Augustus Moeders

Hallo mama's (in spe)

Alle nieuwe zwangere meiden, GEFELICITEERD!!
Oktober/november was wel een vruchtbare maand hé. Er worden echt veel baby's in augustus geboren. Zoooo leuk.

Nou ik heb afgelopen vrijdag onze tweede echo gehad en er was een mooi kloppend hartje te zien, echt zo mooi. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen.
Het ziet er allemaal goed uit. Ik krijg over 4 weken weer een echo bij de gyn.
Dat is wel een voordeel van in het ziekenhuis bevallen, ik krijg iedere keer een echo.. hihi
Andere meiden die snel een echo hebben, geniet ervan!!

Groetjes Suus

@Yvonne_xxx & @hilal1983
Ik ga zo gelijk even bellen, spannend, ben benieuwd wanneer ik terecht kan!
---
Ik vind het allemaal wel spannend hoor, gisteren gemeenschap met m'n vriend gehad, vond het gewoon eng! Ben best bang dat het ineens mis gaat. Ik hoor 't zoveel om me heen, er kan nog zoveel gebeuren...9 maanden is lang.
Ik heb trouwens ook 't gevoel dat vrienden en kennissen anders naar me kijken, alsof ze iets aan me zien!
Verder wil ik iedereen nog van harte feliciteren met de kleine ukkies in jullie buikies, succes!

Hallo allemaal,

Ik krijg ook steeds meer last van zwangerschapskwaaltjes: misselijk bij vlagen, pijn in mijn rug, bandenpijn, en ik ben ongelofelijk snel geirriteerd tot verbazing van mijn man en kids (haha).
Ik vind het erg moeilijk om mijn mond te houden. Gelukkig kan ik het hier kwijt en weet mijn huisarts het inmiddels ook, omdat ik daar kwam voor een voorhoofdsholteonsteking. Ik ga morgen contact opnemen met een verloskundige.
Met kerst vertel ik het mijn naaste familie. Bij de andere twee kids hebben we het pas na de eerste echo verteld. Nu is de kerst wel een mooi moment om het te vertellen, alleen is het best vroeg (dan nog net geen 7 weken) vind ikzelf. Maar goed dan hoef ik niet moeilijk te doen over wijn drinken etc.

@mama in a'damzuid: Vervelend he, zo'n voorhoofdsholteontsteking. Ik heb ook er de afgelopen 3 weken last gehad. Ik kreeg wel een neusspray (onschuldige) en moest van de huisarts maar gewoon weer aan het werk.. Ik ben wel een week thuis geweest ivm de flinke hoofdpijn en algehele malaise. Toch heeft het me 3 weken gekost voor ik weer beter was.

Ik ben eigenlijk niet ziek geweest de afgelopen 4 jaar, alleen als ik zwanger was. Dus dit was ook een aanwijzing dat ik echt zwanger moest zijn.

Gr. Spruit3

@ indewolken > meid, het kan ook altijd wel mis gaan maar probeer niet teveel naar die verhaaltjes te luisteren. Blijf positief, je bent 24, lekker jong, kans op "enge dingen" is zo en zo minder.
Miskramen gebeuren niet door gemeenschap, een penis komt niet eens in de buurt van waar het kindje zit,  maar heeft meestal met verkeerde deling van cellen in het embryo te maken. In principe geldt dat als je de 12 weken red, je, je nog weinig echte zorgen hoeft te maken! Bij de verloskundige moet je een medisch lijst invullen met vragen als; komt er hogebloeddruk voor in je familie, suikerziekte, hartfalen etc etc...dat zijn extra risico`s. Ze houden het dan alleen maar extra in de gaten, dat kan ook geen kwaad toch!?

@hilal1983 en Yvonne_xxx bedankt voor jullie berichtjes terug! Was ik nog vergeten te   zeggen.
---
Ik heb net gebeld en heb me aangemeld bij de verloskundige. Vrijdag 16 januari heb ik m'n eerste gesprek, ga ik lekker met m'n mannetje samen.
Helaas geen echo, lees bij sommige dat ze al eerder een echo krijgen? Hoe zit dat? Ik ben dan 8 weken en 2 dagen..wat duurt dat nog lang..even geduld hebben maar..
Ik voel trouwens weinig nog..dat zal misschien nog wel komen. Alleen last van gevoelige tepels momenteel, maar geen misselijkheid ofzo.
Soms beetje moe..nog meer mensen die weinig voelen?
Groetjes

Hoi allemaal,

Hier een onzekere hopelijk nog zwangere!
Ik ben vannacht/vanochtend weer gaan vloeien!
Niet veel en oud bloed met wat slijm (of zijn het stolsels?)
Heb geen krampen, wel wat weeig gevoel/menstruatie gevoel.
Zou nu ongeveer 6 weken moeten zijn. Heb morgen mijn 1ste echo.
Gelukkig wel vroeg.
Ben echt bang.....
Wilde het even delen!
Succes allemaal.
Groetjes

hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen ik ben kruik (anoniem nog even) 22 jaar en zwanger van ons 1e gewenste kindje. na de 3e maand was het raak. sinds een week heel moe en misselijk. Ik ben (denk ik) uitgerekend op 4 augustus 2009.
Ik vind het moeilijk om het nog geheim te houden, we willen wachten tot de 1e echo. 1 vriendin weet het, dus kan gelukkig met haar babbelen.
29 augustus gaan mijn vriend en ik voor het eerst naar de verloskundige.

ik wens iedereen veel succes tijdens deze zwangerschap.

kunnen jullie mij er misschien bijzetten op de lijst? al vast bedankt!

Hallo Dames,

Het is zo spannend allemaal! Alles is nieuw en je hoopt zo dat alles goed gaat.
Helaas ben ik nu ziek... Ja hoor, vakantie en gelijk ziek!! Pijn in mijn keel maar trachitol mag je niet gebruiken, normale neusspray kan ook niet. Ik ben vandaag nog maar 5 weken zwanger maar ja je gaat de gok niet nemen. Dus aan de kinder neusspray en vieze hoestsiroop nemen! Dus Nan ligt op de bank onder een dekentje, moet er gewoon doorheen.
Ik heb donderdag 15 jan de 1e afspraak bij de verloskundige. Dan ook alleen intake....

indewolken: waarschijnlijk hebben de andere dames eerder problemen gehad of is het onduidelijke hoeveel weken ze zijn. Dan krijg je volgens mij een vaginale echo. Want bij 8 weken is het hartje nog niet te horen bij een gewone echo.

Ik vind het ook moeilijk maar zal toch echt moeten wachten tot de echo in de 10e, 11e of 12e week???

Gr Nan

Terug
Bovenaan