Ons zoontje nu bijna 11 weken! Hij slaapt overdag ook alleen maar hazenslaapjes in bed. In de draagzak slaapt hij wel altijd goed (tip!!). Ik geef borstvoeding (7 of 8 voedingen per etmaal), en probeer altijd de wakkertijd (max 90 min) aan te houden. Aan het eind van de middag en begin van de avond nog steeds last van krampjes (maar wordt wel minder).Ons ritme ziet er ongeveer zo uit: Tussen 08.00 en 09.00 een voeding, en hij slaapt daarna altijd nog wel 1 of 2 uur Rond 09.30/10.00 opstaan, in de box of op speelkleed terwijl ik ontbijt Rond 11.00 een slaapje van 45 min in bed Rond 12 een voeding, daarna knuffelen/spelen en misschien ff naar buiten Rond 12.45 een slaapje in bed, maximaal 45 min en daarna doe ik hem altijd in de draagzak om nog 1 of 1,5 uur extra te slapen. Ergens tussen 14.00 en 15.00 voeding, daarna weer knuffelen/spelen/naar buiten Rond 16.30 weer een slaapje in bed, maximaal 45 min. Vanaf dit tijdstip meestal krampjes waardoor hij niet kan slapen. Soms nog even in draagzak slapen. Rond 18.00 weer een voeding Rond 19.00 proberen in bed te krijgen, soms lukt dit voor 45 min, soms meteen in draagzak. Soms clustert hij een beetje in de avond en wil hij om 19.30 nog even drinken. Om 21.00 een voeding, proberen hem daarna in bed te laten slapen maar eindigd meestal toch in de draagzak. Rond 23.30 voeding, daarna kan hij gewoon zonder problemen in bed en slaap hij tot ongeveer 05.00. Rond 05.00 voeding, slaapt daarna meteen verder tot ongeveer 08.00. Voor iedereen met een jongere baby: de eerste maand zaten we echt op 12 voedingen per dag, die ook telkens 20-30 min duurde. Slapen was op random tijden en random plekken (meestal op mij haha), daarna langzaam naar 10 voedingen, en nu 8 voedingen die maximaal 15 min duren. Dat hij nu 3 of 4x per dag in elk geval 45 min in zn bedje slaapt overdag is ook pas iets van de laatste week 🙂 Met een beetje geduld komt het allemaal vanzelf 🙂
Ben wel goed hersteld van de bevalling, voel alleen mn stuitje nog wel als ik lang heb gezeten hahah