Leuk om mee te praten! Ons dochtertje is op 20-02 geboren, we hebben al een zoontje die op 28-02 3 jaar is geworden.
Wij hebben juist sinds gisteren besloten haar niet meer wakker te maken voor een avondvoeding rond 22.00, we haalden haar dan uit haar diepe slaap en dit leek juist averechts te werken bij ons meisje. Bij mijn zoontje werkte dit juist wel goed! Verschilt echt per kindje. Gisteravond kreeg ze om 20.00 haar laatste voeding en kwam pas weer om 4.30 uur. Het is hier overigens nog erg wisselend hoor, de drie nachten ervoor kwam ze steeds twee keer voor een voeding.
Slapen overdag is hier nog drama. Vaak lukt het niet om haar ingebakerd en wakker in bed te leggen, het is dan al gauw brullen, soms al tijdens het ritueel, ook al leg ik haar echt op tijd op bed. Wanneer het wel lukt, slaapt ze max. 30-40 minuten. Ik krijg haar daarna niet meer in bed in slaap, dit is echt nog niet een keer gelukt. Dat was bij mijn zoontje wel anders! De kleine dame slaapt dan ook veel in de draagzak, zo probeer ik haar dutjes te verlengen. Zelfs in wagen en maxicosi doet ze helaas hazenslaapjes.. Evenals soms na de nachtvoeding wanneer deze wat meer richting de ochtend is. Verder is zij 's avonds nog vaak onrustig tot ongeveer 21.00.
Daarnaast is ze echt een lief meisje, die je trakteert op de mooiste lachjes! Dus naast alle newborn-struggles is het ook genieten
.
Ik ben deze week weer begonnen met werken, zijn er al meer mama's alweer aan het werk? Moet zeggen dat ik het wel weer lekker vind, even wat anders dan alleen mama zijn. Alleen al het geregel daaromheen is wel pittig weer.
Ons meisje slaapt in een pacco met haar kleertjes, en een dun dekentje. Ik check als ze wakker wordt haar nekje om te voelen of ze niet te warm is.