Baby’s geboren in dec’19/jan’20?

Hoi hoi,
Ons meisje is 8 januari geboren, zomaar ineens 6 weken te vroeg. Morgen ben ik officieel uitgerekend. Ze is nu ruim 6 pond dus voor ons al een groot babytje. Na een heftige start (couveuse, beademing, monitor, sonde) en een zware bevalling(sterrekijker, vacuüm, vast zitten, blauw arm, te korte navelstreng die het tegenhield, en (bijna) geen pauzes tussen weeën) gaat nu alles goed. Ze lacht echt heel veel. In het ziekenhuis vanaf de eerste dag al. Echt een vechter. Ze heeft nog wel 8 voedingen per dag. 7-10-13-16-19-22-01-05 uur.
Ze vind het erg moeilijk om alleen in de co-sleeper te slapen en slaapt het liefst tegen mijn hart aan. Hoe doen jullie dat als jullie dat ook hebben?
Groetjes!

Marley heeft als ritme om nu 6 flessen van 110 cc te drinken. Borstvoeding lukt bij Marley niet omdat ze een te kort tongriempje had, na het knippen hierna hapte ze niet meer goed aan. Flesvoeding  gaat super.
Ik hou in een app(Baby Tracker) precies bij hoeveel ze drinkt, temperatuur(alleen als het nodig is meet ik) en hoeveel poep en plas luiers ze heeft. 
ze drinkt om 06.00-07.00, dan weer slapen, tussen 09.00-10.00 opstaan en volgende fles. Daarna knuffelen op de bank en even in de wipstoel. Dan valt ze in slaap en dan in de box slapen. Om 12.00-13.00 krijgt ze volgende fles en dan slaapt ze of ik haar bedje of ik de box. 
Om 16.00-17.00 krijgt ze volgende fles, dan gaat ze meestal in de draagzak want dan gaat mijn vriend werken en dan ga ik wandelen met de hondjes, en dan erna ga ik eten koken en blijft ze lekker in de draagzak slapen. Voor de fles van 20.00-21.00 gaat ze eerst in badje of douche en het lukt me om haar een uurtje in haar bedje te laten slapen en dan erna is ze wakker en ligt ze bij ons op de bank. Om 23.00-00.00 krijgt ze laatste fles. En dan valt ze in slaap en gelijk in bedje. 

Tegen de darmkrampjes gebruik ik 7 druppels (fles van 20.00 en 23.00) en overdag 5 druppels Sab Simplex. In het begin deden we 15 druppels maar daar kreeg ze obstipatie van waar ze zelfs een klysma voor heeft gehad. 

Leuk deze topic!
Op 19 december is onze zoon Thomas geboren. Sochtends 4uur is de bevalling begonnen en na 55 minuten persen was hij er om 18:38uur. Het was een ziekenhuis bevalling omdat ik hartpatient ben en meneer aan de monitor moest. 2 nachtjes moeten blijven en toen eindelijk naar huis.
Onze ritme momenteel is 7uur fles, daarna samen tot 9 - 10 uur slapen. 11uur fles en daarna gaat hij in zijn wiegje boven, tussen 14:30 - 15 uur weer wakker en om 15uur de fles. Hierna of even een flink stuk wandelen (en dan valt hij vaak in slaap) of hij gaat in de box en slaapt een paar keer erg kort. 19uur flesje en 2x in de week daarna bad of anders naar boven in zijn wiegje. Hij slaapt dan vrijwel meteen, vervolgens om 23uur wakker maken voor de laatste fles en dan weer verder slapen in zijn wiegje. 
Momenteel komt hij snachts tussen 4 - 5 weer voor een flesje. Geef hem dan 60ml+2 en dan slaapt hij bij ons op bed verder.. Die fles waren we een tijdje kwijt maar helaas, de nacht is weer voor ons samen.
Ook heeft hij een enorme voorkeurshouding naar rechts. De kant die beetje klem zat tijdens de bevalling en waar eerst een dikke bult zat. Hiervoor naar een osteopaat geweest. En het werkt! Meneer is ineens enorm flexibel naar links toe, zijn nekje had een flinke opdonder gehad tijdens de bevalling en dat is nu verholpen.
Verder is hij zo'n rustig, tevreden en vrolijk mannetje. Ik geniet volop!

Leuk deze topic!
Op 19 december is onze zoon Thomas geboren. Sochtends 4uur is de bevalling begonnen en na 55 minuten persen was hij er om 18:38uur. Het was een ziekenhuis bevalling omdat ik hartpatient ben en meneer aan de monitor moest. 2 nachtjes moeten blijven en toen eindelijk naar huis.
Onze ritme momenteel is 7uur fles, daarna samen tot 9 - 10 uur slapen. 11uur fles en daarna gaat hij in zijn wiegje boven, tussen 14:30 - 15 uur weer wakker en om 15uur de fles. Hierna of even een flink stuk wandelen (en dan valt hij vaak in slaap) of hij gaat in de box en slaapt een paar keer erg kort. 19uur flesje en 2x in de week daarna bad of anders naar boven in zijn wiegje. Hij slaapt dan vrijwel meteen, vervolgens om 23uur wakker maken voor de laatste fles en dan weer verder slapen in zijn wiegje. 
Momenteel komt hij snachts tussen 4 - 5 weer voor een flesje. Geef hem dan 60ml+2 en dan slaapt hij bij ons op bed verder.. Die fles waren we een tijdje kwijt maar helaas, de nacht is weer voor ons samen.
Ook heeft hij een enorme voorkeurshouding naar rechts. De kant die beetje klem zat tijdens de bevalling en waar eerst een dikke bult zat. Hiervoor naar een osteopaat geweest. En het werkt! Meneer is ineens enorm flexibel naar links toe, zijn nekje had een flinke opdonder gehad tijdens de bevalling en dat is nu verholpen.
Verder is hij zo'n rustig, tevreden en vrolijk mannetje. Ik geniet volop!

[quote quote=10293823]Leuk deze topic! Op 19 december is onze zoon Thomas geboren. Sochtends 4uur is de bevalling begonnen en na 55 minuten persen was hij er om 18:38uur. Het was een ziekenhuis bevalling omdat ik hartpatient ben en meneer aan de monitor moest. 2 nachtjes moeten blijven en toen eindelijk naar huis. Onze ritme momenteel is 7uur fles, daarna samen tot 9 – 10 uur slapen. 11uur fles en daarna gaat hij in zijn wiegje boven, tussen 14:30 – 15 uur weer wakker en om 15uur de fles. Hierna of even een flink stuk wandelen (en dan valt hij vaak in slaap) of hij gaat in de box en slaapt een paar keer erg kort. 19uur flesje en 2x in de week daarna bad of anders naar boven in zijn wiegje. Hij slaapt dan vrijwel meteen, vervolgens om 23uur wakker maken voor de laatste fles en dan weer verder slapen in zijn wiegje. Momenteel komt hij snachts tussen 4 – 5 weer voor een flesje. Geef hem dan 60ml+2 en dan slaapt hij bij ons op bed verder.. Die fles waren we een tijdje kwijt maar helaas, de nacht is weer voor ons samen. Ook heeft hij een enorme voorkeurshouding naar rechts. De kant die beetje klem zat tijdens de bevalling en waar eerst een dikke bult zat. Hiervoor naar een osteopaat geweest. En het werkt! Meneer is ineens enorm flexibel naar links toe, zijn nekje had een flinke opdonder gehad tijdens de bevalling en dat is nu verholpen. Verder is hij zo’n rustig, tevreden en vrolijk mannetje. Ik geniet volop![/quote]
Leuk, ook op 19 december geboren! ;)
Ik merk dat ze nu veel alerter begint te worden, ze lacht veel en slaat veel tegen speelgoed aan, ook probeert ze dingen te pakken en houd haar hoofdje vrij stabiel als ze op haar buik ligt. Vind dat echt snel gaan! Is dat bij jullie ook zo?

Leuke datum de 19de he! 
Ik was de 24ste uitgerekent en hoopte stiekem wel heel erg dat hij/zij (wij wisten niet wat het was) eerder zou komen. Maar dat hij besloot om op zo'n mooie datum te komen, was een hele grote verrassing. 
Thomas wordt ook steeds alerter. Praat veel tegen hem en krijg echt steeds meer contact. Als hij op het aankleedkussen ligt, dan lacht hij alleen maar. Hij is zo vrolijk. In de box vermaakt hij zich ook steeds meer. Wil dingen vastpakken. Tijdens de voeding heeft hij ook altijd mijn hand en shirt beet, dan is hij zo rustig.
Geven jullie fles of borstvoeding? Wij vanaf geboorte fles, maar hebben nu eindelijk de fles gevonden die hij fijn vindt. Fles nummer 4, maar hij drinkt nu eindelijk rustig. 
Ik heb nog 2 weken verlof maar gelukkig daarna nog 3 weken vakantie. Gaan jullie daarna weer aan het werk?
Fijne dag!

Ik heb een vraag. 
Ons meisje was gisteren avond heel erg onrustig. Ze heeft waarschijnlijk haar 3de sprong. Ze kon haast niet in slaap vallen.
Vannacht heeft ze van 23.30 tot 04.30 geslapen daarna de fles gekregen en weer om 05.10 in slaap gevallen tot nu net ( 09.40)kreeg de niet wakker voor de fles van 07.30. 
Is het erg dat ze die fles heeft overgeslagen. Heb der net meer voeding gegeven

Is niet heel erg, als ze dan overdag wel de hoeveelheid krijgt wat ze nodig heeft. Dus iets meer in de fles. Heb ik gister toevallig bij mijn dochter ook moeten doen. Ze heeft geslapen van 00.00 tot 8.00 en de rest van de dag dr hoeveelheid wat ze op een dag moet binnen krijgen gedeeld over de fles die ze moest hebben. 

Terug
Bovenaan