Angsten

<p>Hallo Lieve Dames, Mijn naam is Renée, en ik ben 4 wkn plus een paar dagen zwanger van ons eerste kindje. Wij zijn er heel blij mee omdat de kans heeeeel klein zou zijn via de normale weg. Maar nu ben ik de hele tijd angstig en denk ik wat als, doemscenario’s etc. Heeft iemand tips of verhalen zodat ik me wat beter voel? ook heb ik continue dat gevoel dat ik ongesteld moet worden onder in m’n buik en bij m’n vagina en zere onderug? Moet ik me zorgen maken? Of is dit normaal.  ik kijk uit naar jullie reacties.  liefs ?</p>
 
Hee, 
Wat fijn dat je zwanger bent zeg! Die angst is heel normaal en heel herkenbaar. Het vervelende is alleen dat je er niks mee kan, je moet afwachten tot de echo maar zolang je geen ernstige (helder)rood bloedverlies en hevige krampen hebt hoef je je niet druk te maken. Ik wist dat ik zwanger was door die menstruatie kramp dus dat hoort erbij en ook die andere klachten en geloof me er gaan nog heel veel onzekere momentjes komen maar probeer te genieten want het gaat ook heeeel vaak goed en je hebt er toch geen invloed op!  Denk aan leuke dingen, kamertje, baby uitzet, namen... lekker fantaseren en genieten want je bent zwanger en die 9maanden zijn veel te snel voorbij..
Ohja bij echte angst of onzekerheid gewoon even met de VK bellen, zei kunnen je meestal geruststellen?
 
Hai renee, gefeliciteerd!
Je angsten zijn heel normaal en helaas is er geen gouden tip tegen (of heb ik die in ieder geval niet ;)).

Krampjes in je onderbuik a la ongesteldheid zijn heel normaal nu, dus op zich geen reden tot extra zorgen!

Zet m op!
 
Hoi Renée, het is alsof ik jouw bericht zelf geschreven had kunnen hebben ;)
Als de calculator klopt zit ik nu op 4 weken (vandaag normaal NOD) maar mijn test van vanmorgen was ietsje lichter dan die van gister en heb nu al de hele morgen menstruatie-achtige kramp, gelukkig niet heel pijnlijk zoals normaal maar toch. 
Zoals Daniek zegt; de angst is normaal en zullen veel van ons zo voelen. We kunnen er helaas niks aan veranderen dus "go with the flow" zo ver dat mogelijk is :)
 
Lieve Dames,
 
bedankt voor jullie reacties. Ik zal samen met mijn omgeving gaan proberen te genieten en niet te bang willen zijn. 


liefs
 
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel erg herkenbaar. Helaas weinig tips, vooral heel veel geduld hebben. Hier inmiddels hoogzwanger maar nog steeds wel eens onzeker. 


Ik had trouwens ook nog een aantal weken het gevoel ongesteld te moeten worden. Krampen, pijn in mijn rug, stelen in mijn buik. Vervelend he? ?
Wat ik trouwens wel al vroeg deed was een pinterestbord aanmaken om alvast in de stemming te komen. Ook al vroeg aan mijn beste vriendin verteld, dat was ook fijn ☺️


Ik wens je een fijne en goeie zwangerschap! 
 
Dankjewel! We zijn er ook heel blij mee ?
mijn beste vriendinnen plus opa's en oma's weten het ook omdat ik dat fijn vind. De rest krijgt het pas te weten na 12 wkn denk ik.
ja die steken zijn het pijnlijkst. Maar ik voel liever wel iets, dan dat ik niks voel. Dat geeft mij toch een soort van gevoel dat er wel wat gebeurt in mijn lichaam haha.
succes met je laatste loodjes! 
 
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! 
Ook ik herken je verhaal. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik ook echt pas genieten vanaf een week of 13. Had verwacht dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap wel iets relaxter hier in zou zijn. Inmiddels ben ik bijna 20 weken en ook in deze zwangerschap was ik tot een week of 12 weer zo bang of alles wel goed was. En ook die krampen, die naar mijn idee nu vele malen heftiger was dan bij mijn eerst zwangerschap.. het hoort er gewoon bij. Misschien voel je je wat beter wanneer je een echo hebt gehad (mits je deze niet al gehad hebt), dan kunnen jullie het kleintje bewonderen :) probeer lekker van je zwangerschap te genieten! 
 
Terug
Bovenaan