's Avonds niet in slaap komen. Wie helpt me met tips?

Het is nog helemaal niet donker als ze naar bed gaat...
Als ze 's nachts wakker wordt geef ik de knuffel aan haar en slaapt ze weer verder. Dus het is ook niet dat ze bang is.. volgens mij is ze helemaal vol van alle indrukken   (welke?? ze slaapt elk slaapje in haar bed, voel me zelf opgesloten hierdoor maar geef wel regelmaat en rust..) en is daardoor te druk in haar hoofd om te kunnen slapen?

update: na de 4e voeding (was half 6 vandaag) heb ik Vera de pyama aangedaan, zakje aan en in bed gelegd. Ze is 3 kwartier bezig geweest, eerst vrolijk gillen, daarna wat jammeren, papa heeft haar 1 keer rechtgelegd en nu heb ik net gekeken en ze slaapt!!!! Zonder krijsen en echt huilen. Nu nog even kijken hoe en wanneer de 5e voeding komt. Die kan ik nu niet zomaar laten vallen, want sinds zaterdag is net de 6e voeding vervallen.

Nu die andere smurf nog... die is om kwart voor 5 tijdens het eten koken op de bank in slaap gevallen en slaapt nog steeds Ze is net het weekend ziek geweest, dus vandaar dat ik haar maar heb laten slapen...

Ze houden je lekker bezig, de boefjes...
Maar wat fijn dat Vera slaapt. Zul je ook altijd zien...als je schrijft dat ze niet slapen, gaan ze prompt slapen. Hopelijk gaat het na de 6e voeding ook goed!
En dan inderdaad je oudste smurfje nog. Gewoon lekker samen smurfen en dan smurf je haar zo in bed, toch, grote smurf?

Ik herken helemaal wat jij met je schat meemaakt. Wij hadden dat ook met onze zoon. We hebben op een gegeven moment het roer omgegooid en hem laten huilen (krijsen, gillen) en gingen ook niet af en toe even troosten of gezicht laten zien. Dat werkte bij hem averechts. Hij en wij hebben twee vreselijke dagen gehad maar daarna is de rust volledig wedergekeerd. We hadden al een avond-bedritueel en nu is het na dat riueel muizestil en slaapt hij heerlijk (op een enkele uitzondering na). Wij hadden het CB gebeld om advies en dit raadden ze aan. Het heeft duidelijk geholpen. Meestal is er verbetering tussen de twee tot 7 dagen na start van het laten huilen. De kunst is om het vol te houden want het is erg zielig en gaat door merg en been. Als het kwartje eenmaal gevallen is, is het heel fijn voor zowel ouders als baby. Sterkte ermee.

Super dat het goed gaat vanavond. Vaak is het toch eventjes een paar dagen en dan komt het meestal wel weer goed. Wat er dan allemal door die hoofdjes spookt? Ik zou het graag willen weten.

Succes verder,
Marjanne

hoi,

Ons dochtertje ging idd overdag keurig slapen, maar 's avonds drama!

We hebben het toen (na diverse keren info te hebben gekregen) haar laten huilen. Zeker wanneer ze goed heeft geboerd na de fles en  schone luier heeft. Wat kan er dan nog mis zijn. In het begin hield ze het echt wel een half uur vol, maar op den duur werd dat steeds minder. Uiteraard niet na 1 dag, maar na 2 weken hadden we wel resultaat.

Het lijkt vaak langer dan het is. Kijk maar eens op de klok en laat haar maar eens een half uur huilen. 5 min lijkt al een half uur. Zo hebben ze het ons ook geadviseerd en idd 5 min lijkt al heel lang, maar dat valt dus nog wel mee. Ze huilt nu nog steeds als ze in bed wordt gelegd. Ongeveer 3 minuten en is dan stil. Het is even doorbijten, maar die kleintjes zijn zo slim! Ze vinden het veel gezelliger bij papa en mama!

Dit heeft voor ons goed geholpen, misschien heb je er iets aan!
Succes,
groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 jaar en Madeleine 10 weken)

Hoi Marielle

En... hoe ging de afgelopen nacht??

Ben benieuwd, want hier hetzelfde ''drama''. Dus alle tips zijn welkom. Mijn dochter slaapt overdag ook goed, maar na de 4e fles (meestal tussen 18 en 19 uur) wil ze absoluut haar bed niet in. Niet een beetje huilen, maar KRIJSEN! Gevolg is dat ik elke avond met haar in m'n armen voor de tv zit. Dan is ze wel stil (vindt ze stiekem gewoon lekker!) en slaapt ze zelfs het merendeel van de tijd!

We hebben nu een aantal dagen geprobeerd Isa  om 19.30/20.00 uur op bed te leggen. Na half uur krijsen viel ze uiteindelijk in slaap...... om vervolgens een half uurtje of uurtje later weer wakker te worden - te vroeg voor de laatste fles. Dus zat ik weer met haar in m'n armen. Ik ga nu écht proberen haar te laten liggen want ze moet r toch aan wennen, maar dat zal niet makkelijk zijn......

Gr, charlot

Terug
Bovenaan