Baby’s februari 2022

Fijn dat het weer beter gaat, zo zie je maar weer dat alles echt in periodes verloopt. Alles gaat ook weer voorbij. Ik merk dat ik ook veel houvast heb aan sprongetjes. Als hij wat onrustiger is of niet zo lekker slaapt en ik kijk in de app en ik zie dat hij in een sprongetje zit denk ik: oké, daar zal het dus aan liggen. Nog even geduld haha.

Wij hebben gisteren besloten om hem niet meer wakker te maken voor de voeding van 23.00u. We zagen dat hij rond die tijd in zo’n diepe slaap zat, zielig om hem wakker te maken.
Gisteren om 19.00u de laatste fles gehad (180+6, die hij overigens niet helemaal opdronk), om 20.30u lag hij in bed en vanochtend om 06.00u werd hij wakker! Wat een lekkere nacht hebben wij kunnen maken haha. Het zal nu niet meteen de standaard zijn, maar wel fijn om te weten dat hij het kan. Ik ga dan alleen zo twijfelen of we hem per ongeluk gewoon niet hebben gehoord vannacht ?

Leuk om weer te kletsen!

Ons meisje is van 18 februari. De eerste weken vond ik niet zo leuk. Veel krampjes, hard krijsen, daardoor zelf weinig aandacht voor mijn peuter.. nee dat Newborn is niets voor mij. Nu zijn we de 12 weken voorbij en langzaamaan komt er wat rust in de tent.

Overdag slapen blijft een struggle. Veel huilen en korte dutjes. Ook de wagen of auto werken niet. De draagzak gelukkig wel. Ze krijgt volledige bv, zo'n 8 keer per dag.

Snachts slaapt ze van 1900 tot 0300 en daarna door tot 0600 dus de nachten zijn goed te doen.

Ik werk in het onderwijs en hoef 15 juni pas te werken. Heb er wel zin in!

@CFK Wauw wat goed zeg, heerlijk! En idd, je weet dat t zo weer anders kan zijn, maar dit hebben jullie alvast te pakken! En fijn om te weten dat ze het kunnen, inderdaad ? Neem het ervan zou ik zeggen!
@Uitje Leuk dat je ook komt kletsen! Herkenbaar hoor, ik ben ook niet zo gemaakt voor de newborn-fase ? Gelukkig gaat het inmiddels wat beter! 

Hier is het helaas weer wat minder nu, verkoudheid heeft weer toegeslagen sinds gisteren dus ze komt weer een keer extra in de nacht en slaapjes in bed overdag lukken niet meer.. In draagzak gelukkig nog steeds goed! Geduld wordt weer even op de proef gesteld ?

Hoi Uitje! Fijn dat het wat rustiger wordt bij jullie.

Nou die ene nacht dat hij helemaal doorsliep was one time only?. Onze nachten zien er nu een beetje hetzelfde uit als bij Uitje. Alleen ik vind de tweede helft van de nacht erg pittig. Ik ben een uur bezig met voeden en weer in slaap krijgen met het gevolg dat ik zelf geen oog meer dicht doe. Sinds we de late avondvoeding niet meer wakker maken ben ik gesloopt. Ik denk dat we dat toch weer gaan doen, ik hou dit niet vol, vooral niet als ik straks weer moet werken.

@ Willz, bij jullie ook even aanpoten dan. Weer een fase haha.
Ook ik ben echt niet gemaakt voor de newborn tijd. Alles wat snachts gebeurd beleef je gewoon heftiger dan overdag.

Jullie kindjes ook zo last van de warmte?Hier eerste twee werkdagen er weer op zitten.
Mijn dochtertje had gelukkig goed gedaan op de opvang.
En daar sliep ze overdag kei goed wat ze thuis niet doet.
Cfk: dat snap ik dat je dood op bent met zo midden in de nacht de voeding.Hopelijk gaat snel beter

Wilz: hoe gaat met de verkoudheid van de kleine?

Hier voor de 2e keer mama geworden in februari. Ik geef volledige borstvoeding nog en geef zo'n 6/7 x per dag. Mijn kleine sliep de nachten al zo'n 2 weken door (voeding om 18:30-19:00 uur en werd dan rond 05:15 wakker) helaas nu weer 2 nachten een nachtvoeding en ben weer gesloopt. Ik voel me heel gezegend met de afgelopen weken haha. 

@CFK balen dat het bij een keer bleef, zeg! Hier worden we af en toe getrakteerd op een nacht tot half zes a half zeven, heerlijk is dat hè? Vaak worden goede nachten met 0-1 voeding hier afgewisseld met rommelige nachten nummer 2 nachtvoedingen. 2 breekt me wel op hoor! 1 vind ik goed te doen, ook nu ik weer werk. 
@MvanL verkoudheid is nog aanwezig, maar ze lijkt er gelukkig minder last van te hebben! Hier nog niet echt last van de warmte gelukkig, maar wij wonen dan ook in het westen, dus hier is het nog meegevallen afgelopen week. Lastig is dat hè? Wat fijn dat je kindje goed sliep op het kdv! Komt dan thuis vast ook snel goed!
@Mamainfeb wat boffen jullie zeg, heerlijk! Valt weer tegen als je er dan weer snachts uit moet hè.
Hier sinds gisteren bezig met wat langere wakkertijden, uiteraard lettend op de slaapsignalen, en wat denken jullie... Alle slaapjes overdag in bed lukken! Oké, ze duren 30-45 minuten per keer, maar het feit dat het steeds vrij vlot lukt geeft weer hoop! ? Alleen eind van de dag is nog moeizaam, maar dat is natuurlijk bij veel kindjes het geval.

Terug
Bovenaan