Alternatief Nutrilon.

Hee meiden,

Aangezien ik geen borstvoeding ga geven ben ik me een beetje aan het verdiepen in de verschillende merken en soorten flesvoeding.

Nou, heb ik vaker gehoord en gelezen dat AH huismerk en Kruidvat huismerk flesvoeding net zo goed en compleet zijn als de welbekende Nutrilon. Heeft iemand hier ervaring mee?

In mijn nabije omgeving gebruiken vrijwel alle mama's Nutrilon maar die zijn gestart met borstvoeding.
Als blijkt dat Nutrilon toch nog steeds het beste is, dan doen we dat uiteraard maar met het oog op de kosten voor onze tweeling wil ik toch ook wel andere merken proberen.

Zo ook met de luiers hoor want tsja....wie niet waagt...

Fijne avond. Liefs Lynn.

Hoi!

Ik heb nadat ik gestopt was met bv Friso gegeven, daar ben ik heel tevreden over...

Verder luiers van etos en kruitvatmerk zijn heel fijn. Succes meid, is soms lastig te bepalen waarop je blijft steken qua voeding... sommige kindjes kunnen het één niet verdragen en werkt één ander merk weer beter.
Luiers idem, bij mij kon ik Evi 6 x per dag helemaal omkleden en in bad doen als ze pampers droeg, de poep zat tot aan haar nek! Overgestapt op etos en geen last meer... Momenteel kruitvat en die zijn ook heel fijn!

Nooit geweten dat AH en Kruidvat een huismerk hebben. Ken idd alleen Nutrilon en die is aan de prijs ja.

Ga je ook geen bv met fv combineren? Bijvoorbeeld 1x p. dag bv, of is dat te weinig en de moeite niet waard?

De already mama's kunnen jou vast een antwoord geven op jouw vraag en anders bij de gyn navragen. Ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.

Hej Lynn,

Er zijn wettelijke regels voor flesvoeding, dus het verschilt niet veel. Op www.babyvoedingschecker.nl kan je voeding vergelijken. Je moet wel kijken naar beschikbaarheid. Als je huismerk neemt, bij kruidvat bjjv is t eigen merk vaak uitverkocht en is niet in de avond open. Ah vaak op voorraad en altijd on de avond open. Ik weet niet hoe je t doet straks met de opvang? Hier gebruiken ze friso of nutrilon. Andere voeding moet je zelf aanleveren, zonder dat je korting krijgt op de dagprijs. Bij onze oudste werd het automatisch nutrilon. Hij moest een week in het zh blijven en zh had contract met nutrilon. Na een week dan overstappen kost vaak veel krampjes. Dus is het navragen waard. Anders pak van wat je wil geven meenemen in je tas.

tis een heel verhaal geworden, hopelijk heb je er iets aan.

Nee meid, ik ga helemaal geen bv geven. Had het met 1 kindje graag willen proberen maar met 2 ben ik de hele dag alleen maar aan het voeden en vooral 's nachts zie ik dat niet zitten en ik wil al helemaal niet kolven.

Ik ga het er nog wel even over hebben tijdens ons gesprek met de kraamzorg en ons gesprek de 20ste met de verpleegkundige van het ziekenhuis (we hebben dan dat bevallingsgesprek) Ik denk ook echt dat het geen doen is met 2 kindjes. Je hebt toch even rustig de tijd nodig per kindje en ik zou helemaal in paniek raken als de ander dan helemaal over de rooie gaat omdat ie ook wil eten. Nee dank je! :)

Hai Yoy,

Weer wat geleerd. Dank je wel! Wist niet, althans nooit aan gedacht dat je natuurlijk ook rekening moet houden met de kinderopvang. Ze gaan allebei 2 dagen naar de opvang. En ja, in het ziekenhuis worden ze natuurlijk ook gevoed en de kans is aanwezig dat ze even moeten blijven, ook ff navragen.

Bedankt voor je tip! Super! Liefs

hoi!
hier een tevreden AHgebruiker :)! bij de oudste heb ik Friso gebruikt, maar zelfs Friso en AH scheelt 2,50 per pak!!! en zeker als je het dubbel hebt net als bij jou....! dus bij onze 2e ben ik gelijk met AH begonnen. en als je vergelijkt wat er in zit, (er staat een hele lijst op zo'n pak), dan zie je dat het allebei goed is! overstappen ging hier trouwens probleemloos! dus het hoeft niet altijd krampen te geven! ik heb bij de oudste ook Kruitvat geprobeerd maar die stonk daar geweldig van (boertjes en windjes) dus dat heb ik niet meer gebruikt, maar die is ook gewoon goed, een vriendin van me gebruikte die voor haar dochter. succes met kiezen :)!

ik heb inmiddels 3 kinderen de jongste krijgt nu bv dat loopt eigenlijk super, maar bij de andere 2 niet heb toen van het kruidvat gebruikt mijn kraamhulp zei toen ook dat het helemaal geen verschil uit maakt, dat het anders niet eens verkocht mag worden ik weet ook dat nutrilon een rechtzaak tegen de kruidvat heeft aangespannen omdat het eigenlijk het zelfde was. die hebben ze verloren maar het scheeld wel een hoop in prijs zeker als je er 2 hebt geloof dat het rondt de 4 euro per pak scheeld per week gaat er met 1 kindje ruim 1 pak door heen jij hebt er 2 dus zeg dat je 10 euro per week bespaard is toch een hoop geld

Terug
Bovenaan