Baby’s februari 2022

Oh wat fijn om jullie ervaringen te lezen. Wij zijn in februari voor het eerst ouders geworden. Ik geef nu nog volledige boestvoeding maar vanaf vrijdag ga ik afbouwen, ben heel benieuwd want ik hoop iets meer ritme te krijgen al weet ik dat babys niet altijd in een vast ritme te krijgen. De laatste voeding is nu ook rond 19.00 en dan weer rond 02.00. Ik heb haar wel eens wakker gemaakt rond 22.00 maar kwam dan toch ook weer rond 02.00 maar dat is even geleden. Ik twijfel om het weer eens te doen..echtee heb ik ook gelezen dat je het niet meer zomaar moet doen vanwege hun diepe slaap?? Verder slaapt ze ook nog bij ons op de kamer, bij iemand nog meer toevallig? Ik wil haar naar der eigen kamer doen als ze helemaal over is na kv denk ik anders te veel veranderingen tegelijk misschien?!

@gebruiker, wij moeten hem ook wakker maken als we hem de fles om 23.00u willen geven. Vind dit ook erg lastig omdat hij dan net zo lekker slaapt, maar bij onze oudste werkte dit hartstikke goed en sliep hij best snel de nachtelijke uurtjes door tot 07.00u. Hij sliep rond de leeftijd van onze jongste nu (11weken) in de nacht al wel door, dus zijn een beetje verwend geweest denk ik want ik heb deze hoop natuurlijk voor nu ook haha. Ik heb vandaag van het consultatiebureau het advies gehad om hem om de 4 uur te gaan voeden ipv en dan de hoeveelheid ml’s af te wisselen, dus 150cc en 180cc en dan de laatste avondvoeding dus 180cc. Kijken wat hij dan doet.
Ons zoontje hebben we na 2 weken co sleeper al in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje gelegd. Wij konden zelf niet slapen van de geluidjes die hij maakte. Hij deed dit meteen heel goed eigenlijk. Zou het gewoon eens proberen. Stel dat ze het goed doet heb je er zelf ook een geruster gevoel op denk ik, maar snap dat je het lastig vindt

Ja vind ik ook lastig. Ons zoontje slaapt sowieso in een swaddle dus kleedt hem niet al te dik aan. Hij sliep deze week in een romper met korte mouwen, lange dunne broek en dunne sokjes, swaddle en een dun dekentje.

Leuk om mee te praten! Ons dochtertje is op 20-02 geboren, we hebben al een zoontje die op 28-02 3 jaar is geworden. 

Wij hebben juist sinds gisteren besloten haar niet meer wakker te maken voor een avondvoeding rond 22.00, we haalden haar dan uit haar diepe slaap en dit leek juist averechts te werken bij ons meisje. Bij mijn zoontje werkte dit juist wel goed! Verschilt echt per kindje. Gisteravond kreeg ze om 20.00 haar laatste voeding en kwam pas weer om 4.30 uur. Het is hier overigens nog erg wisselend hoor, de drie nachten ervoor kwam ze steeds twee keer voor een voeding. 

Slapen overdag is hier nog drama. Vaak lukt het niet om haar ingebakerd en wakker in bed te leggen, het is dan al gauw brullen, soms al tijdens het ritueel, ook al leg ik haar echt op tijd op bed. Wanneer het wel lukt, slaapt ze max. 30-40 minuten. Ik krijg haar daarna niet meer in bed in slaap, dit is echt nog niet een keer gelukt. Dat was bij mijn zoontje wel anders! De kleine dame slaapt dan ook veel in de draagzak, zo probeer ik haar dutjes te verlengen. Zelfs in wagen en maxicosi doet ze helaas hazenslaapjes.. Evenals soms na de nachtvoeding wanneer deze wat meer richting de ochtend is. Verder is zij 's avonds nog vaak onrustig tot ongeveer 21.00. 
Daarnaast is ze echt een lief meisje, die je trakteert op de mooiste lachjes! Dus naast alle newborn-struggles is het ook genieten :).
Ik ben deze week weer begonnen met werken, zijn er al meer mama's alweer aan het werk? Moet zeggen dat ik het wel weer lekker vind, even wat anders dan alleen mama zijn. Alleen al het geregel daaromheen is wel pittig weer.
Ons meisje slaapt in een pacco met haar kleertjes, en een dun dekentje. Ik check als ze wakker wordt haar nekje om te voelen of ze niet te warm is. 

Ik moet komende dinsdag beginnen.
Maar zie er niet tegen op inderdaad wat je zegt even wat anders dan mama zijn.
Maar zal zeker wennen zijn.
Hopen dat ze beetje goed doet op kinderdagverblijf

Leuk is dat hè die lachjes. Ze weten je zo te charmeren. Er zijn wel eens momenten dat ik hem eventjes beu ben, als hij veel ligt te zeuren ofzo, maar als hij mij een kwartier later aankijkt en guitig lacht kan ik weer helemaal wegsmelten haha. Jammer dat de dutje bij jullie overdag zo moeizaam gaan. Maar ook dit kan straks ineens weer omslaan. Ik vind het idd ook echt moeilijk om hem savonds wakker te maken, hij slaapt dan nog zo lekker. Misschien toch ook maar eens proberen om hem zelf te laten komen wanneer hij honger heeft… keuzes keuzes ?
Ik mag 8 juni weer gaan werken. Ik moet zeggen dat ik het nu vooral met dit weer wel heel lekker vind om nog vrij te zijn, maar ben het zeker met je eens dat het straks ook wel weer fijn is om een paar dagen even niet de hele tijd mama te zijn.
Ons kereltje is momenteel best flink verkouden, hoest vooral veel en hoor veel slijm. Gelukkig slaapt hij er niet minder om. Voor de zekerheid even bij de huisarts geweest vanochtend, maar geen reden tot bezorgdheid gelukkig

@MvanL Komt vast goed op het kdv! Is jullie kleine al een keer wezen wennen? Hoe ging dat? Hier slaapt ze vooral veel minder dan thuis, en dus ook meer huilen. Maar ook dat komt wel weer goed als het slapen overdag beter wordt. 

@CFK Herkenbaar hoor! Af en toe denk je waar ben ik weer aan begonnen, maar op veel momenten is het weer heel leuk en bijzonder, vooral die lachjes zijn zo schattig!
Kan me voorstellen dat het met dit weer lekker is om vrij te zijn!
Fijn dat alles goed was, ondanks de verkoudheid! Hier ook een meisje dat sinds twee weken ontzettend verkouden is, begon met neus, toen hoesten en wat verhoging. Het is nu gelukkig op zijn retour! Hier wel even wat meer onrust gehad, slechter drinken en nog meer boeren en spugen, maar dat kan ook met de derde sprong te maken hebben gehad. Nu lijkt alles weer rustiger te worden gelukkig :)

Terug
Bovenaan