<p>Ik wist niet precies waar dit onderwerp op te plaatsen. Maar ik ben op zoek naar wat relativering, om de huidige situatie met de oorlog wat meer in perspectief te plaatsen.</p><p>op dit moment loop ik al enkele dagen met een enorme knoop in mijn maag en een enorm hoog stressniveau. Ik ben gespannen, slaap slecht en functioneer niet goed. Wat er momenteel gebeurt in Oekraïne gaat me ontzettend aan het hart, echt vreselijk, maar daarnaast ben ik nu ook ongelofelijk bang dat het uit de hand loopt en het uitloopt op een derde Wereldoorlog waar ook wij bij betrokken zullen zijn.</p><p>Ik denk dat iedereen wel onrustig wordt van de huidige situatie, maar dat mijn angst in deze mate niet in verhouding is. Ik heb een aantal jaar geleden ook een angstfase gehad en wat helpt is argumenten om de situatie te relativeren; waarom zal het niet snel uitdraaien op mijn beoogde scenario? Waarom is mijn angst in deze mate niet realistisch?</p><p>Het zou mij (en misschien anderen hier) ontzettend helpen als je hier je input kan geven! Ik volg al zo min mogelijk nieuws en probeer ook te bedenken dat stressen geen verschil maakt, maar dat werkt dus niet zo. Ik moet echt even balans maken door goede argumenten.</p><p>alvast ontzettend bedankt!</p><p> </p><p>ps ja ik zoek er verder ook weer hulp voor </p>