Antidepressiva tijdens zwangerschap

<p>Hoi zijn hier meiden die antidepressiva gebruikten voordat ze zwanger werden? Zijn jullie toen gestopt of doorgegaan. </p><p>Ik gebruik het dus ook en op advies van de huisarts direct gestopt. Was geen pretje... Bleek achteraf ook geen goed advies. Zonder afbouwen stoppen  mag helemaal niet. Nu onder begeleiding bij de pop-poli van het ziekenhuis en het advies van daar is om door te gaan (herstarten). </p><p>Wat zijn jullie ervaringen? Als die er zijn natuurlijk!</p>

Hoi hoi, 
Ik gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. Mijn vorige huisarts zei me ook direct te stoppen als ik zwanger zou zijn. Hij vertelde dat het kindje dan allerlei afkickverschijnselen kan vertonen (zoals met drugs etc.)en dat, dat echt heel naar kan zijn. Ik was daar natuurlijk heel erg van geschrokken...
Intussen ben ik verhuisd en bij een andere huisarts. Zij zegt me dat het allemaal wel meevalt en ze meerdere zwangere vrouwen in de praktijk heeft die antidepressiva gebruiken. Ik heb ook de laagste dosis, dus eigenlijk maar een snufje. Ik heb ook overwogen om te stoppen, maar dat raden ze tijdens de zwangerschap zeer af! 
Op internet kan je er ook wel het een en ander over lezen. 

Hoihoi!
Voordat ik officieel met de pil stopte ben ik ook langs de pop poli in het ziekenhuis geweest omdat ik een SSRI slik. Wel een hele lage dosering van 10 mg. Ik kreeg daar te horen dat ik het gewoon door mag blijven slikken omdat ik me gewoon echt een stuk beter voel zo en het voor een kindje in je buik ook niet goed is om veel stress/angst mee te krijgen.. Wel zal ik sowieso in het ziekenhuis moeten bevallen. Ik slik mn medicatie nu bijna een jaar maar wil in september gaan proberen om af te bouwen. Ben tot op heden niet ongesteld geworden nadat ik gestopt ben met de pil en wil uitzoeken of dat ook iets met de medicatie te maken kan hebben. Bovendien voel ik me op dit moment erg goed dus wil het zonder medicatie gaan proberen.. Zonder anti depressiva zwanger zijn lijkt me toch het allerbeste maarrr mocht het niet gaan dan kan ik met een gerusthart het verder slikken!

Dank jullie wel voor de reacties. Stelt me weer wat meer gerust... 
Ik moet idd ook medisch bevallen in het ziekenhuis nu. Voor het geval dat...  Ik slik het ondertussen 3 jaar. 
Wat stom he, dat de huisartsen zo verschillen van mening. Volgens het ziekenhuis is 'direct stoppen' echt een achterhaald advies, maar blijven (met name oudere) huisartsen het geven...

Gelukkig maar! 
Het is inderdaad raar dat huisartsen nog verschillende meningen/adviezen geven. Ik denk dan maar in het ziekenhuis krijgen ze er meer mee te maken, dus die zullen het wel weten...

Hoi,
Ik ben nu 6,5 week zwanger en slik al tijden Citalopram 20 mg. In verband met angstklachten en depressieve gevoelens.
Ik heb voordat ik begon met deze medicijnen al een eventuele kinderwens besproken en zowel de dokter als de psychiater geven aan dat het gebruik ervan veilig is. Wel heb ik nu in overleg met de psychiater en therapeut besloten dat ik ga afbouwen (het liefste wilde ik dit sowieso al). Het is de bedoeling dat ik in oktober weer naar de psychiater ga en dan begin met afbouwen.
Dan heb ik op dit moment nog tijd om aan ‘mijzelf’ te werken door middel van therapie en heb ik straks het voordeel dat tegen de tijd dat ik ga bevallen de medicijnen uit mijn bloed zijn, ik niet in het ziekenhuis hoef te bevallen en ik gewoon borstvoeding kan geven!

Hoi hoi,
Ik ben een tijdje voor we wouden beginnen met proberen om zwanger te worden naar de huisarts gegaan om medicatie te bespreken. Over zwangerschap en de anti depressiva soort die ik gebruikte is weinig bekend. Daarom er voor gekozen om deze met een afbouwschema helemaal af te bouwen voor te beginnen zwanger te worden.

Terug
Bovenaan