Avonddiensten

hoi,
ik werk ook in de zorg,ben nu 10 weken zwanger,loop nu al 3 weken gedeelte in de ziektewet,draai ook geen late diensten.
kan je 1 ding zeggen,mijn is afdelingshoofd.hij zei je heb geen poot op te staan,omdat zwanger altijd sterk staat zelfs een arboarts kan je niks verplichten.
je staat alle tijden sterkte.ze kan hoog of laag springen maar zodra jij zegt ik trek het niet,mag zij geen risico nemen.zodra een zwanger ziek wordt krijgt het huis vergoeding voor.verzekering.ze mogen een andere voor inhuren.dat is niet bij gewoon ziektewet.moet ze het zelf oplossen.
ze moeten altijd waken voor je kind en mogen geen risico nemen voor je kind.
dus hup vertellen schijt aan hun.in ga half december weer proberen om late diensten te draaien,als het niet gaat jammer dan.mij gezondheid gaat voor.
ze weten bij mij wel dat ze niks wijs hoeven te brengen.ik weet te veel over dit soort dingen.
ben je niet lid van de bond ????
heb ik wel gedaan altijd makkelijk als je iets wil vragen of problemen heb.
laat even weten hoe het is afgelopen.
gr marjan

Volgens mij moet je bepaalde diensten wel doen als dat bij je werk hoort.
Pas vanaf 26 weken zwangerschap kun je nachtdiensten weigeren, heb ik eens opgezocht.

Ik heb twee banen. Bij de ene baan werk ik 2 dagen overdag.
Bij de andere baan elk weekend een late dienst.
(van 18.00 tot 23.00 uur). Ik kan bij baan 2 moeilijk zeggen dat die diensten te zwaar zijn, dat is het enige dat ik dar doe.
Al vind ik het wel vermoeiend, en ook de dag erna.... je hebt toch maar weinig slaap de nacht na zo'n dienst.

Succes, groetjes

Nachtdiensten hoeven zo wie zo niet meer vanaf 12 weken in de cao V&V en thuiszorg. Als het eerder niet meer gaat ook niet. Avonddiensten zolang het gaat. Je krijgt inderdaad als zwangere altijd gelijk, een bedrijfsarts zal altijd achter je staan. En gelukkig maar. Ik ben zelf teamleider in de zorg, het is belangrijk om te kijken wat wel kan en wat niet kan dat kan gewoon niet.

Succes!

Hallo, ik werk ook in de zorg. En heb moeite met de avonddiensten net als jij door moeheid. Ik ga deze week met mijn teamleider in gesprek over hoe we dit aan gaan pakken. Mijn teamleider is behoorlijk zakelijk. Ik werk 36 uur dus nog best veel. Ik ga nu meer verantwoordelijke diensten draaien, dus betekend minder aan het bed en meer dingen rondom de zorg regelen. Ik ben nu 17 weken zwanger.
Succes
Groetjes Linda

Hoi meiden...

Nou reactie gehad....ik had t zelf moeten oplossen en niet zonder ideeen bij haar aankloppen....
Ik ben t zo zat, nu bedenkt ze halve avonddiensten en dan 19 tot 23....Ze snapt niet dat ik MOE ben..
Hoezo empathie????????
Het kwam over als if ik zeur, ik zei nog als ik beter overdag werk is t toch beter als ik dat langer vol hou.
Maar dat is niet zo, ik denk er te makkelijk over.
Ik ben blij als ze over 1 maand opgerot is sorry voor deze taal...
Ik ben niet lastig en vraag niks onmogelijk...

Gr Marielle

Hoi meiden...

Nou reactie gehad....ik had t zelf moeten oplossen en niet zonder ideeen bij haar aankloppen....
Ik ben t zo zat, nu bedenkt ze halve avonddiensten en dan 19 tot 23....Ze snapt niet dat ik MOE ben..
Hoezo empathie????????
Het kwam over als if ik zeur, ik zei nog als ik beter overdag werk is t toch beter als ik dat langer vol hou.

Gr Marielle

Hoi meiden...

Hoezo empathie????????

Gr Marielle

Gewoon duidelijk aangeven dat die diensten je echt niet gaan lukken, juist omdat de avonden te zwaar zijn!

Voet bij stuk houden, eventueel juridische info inwinnen bij een juridisch loket oid!

Terug
Bovenaan