor, maar ja, dit is gewoon mijn gevoel)

In sommige gevallen lijkt het haast een obsessie te worden.
Dat de stress toe slaat als je overtijd raakt en na een week nog niet ongi bent, oke, kan ik prima inkomen.
Maar hol niet gelijk naar je huisarts.
Als ik onze huisarts bel (en dat is haast nooit) dan krijg ik altijd te horen (om 8 uur 's morgens) dat die dag zelf niet meer lukt.
Stel dat iedereen zomaar naar de dokter holt, dan duurt 't vlgs mij wel 3 dagen voordat je echt ns aan de beurt bent!

Hoi Mamaloe,

Ik ben het helemaal met je eens en wat de anderen ook al schrijven, het is inderdaad fijn dat dit aangekaart wordt zonder er ook maar iemand mee aan te vallen.

Ik zelf ben al  bijna 2 jaar bezig en vrijwel direct op dit forum terecht gekomen. In het begin heb ik werkelijk alles gelezen op internet en in boeken wat er maar te lezen viel over zwanger wordt en dacht ook wel dat het  binnen een jaartje 'raak' zou zijn. Inmiddels dus bijna 2 jaar verder en nog steeds niet zwanger. Wel  veel wijzer geworden van alle ervaringen die je hier met elkaar deelt (als het langer duurt forum).

Wat ik met dit lange verhaal wil zeggen: ik weet nu dat ik niet uit mezelf zwanger zal worden en daar een beetje medische hulp bij nodig heb, maar dat wist ik in het begin nog niet. Toen had ik vaak krampjes en steekjes, snel misselijk en dus ook de nodige testen er tegenaan gegooid. Inmiddels weet ik door ervaring (ook van anderen) dat je gewoon moet proberen geduldig te blijven en af te wachten. Dat is echt veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet echt proberen jezelf niet gek te maken en je lichaam de tijd te geven. En soms duurt dat wat langer. Probeer te relativeren, da's een stuk prettiger voor jezelf en je omgeving.

Verder wil ik iedereen heel veel succes wensen, en hopelijk zijn we allemaal snel lekker zwanger (en kunnen we gauw op het andere forum verder).

Veel liefs, Amber

Hallo

Ik ben het volkome met jullie eens.
Word er ook zo moe van .
Somige zijn net een blauwe maand gestopt met de pil en ze gaan nu er op letten wat eet.
Wij zijn zelfs 2 jaar bezig.
In 2006 ben ik zelfs 3x zwanger geweest , januari en in maart heb ik miskramen gehad.
En in april weer zwanger geraakt .Maar dat ging ook weer fout .Ik heb mijn dochtertje in januari 2007 verloren met een zwangerschapsduur van 38 weken.
Ik wil ook niemand aan vallen of zo.
Maar ik wens iedereen dat ze snel zwanger zijn.

Groetjes peggy mama van *anouk*

Heel even vreesde ik toen ik dit onderwerp geplaatst had dat ik een hele lading commetaar over me heen zou krijgen maar het blijkt dus dat ik echt niet de enige ben die zo denkt.
Er is in het afgelopen jaar wel eens iemand geweest die een ander persoonlijk aanviel maar dat was mijn bedoeling niet.
Is gelukkig goed overgekomen.

Grtz mamaloe

het valt me wel op dat hier vooral meiden op reageren die al een hele tijd bezig zijn
ik ben zelf ook net 2 maanden gestopt.
Ik erger me er ook wel aan als sommige meiden over ieder steekje en krampje wat vragen.. maar ik ben hier zelf ook wel onzeker in, en het is dan handig om advies te krijgen van meiden die ook zwanger zijn geweest.
Ik ben ook zeker geen persoon die meteen naar de HA rent, maar vind het wel leuk om hier mijn ervaringen te delen

groeten Eva

Hoi Mamaloe
Hoe gaat het met je??
Wil je even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben!
Jee wat maken sommige zich al druk als ze de 2e ronde ongesteld worden..
Ik zit nu in ronde 13 dus ruim een jaar bezig en begin me nog niet echt druk te maken.
Het komt wel.. ben wel 1 keer zwanger geweest maar dat is 22 februari een miskraam geworden helaas..
Wat ik wil zeggen.. ben nu een jaar verder en ik ga acht nog niet naar de huisarts of tempraturen daar heb ik helemaal geen zin in ...
Laat gewoon de natuur zijn  gang gaan!

Terug
Bovenaan