Baby’s februari 2022

Hoi mama’s,

Volgens mij was er nog geen topic gestart van baby’s die geboren zijn in februari 2022. Anders wijs me er gerust op ?

Ik merk zelf dat ik behoefte heb om ervaringen te delen en ook rustiger wordt van herkenning van anderen, vandaar dat ik dit topic start.

24 februari zijn wij wederom trotse ouders geworden van een knap jongetje, wij hebben al een peuter rondlopen van 2,5.
De eerste weken met de jongste hebben me echt gesloopt. Hij had ontzettend last van krampjes, urenlang kon hij krijsen. Dit ligt nu gelukkig achter ons, en heeft hij soms nog wel last maar krijst hij niet meer, alleen even huilen. Verder ben ik zelf ook snel overprikkeld, dus deze eerste maanden met een baby zijn voor mij erg pittig.
Ik vind het nog best lastig er een goed ritme in te gaan krijgen. Een paar weken terug dacht ik dat hij prima kon teren op om de 4 uur voeding, maar ben nu toch even terug gegaan naar iedere 3 uur. Heb het idee dat hij sindsdien ook wat rustiger en vrolijker is overdag.
Ik probeer minimaal 1 dutje in zijn bed te doen overdag. Vaak slaapt hij 3 kwartier, soms iets langer als ik zijn speentje geef en soms slaapt hij zelf ineens 2 uur. Geen pijl op te trekken dus haha. Sinds het begin krijgt hij zijn avondvoeding van 19.00u beneden en laat ik hem in mijn armen in slaap vallen. Sinds een week kunnen we hem daarna ook al slapend op bed leggen.
Ik wil eigenlijk toewerken naar een ritueel voor savonds, dus wassen, flesje drinken, slaapzakje aan, eventueel verhaaltje lezen, wiegen en lekker wegleggen om te slapen. Ik durf het alleen niet zo goed haha, bang dat we hele avonden bezig zijn een baby te troosten ? nu zijn de avonden best lekker rustig en dat had ik heel hard nodig na die terror weken ?
Ik hoop dat er mama’s zijn die lekker mee willen kletsen en misschien kunnen we wat tips en ervaringen uitwisselen ?

Gezellig.
Mijn dochtertje is geboren op 14 februari en is ons eerste kindje.
Ze doet het eigenlijk heel goed maar ritme is er nog niet echt.
Ze slaapt s nachts goed dat is natuurlijk heel fijn maar overdag slaapt ze nauwelijks of een hazenslaapje van half uur.

MvanL, is ze verder wel gewoon vrolijk of merk je dat ze toch last heeft van vermoeidheid? Heeft ze snachts nog voeding nodig? Hier krijgt hij om 23.00-23.30 de laatste avondvoeding en over het algemeen meldt hij zich dan weer tegen 05.00u. Heel knap natuurlijk maar Geen hele fijne tijd aangezien ik hem 07.00-07.30 weer voeding wil geven. Snachts geef ik hem dan ook minder dan overdag. Ik heb bij onze oudste gemerkt dat een schema heel goed werkte (zowel voor hem als voor mij), dus ben daar nu ook weer mee bezig

Leuk om ervaringen te lezen en delen. Mijn zoontje is geboren op 5 februari. Mijn oudste is in maart 2 jaar geworden. Elke baby doet het weer net even anders. Mijn zoontje slaapt overdag heel goed. Zeker 1 keer per dag slaapt hij 2 tot 3 uur achter elkaar door. Hij heeft wel nog vrij veel voedingen nodig. Ik geef borstvoeding. Kom denk ik gemiddeld op 7 of 8 voedingen uit. 's Nachts vind ik het ook wel heel makkelijk om hem gewoon even aan de borst te leggen. Dan slaapt hij binnen een paar minuten weer door.

Overigens zou ik echt nog even voor die rustige avonden gaan! Het komt allemaal van zelf wel. Zonde om dat fijne ritme wat je nu hebt te verstoren. :) Zeker als het zo onrustig is geweest de afgelopen maanden.

Fijn om te lezen! Ons zoontje is geboren op 4-2. We zitten op 6 voedingen (CB zei vandaag dat het wellicht te veel is en ik naar 5 mag gaan. Dat terwijl ik borstvoeding geef ?) ik heb maar ja geknikt. We zitten in een redelijk schema van 7-10-13-16.00-20.00 en dan naar bed. (Met soms een kwartiertje huilen voordat ie in slaap valt, slaapt ie door tot 4.00/5.00) die avond voeding van 22.30 heeftie alleen de eerste 3? Weken gehad. Het maakte niet uit of ik die wel of niet gaf hij kwam standaard rond 2.30. inmiddels is dat 4.00 dus ik hoop dat over een tijdje 6.00 ofzo word en dan start onze dag ook. Hier duurt het na de nacht voeding een uur soms wel voordat hij weer slaapt (vooral als we dichterbij de ochtend zitten) bij de oudste (bijna 3) had ik volgens mij nu al wel meer een avond ritueel van pyama aan etc. Ik doe dat nu ook maar toch voelt het minder als ritme ofzo. De slaapjes overdag vind ik vaak vrij kort. Ik heb al een tijdje een beetje het vermoede dat mijn productie flink terug gelopen is en hij daarom snel wakker is. Hij was nu in een maand 230 gram aan gekomen. En bij jullie? En lengte groei maar 1 cm? Hij krijgt bij de opvang 2 x kunstvoeding maar spuugt hierdoor wel meer.. al met al vraag ik me soms af hoeveel en of hij genoeg binnen houdt. .

Cfk, Nee ze oogt en komt niet moe over.Ze krijgt 22:00 laatste fles en slaapt dan tot 7:00 uur dus we klagen totaal niet ?Alleen overdag is soms lastig dat ze niet slaapt/ wil slapen. Meestal ga ik dan maar stuk wandelen valt ze wel in slaap
Vanaf volgende week na de opvang ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen kwa slapen

Jlooj,
Morgen moet ik na consultatiebureau voor prikjes en zal ze weer gewogen en gemeten worden ben benieuwd
Heb idee dat ze flink lengte is ingegaan

@ JlooJ wat fijn dat hij al die uurtjes maakt savonds! Wij hebben laatst ook een paar keer gehad dat we gewoon de voeding van 23.00u waren “vergeten”. Dan had hij om 19.30u ofzo voor het laatst gedronken en toen werd hij zelf om 03.00u wakker. Wij moeten hem ook altijd wakker maken voor de voeding van 23.00u. Wellicht dat we dit ook gewoon moeten laten varen ofzo? ? Alleen vind ik het dan onhandig als ik straks weer moet werken. Heb liever een late avondvoeding dan een nachtvoeding. Vind dat zo lastig haha, denk echt teveel over dat soort dingen na volgens mij. Heel vermoeiend. Ik heb idd ook het idee dat ik met de oudste rond deze tijd al wel in een ritme zat en ook al savonds een ritueeltje had en in bed legde. Het zal vanzelf wel komen. Ik gaf tot de 8 weken volledig borstvoeding, nu sinds een paar weken helemaal over op kunstvoeding omdat bv heel onrustig verliep. In die tijd is hij bij de controle van 2 maanden in 3 weken tijd 1 kg aangekomen! En 3cm gegroeid ofzo. Het is ook te zien aan hem, lekkere spekbillen en bolle wangen haha. Ben weer benieuwd over een paar weken hoeveel hij aan is gekomen.

@MvanL, heerlijk zeg! Stiekem beetje jaloers haha. Lekker van genieten!

Terug
Bovenaan