Baby’s geboren in dec’19/jan’20?

Ho te snel verzonden. Dat klinkt leuk dat ie dat allemaal al kan, maar had liever dat ie wat makkelijke zou slapen. Heb mijn handen vol de hele dag. Elke 10 min wat anders.. en ik kan nooit mee slapen overdag haha. Ben ook moe en dan zeggen mensen steeds, slaap mee met je baby, maar die slaapt dus niet zo veel! 

Hallo allen,
Ik sluit me graag aan bij deze topic, fijn inderdaad om ervaringen te delen!
Mijn dochter (eerste kindje) is 10 januari geboren, dus nu 5 weken oud. Ik geef volledig borstvoeding en ik doe dit op verzoek. Wij hebben nog helemaal geen ritme ?. Wil op een gegeven moment wel een ritme krijgen, maar dit lijkt me zo lastig. 

Hallo, wat gezellig deze topic! 
Mijn dochtertje Lara is bijna 6 weken oud. Ze is 6 januari geboren. Haar zus is 19 maanden. 
Wij geven  flesvoeding. Om 8 uur, 11.30 uur, 15uur, 19uur, 23 uur en in de nacht om 5 uur. Ze krijgt nu 90+3 en zijn langzaam aan het ophogen  omdat ze maar weinig aankomt. Maar het is verder wel een tevreden baby! 
Hoe gaat het met jullie mama's?  Al helemaal hersteld? Of hebben jullie nog klachten van de zwangerschap of bevalling? 
Groetjes,  Lieke

Ons zoontje nu bijna 11 weken! Hij slaapt overdag ook alleen maar hazenslaapjes in bed. In de draagzak slaapt hij wel altijd goed (tip!!). Ik geef borstvoeding (7 of 8 voedingen per etmaal), en probeer altijd  de wakkertijd (max 90 min) aan te houden. Aan het eind van de middag en begin van de avond nog steeds last van krampjes (maar wordt wel minder).Ons ritme ziet er ongeveer zo uit: Tussen 08.00 en 09.00 een voeding, en hij slaapt daarna altijd nog wel 1 of 2 uur Rond 09.30/10.00 opstaan, in de box of op speelkleed terwijl ik ontbijt Rond 11.00 een slaapje van 45 min in bed Rond 12 een voeding, daarna knuffelen/spelen en misschien ff naar buiten  Rond 12.45 een slaapje in bed, maximaal 45 min en daarna doe ik hem altijd in de draagzak om nog 1 of 1,5 uur extra te slapen. Ergens tussen 14.00 en 15.00 voeding, daarna weer knuffelen/spelen/naar buiten Rond 16.30 weer een slaapje in bed, maximaal 45 min. Vanaf dit tijdstip meestal krampjes waardoor hij niet kan slapen. Soms nog even in draagzak slapen. Rond 18.00 weer een voeding Rond 19.00 proberen in bed te krijgen, soms lukt dit voor 45 min, soms meteen in draagzak. Soms clustert hij een beetje in de avond en wil hij om 19.30 nog even drinken. Om 21.00 een voeding, proberen hem daarna in bed te laten slapen maar eindigd meestal toch in de draagzak.  Rond 23.30 voeding, daarna kan hij gewoon zonder problemen in bed en slaap hij tot ongeveer 05.00. Rond 05.00 voeding, slaapt daarna meteen verder tot ongeveer 08.00.   Voor iedereen met een jongere baby: de eerste maand zaten we echt op 12 voedingen per dag, die ook telkens 20-30 min duurde. Slapen was op random tijden en random plekken (meestal op mij haha), daarna langzaam naar 10 voedingen, en nu 8 voedingen die maximaal 15 min duren. Dat hij nu 3 of 4x per dag in elk geval 45 min in zn bedje slaapt overdag is ook pas iets van de laatste week :) Met een beetje geduld komt het allemaal vanzelf :)  
Ben wel goed hersteld van de bevalling, voel alleen mn stuitje nog wel als ik lang heb gezeten hahah

Wat leuk dat er ook een topic is voor december/januari baby's!
Ons eerste kindje is 19 december geboren, na een goede bevalling in het ziekenhuis. Het geslacht was voor ons nog een verassing, en ik dacht echt dat ik een jongentje zou krijgen. Maar ik zat er helemaal naast: het was een meisje! Een echte verassing dus haha.
Ik geef borstvoeding maar ben nu aan het afbouwen. Geef nu twee flesjes op een dag. Een ritme hebben we nog niet helemaal, maar het begint een beetje te komen...
Vaak komt ze rond 7:00-8:00, dan geef ik BV en laat haar nog even slapen. Als ze daarna wakker word doe ik haar in bad, geef rond 10:30 de fles en daarna gaat ze slapen. Dan slaapt ze echt diep en komt ze pas rond 14:00, ik geef dan BV. Vaak ga ik daarna op pad met de wagen en slaapt ze in de wagen. Rond 17:30/18:00 krijgt ze een flesje en valt ze vaak diep in slaap. Rond 22:30 maak ik haar wakker en geef borstvoeding. 's nachts komt ze rond 05:00. Omdat ik voed op verzoek verschillen de tijden soms enorm... vind het daarom ook best lastig om een strak ritme te houden.
Verder vind ik moeder zijn echt zo leuk! Ze is zo'n lachebekje en echt bijdehand :) dat maakt het extra leuk! Zijn jullie al goed opgeknapt na de bevalling?

Hi allemaal,
leuk dat er nu toch een december topic is gestart! 
Mijn dochter Olivia is 22 dec geboren. Ik heb een keizersnee gehad omdat op het laatste moment ineens gedraaid was en dus niet via de natuurlijk geboren kon worden. Moet wel zeggen dat herstel daarvan me een beetje tegen gevallen is. 
Ze is nu 8 weken oud, in het begin veel last gehad van krampjes maar dat is gelukkig ook beter geworden. Ik heb haar de eerste maand borstvoeding gegeven maar omdat ik te weinig melk produceerde en altijd bij moest voeren met kunstvoeding, toch maar volledig overgestapt. Daar heb ik me echt wel schuldig/slecht over gevoelt. Een soort van gevoel van falen. 
Maargoed leuk om jullie ervaring ook te lezen!

[quote quote=10293561]Ho te snel verzonden. Dat klinkt leuk dat ie dat allemaal al kan, maar had liever dat ie wat makkelijke zou slapen. Heb mijn handen vol de hele dag. Elke 10 min wat anders.. en ik kan nooit mee slapen overdag haha. Ben ook moe en dan zeggen mensen steeds, slaap mee met je baby, maar die slaapt dus niet zo veel![/quote]
Oh ik snap je helemaal Loethe, het is super vermoeiend en ik vind het zo moeilijk om te zien dat het lijkt alsof er zoveel onrust in zijn lijfje zit.
Mag ik vragen of je een makkelijke/moeilijke en snelle/trage bevalling hebt gehad? Ik hoor namelijk wel eens dat een moeilijke bevalling er wel eens voor kan zorgen dat baby's onrustiger zijn.
mijn bevalling heeft namelijk 20 uur geduurd waarvan ik er 4 uur heb moeten persen, uiteindelijk is hij net een klein vacuümpompje gehaald.

Wat leuk en handig dit topic.. !!!!
onze kleine man is geboren op 10-01-2020 en nu dus 5 weekjes... Ritme is hier ook nergens te vinden... slapen overdag is een drama en wil erg graag bij ons zijn.. onze dag gaat een beetje als volgt..
tussen 5:00 en 6:30 de fles dan in sleepyhead bij ons in bed om nog ff te dommelen
uurtje of 8:00/10:30 in badje en de fles dan in cosleeper ( jengelig) en af een toe even met moeite 10 minuutjes in slaap. Dit vervolgens een uurtje zodat ik even wat kan doen in huis of mezelf klaarmaken.. dan hem bij me houden of lekker wandelen ( ligt aan het weer ) wandelen vind die echt fijn dan is hij stil of slaapt. 

Tussen 12:00/14:00 weer de fles en dan vaak ook op pad. In bed wil die echt niet en in de box is ook een drama! Wandelen is dan super zodat hij toch even in slaap valt. 

Tussen 16:00en 18;00fles ene dag valt die in slaap andere dag huiluurtjes of lekker in de box of op de arm om te troosten
19:00/20:00 flesje 
dan de laatstw fles tussn 21:00/23:00 en dan in zn cosleeper (ingebakerd) tot 02:00/03:00 dan weer in zn cosleeper(ingebakerd) tot 05:00/06:30.. 
Het is echt ma net hoe het uitkomt qua tijden meestal zit er tussen de 3/4 tussen ma soms wil die al na 2,5 uur
hij woog bij 3weken 4320
hij drinkt zonder moeite een fles van 130 ( voor ontlasting) met 4 schepjes leeg. 
dan heeft hij altijd nog honger dus wil het liefst 150. Dit geef ik bij de laatste fles en soms ochtend fles. Dan komt hij vaak uit op een 800/900 ml. ik vind het zo lastig want soms wil ik hem wel gewoon 150 geven ma als die dan 1 x vaker wil komen kom ik echt op te veel uit. 
hij
Hoe doen jullie dit en als jullie nog meer andere tips hebben altijd welkom.. soms zit je zo met vraagtekens. Overvoeden wil ik echt niet want ik weet dat die al ruim krijgt! 

Terug
Bovenaan