Angst oorlog

Annetdek. Dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat het beter gaat met je! Ik heb jouw tips zeker geprobeerd maar iedere keer neemt de angst het van mij over.. maar geen nieuws kijken is toch wel de belangrijkste. Jammer dat de vredesonderhandelingen niet gelukt zijn want ik denk dat we daardooor nog lang in angst moeten leven.. heb wel,hulp gezocht. Nogmaals fijn dat je gereageerd hebt! 
 
Annetdek. Dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat het beter gaat met je! Ik heb jouw tips zeker geprobeerd maar iedere keer neemt de angst het van mij over.. maar geen nieuws kijken is toch wel de belangrijkste. Jammer dat de vredesonderhandelingen niet gelukt zijn want ik denk dat we daardooor nog lang in angst moeten leven.. heb wel,hulp gezocht. Nogmaals fijn dat je gereageerd hebt! 
 
Ook ik ben heel bang voor een derde wereldoorlog/kernoorlog kijk om het uur op 101 teletekst wat voor nieuws er is. Las 2 dagen geleden dat de analisten in Rusland het heel waarschijnlijk oogden dat er een derde wereldoorlog komt met kernwapens. En dat het op 9 mei wordt aangekondigd. Nog 1 week.... Ik durf inmiddels amper te slapen en kijk steeds maar naar teletekst. Vals soms bijna flauw van de angst.
 
Ik ben ook heel erg bang ervoor. We zouden graag een 3e kindje willen maar durf er niet voor te gaan. Zo bang dat ik in een schuilkelder moet bevallen ofzo. Ik heb zelf het idee dat dezr gedachten wel reeel zijn. Want de oorlog is er en poetin is onvoorspelbaar en doet dingen waarvan niemand denkt dat hij dat zou doen.
 
[quote quote=10552373]Ik ben ook heel erg bang ervoor. We zouden graag een 3e kindje willen maar durf er niet voor te gaan. Zo bang dat ik in een schuilkelder moet bevallen ofzo. Ik heb zelf het idee dat dezr gedachten wel reeel zijn. Want de oorlog is er en poetin is onvoorspelbaar en doet dingen waarvan niemand denkt dat hij dat zou doen.[/quote]
waarom zou je nog kinderen op deze gekke wereld willen zetten?
 
 
 
Zodra je het nieuws uit zet wordt de wereld ineens een stuk minder eng. Het nieuws lijkt voor velen van ons een verslaving, inclusief voor mijzelf. Constant even kijken of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn, bang dat we dingen niet meekrijgen of gewoon bang dat we stagneren. De wereld lijkt sneller te draaien dan het in de jaren tachtig en negentig deed en we voelen ons wellicht bedreigd als we niet 'up-to-date' blijven van de laatste ontwikkelingen, toch heeft het voor ons leven vaker wel dan niet een negatieve invloed op onze gemoedstoestand. Kijk eens naar je eigen leven en in hoeverre dat veranderd is door wat er allemaal op het nieuws is geweest. 
 
Terug
Bovenaan