'steun Tanja' topic.

haha,mijn eigen topic!
Tsjonge,zoals sommige van jullie misschien wel weten,is deze dame gestopt met roken!
Het valt niet mee,maar heb vandaag toch  de respectabele tijd van twee weken niet roken bereikt!
Ik heb het soms zo ontzettend moeilijk,maar heb me iedere keer kunnen vermannen.
Aangezien ome dokter ook gezegd heeft dat roken na de klaplong niet slim is,heb ik een behoorlijke stok achter de deur.
Maar toch,het blijft moeilijk.
Misschien willen jullie 's wat schrijven waarom stoppen zo goed is en roken zo slecht,dan kan ik dat nalezen als ik het moeilijk heb!
Ik weet het zelf natuurlijk allemaal  wel,maar als de zin heel groot is,vertroebelen je redenen nog wel eens...
Alvast bedankt!!!
Groetjes Tanja.

Hier een reactie van iemand die ook is gestopt, al drie jaar trouwens.
Ik ben toen gestopt m.b.v. de pleisters, dat is een kuur van 10 weken, maar ik heb ze na 2 weken weggegooid.
Wat ik me vooral herrinner: na 2 weken heb je het moeilijkste gehad! Echt, de moeilijke momenten worden nu echt veel minder.

Ik had toen 7 tabletten per dag tegen mijn te hoge bloeddruk. Toen ik 3 maanden gestopt was, had ik nog maar 3 tabletten!

En tot slot een reken sommetje waar ik hééél veel aan heb gehad:

Ik rookte ± 30 sigaretten per dag, ik ben deze maand 3 jaar gestopt, dus:

30 x 365 x 3 = 32.850

Ik heb dus nu al 32.850 sigaretten niet gerookt die anders wél mijn longen bevuild zouden hebben!!!!!!!!!!!!!!!!

Had je nog meer redenen nodig om te stoppen???
SUCCES!!!!

Groetjes van Cissy

Hoi Tanja,

Hier ook een ervaren stopster. In 2002 ben ik gestopt. Ik dacht: als ik die eerste dag zonder sigaret maar doorkom dan moeten de dagen erna ook lukken. En inderdaad, na zo'n 2 weken heb je het lastigste deel gehad. De momenten dat je er zin in hebt worden steeds minder. Probeer de situaties waarin je altijd eentje op stak zo veel mogelijk te vermijden. Niet te veel de collega's opzoeken die roken, na het eten direct de boel opruimen ipv gaan zitten en ik ging bewust minder uit zodat ik niet in de verleiding kwam. Ik rookte zo'n 15 peuken per dag denk ik. Het laatste jaar heb ik geminderd, Gert was toen al gestopt dus ik rookte al niet meer in huis, vond ik wel zo solidair.

Echt, je krijgt er zoveel voor terug! Ik heb geen behoefte om ooit nog weer te beginnen, maar het feit dat ik nu moeder van Julian mag zijn zou me er ook altijd van weerhouden. Dat wil ik namelijk nog heeeeel lang blijven!

Succes, maar eigenlijk heb je dat niet nodig want je bent van het sterke geslacht: je kunt het!!!

Ellen mv Julian

Het is gezonder om niet te roken, je vergroot je levenskansen en hebt daardoor meer tijd om te genieten van je kinderen, kleinkinderen en wieweet wel achterkleinkinderen.
Je bent niet afhankelijk van je sigaret (heb ik nog wel genoeg?, Mag ik daar wel roken?)
Je ruikt niet alleen beter maar gaat ook zelf betger ruiken waardoor je eten beter smaakt en je meer kan genieten ervan.
Je spaart een boel geld uit waarmee je leuke dingen kunt doen.

En wat levert het roken je op?

Terug
Bovenaan