Baby’s geboren in dec’19/jan’20?

<p class="”p1″"><span class="”s1″">Hallo,  </span></p><p class="”p1″"><span class="”s1″">Mij lijkt het leuk om tips en ervaringen te delen met elkaar mama’s die baby’s hebben die rond de zelfde leeftijd van weken zijn.  </span></p><p class="”p1″"><span class="”s1″">Mijn dochtertje Marley is 3 weken te vroeg geboren op 19 december 2019(op de verjaardag van haar oma, mijn moeder). Ik had een top bevalling, binnen 4 uur was ze er, spoed thuisbevalling. Ze is ons eerste kindje.</span></p><p class="”p2″">Ze is een heel vrolijk baby’tje met wel helaas wat probleempjes gehad met ontlasting(dit gaat nu gelukkig helemaal goed) Ze knuffelt heel graag en vind het heel leuk als de hondjes haar kleine kusjes geven(onder ons toezicht en niet in haar gezicht) </p><p class="”p2″"><span class="”s1″">Hoe gaat het nu bij jullie?  </span><span class="”s2″">?</span></p><p class="”p2″"><span class="”s1″">Groetjes, </span>  </p><p class="”p1″"><span class="”s1″">Astrid & baby Marley</span></p>

Hi Astrid,
Leuk dat er nu een topic is voor baby's geboren in december!
Mijn zoontje is nu 10 weken oud. Een lief vrolijk mannetje maar slapen is nog wel een dingetje ?.
Ik ben daarom ook erg benieuwd hoeveel voeding en slaapjes andere baby's hebben van rond de 10 weken!
 Groetjes!

Hoi hoi,
Leuk! Er is eigenlijk helemaal geen actief december topic geweest haha.
Mijn zoontje is ook 10 weken oud (6 december). In het algemeen een super vrolijk, tevreden en makkelijk mannetje! Ik geef sinds een week of 2 volledige flesvoeding. Hij krijgt 5x150cc, soms een fles van 180cc (hij woog 2,5 week geleden 5500gram). Ons ritme is een beetje als volgt..
7.00/7.30 fles, daarna meteen terug naar bed. Slaapt dan tot 11.00/11.30. Maak hem uiterlijk 11.30 wakker
11.30 fles. Knuffelen etc, is dan vaak 12.30/13.00 moe en dus naar bed
15.00 fles. Zelfde riedeltje en naar bed (slaapt niet altijd door tot de volgende fles)
19.00 fles. Om de dag in bad, dat is dan rond 18.30. Afhankelijk van hoe laat hij wakker is, ligt bij tussen 20 en 20.30 in bed. Deze ronde slaapt hij niet super goed, een beetje wisselend.. 
23.00 laatste fles, slaapt door tot volgende ochtend

hoe ziet jullie dat eruit??

Jeetje wat een droomritme!
ik vind dat met onze zoon nog wel moeilijk hoor maar ik probeer wel een ritme aan te houden.
Rond 7 uur 's ochtends een fles (beneden want hij is meestal klaar wakker)
dan rond 8/8.30 naar bed, slaapt dan met moeite 3 kwartier
Soms tussendoor even spelen en dan weer naar bed
rond 11 uur een fles nog even spelen en dan probeer ik hem altijd wat langer te laten slapen door bij hem boven te gaan liggen. (Wiegje staat bij ons op de slaapkamer)
Dan rond 15.00 uur weer een fles, slaapt daarna ook kort dus probeer dan even met de kinderwagen of draagzak weg te gaan zodat we die strijd in bed niet hebben. 
Dan meestal ook rond 18.00/18.30 uur een badje en om 19.00 uur een fles.
Rond 20.00 uur naar bed en slaapt dan wel goed tot 23.00 uur.
Dan geef ik hem half slapend nog een fles en gaat hij weer verder slapen.
Hij heeft nog nooit 's nachts doorgeslapen dus altijd rond 3.00 uur een fles. Valt daarna wel weer in slaap maar wordt altijd rond 5.00 uur wakker. Stop dan af en toe een speentje in zijn mond of ik neem hem bij me in bed maar dan slaap ik zelf toch al niet meer.
Merk dat ik wel een beetje moedeloos wordt af en toe en heel moe.
hij is trouwens behoorlijk beweeglijk en snel schrikkerig dus hij ligt ook altijd ingebakerd met slapen. Dat is ook nog wel een gedoe vind ik omdat hij zulke korte slaapjes doet en ik hem daarom steeds aan en uit moet kleden.
we hebben onlangs de flessen verhoogt naar 150+5. Met de nachtvoeding erbij komt hij op 6 flessen wat dus eigenlijk te veel is.
alle tips zijn welkom dus! :)

Hooihooi,
Ons dochtertje is 12 dagen te vroeg geboren ( 1 dec) dus morgen al weer 11 weekje. 
Tot afgelopen dinsdag volledige borstvoeding gegeven maar nu over op kunstvoeding. Ik produceerde ineens te weinig melk waar ons meisje heel veel last van had.
@Anomi hoe heb je dat gedaan met afbouwen en pijnlijke borsten.
Ze komt om de 3 a 3,5 uur voor voeding en eigelijk sinds ze meer voeding krijgt gaat het stukke beter. Ze kwam met borstvoeding om de 1 a 1,5 uur. Ze slaapt nu wat langer ( eerst 15 tot 45 minuten en snachts maar 1,5 uur en nu kan ze zo 2 a 2,5 uur slapen ook snachts)
Groetjes Exantia en baby Yentl

Ja die droomritme hebben we echt tepakken! kan me goed voorstellen dat dat ontzettend vermoeiend is, maar je het soms ook even 'beu' bent. Als onze kleine heel de avond huilt, dan denk ik soms al jeetje.. hoewel wij eigenlijk heeel weinig te klagen hebben!
Is het geen idee om hen in een slaapzak te doen ipv in te bakeren? Wij bakerde hem eerst ook in, toen slaapzak geprobeerd en dat deed hij ook super goed. Mijn gedachte erachter was; liever iets niet aanleren wat ik straks ook weer moet afleren... Verder houd ik echt de wakkertijden in de gaten, dus dat is nu ongeveer 60-90 minuten. Hoe dan ook na 90 min ligt hij op bed, wel altijd wakker! Ook ga ik  nog weleens terug om speentje terug in te doen, ik haal hem er niet zomaar uit.. Verder heen tips:( de onze was 3850 met de geboorte, dus die had ook genoeg reserves.. 

@gebruiker. Pff vreselijk vond ik die borstvoeding afbouwen.Maar ik bouwde wel ongeveer 1 voeding per week af, voedde kunstvoeding bij als hij niet genoeg had. Als de borsten weer wat soepel waren, stopte ik een volgende.. Helemaal bij de laatste voeding, vond ik het pijnlijkst. Koolbladeren hielpen mij tegen de stuwing en ik dronk toen Salie thee. Geen idee of dat iets heeft geholpen, maar na een week had ik echt nergens last meer van!!
Wat goed dat ze wel al zoveel tussen de voedingen laat! Flesvoeding merkte ik echt dat hij het daar ook veel langer mee kon doen.. 

Wauw Anomi, wat een droomritme! Ik herken me echt volledig in t ritme van jou mammavanB. Ons ukje is 10 weken en ook ontzettend beweeglijk, slaapt overdag met veel moeite en heeft 1-2 nachtvoedingen. 

het ziet er ongeveer zo uit:
06.00 wakker - proberen weer in slaap te krijgen, soms lukt t soms niet, meestal houd ik hem bij me
07.30 fles 
09.00 naar bed - met moeite 45 min 
fles op verzoek en pogingen tot slapen, in wandelwagen (ik loop vele kilometers) of in bed (met veel moeite en wiegen)
18.30 badje en fles 
19.00 naar bed 
23.00 fles
02.00 / 05.00 fles soms allebei 
in totaal drinkt hij zo'n 750 ml per dag, 6 flessen van 120-150, wisselend per keer. Overdag soms dus maar twee slaapjes van 45 min. Hij is super alert. Kan al omrollen en zijn hoofd stabiel houden. 

Terug
Bovenaan