Anti conceptie wel echt anti ????:)

He meiden,

Beetje rare vraag misschien, maar ik lees de laatste tijd steeds vaker dat mama's niet helemaal gepland, maar wel heel erg gewenst hoor ! zwanger zijn geraakt.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje zoiets heb van : dat zou mij natuurlijk ook kunnen gebeuren !
En eerlijk gezegd zou ik er ook wel erg blij mee zijn. Maar het zou gezien veel zorgen hier ook wel dubbel zijn.
Werkt de anti conceptie van tegenwoordig nu echt een stuk minder of maak ik mij zorgen voor niets ?
Liefs, Sophie
PS ik wil echt niemand voor het hoofd stoten hoor, ik lees van iedereen hier, dat alle kindjes, gepland of ongepland, allemaal heel erg welkom zijn en dat zou hier ook echt wel het geval zijn !

Hoi Sophie, ik heb járenlang de pil geslikt, maar nooit zwanger geweest. De pil is een behoorlijk betrouwbaar anticonceptiemiddel.
Hier gebruiken we nog condooms (totdat 1 van ons zich laat steriliseren), en dat is minder betrouwbaar dan de pil.

Hoi,

Ik heb in totaal 10jaar de pil geslikt, met tussenpozen en nooit problemen gehad, maar lichamelijk had ik er erg veel last van, dus ik wilde een tijdje zonder. we wisten dat een condoom iets van 3% minder zekerheid geeft, maar had totaal niet verwacht dat ons dit zou gebeuren,, er is er ook geen kapot gegaan.
Maar idd op ons voorjaar 08 zijn er drie en ook op het zwangerforum zijn er een aantal, viel mij ook al op..
Hierna laat mijn man zich sterilseren, dat is het meest betrouwbaar.

Gr MJ

Hoi,

Ook hier gebruik van een condoom. Van de pil heb ik ontzettend last van de bijwerkingen, dus die gebruik ik niet meer. Ik weet zeker, of denk zeker te weten, dat het condoom niet kapot gegaan is.
Al met al waren we er wel erg blij mee, nu hoefden we zelf de keuze niet meer te maken, maar heeft het lot beslist.
Na deze zwangerschap laat mijn man zich steriliseren, dit is toch het meest betrouwbaar.

Liefs Danielle

Hier ook zwanger ondanks condoomgebruik. Met de pil nooit zwanger geworden. Maar ik kreeg last van bijwerkingen van de pil en daarom zijn we over gestapt. Na deze zwangerschap laat mijn man zich stereliseren.

Ik heb ook jaren de pil geslikt en nooit problemen gehad. Nu geen pil vanwege de bijverschijnselen en alleen condoom.... ik moet ECHT niet weer zwanger worden, maar een spiraal wil ik echt niet (ik ken overigens ook nog eens 3 mensen die ondanks de spiraal toch zwanger zijn geworden) en op een gegeven moment laat mijn man zich steriliseren, maar dat vinden we nu nog te vroeg.... je weet toch maar nooit.... (hij is nu bijna 29)

X

Terug
Bovenaan