Baby’s van maart/ april 2022

Hoi,<br /><br />Zijn er andere moeders die rond eind maart/ begin april 2022 bevallen zijn, en het leuk vinden om over alle ups en downs te kletsen in dit topic?<br /><br />Ik ben zelf 28 maart bevallen van de tweede, weer een mooie dochter. De oudste wordt bijna 2. Ik merk dat deze weer helemaal anders is, en dat ik erg moet wennen aan het combineren van twee kindjes. Maar het gaat tegelijk ook zoveel beter met mij en de baby dan toen met de oudste. Het lijkt me leuk om ervaringen en evt vragen en tips met elkaar te delen. Geen druk om dagelijks te schrijven als dat niet lukt in deze intense tijden.<br /><br />Wie doet mee?<br /><br /><br />

Hey, leuk dat jullie mee willen schrijven. 
Mirtjemirtje, bij jou dus bijna gelijk in leeftijden. Alleen twee zoons. ? Hoe gaat het bij jullie? Met herstel, al het slapen en drinken, en het wennen met je oudste? Wat vindt hij ervan?
Babyboy, jouw kindje is dan alweer ruim een maand oud. Wat gaat het snel he? Ben jij ook met 38 weken bevallen dan? Ik ook. Hoe gaat het bij jou? Is het jullie eerste?
Ik heb vandaag al 3 x een poging tot een reactie gedaan. Maar het is lastig, want mevrouw ontpopt zich tot een lastig weg te leggen baby. Overdag en savonds in elk geval. In de nacht in de cosleeper gaat meestal wel. Maar overdag wil ze alleen maar in een set armen liggen. En ze is ook bizar lang gewoon wakker. Ik zie dat ze af en toe gaapt en een hazenslaapje van 10-30 min doet. Maar zoals nu is ze sinds de voeding van 8 uur gewoon wakker geweest. Ben weer opnieuw aan het voeden. Maar wegleggen probeer ik maar even niet, dan is ze zo weer wakker en huilerig, terwijl ze bij mij rustig is. 
De draagdoek trek ik nog niet zo. Had een flinke ruptuur en mn bekkenbodem moet nog verder herstellen. Dus ik ben blij dat mn man nog thuis is. Wat doe je anders met de oudste? Ik ben er nog erg zoekende in. Misschien moet ik het overdag ook eens in de cosleeper proberen, maar ze is pas 3 weken. Durf het niet zo goed, zelfs niet met camerababyfoon. En ritme leert ze nu toch nog niet. Maar babynestje in de box is dus grotendeels afgekeurd. Misschien door de herrie van de oudste? Ze is nogal alert. 
Hoe gaat dit bij jullie?

Ja bijna hetzelfde als bij jou Lewis!

Hier vinden we nu aardig onze draai. De eerste weken vond ik best pittig. Ik ben met een keizersnede bevallen en ben daarvan aan het herstellen, en na een week hadden we de griep in huis. Eerst is de oudste een week goed ziek geweest, daarna mijn man. Ondertussen kreeg de jongste last van vreselijk veel krampen en reflux. Lijkt een gevalletje koemelkallergie te zijn. Ook hebben we het voeden flink aangepakt zodat hij nu richting de 3 uur tussen de voedingen laat en rustiger drinkt. De rust is nu weer aardig terug.
De peuter zit nu een paar dagen in de fase van niet naar bed willen en de boel bij elkaar krijsen. Verder doet hij het eigenlijk heel goed, maar die momenten zijn toch wel lastig. Gelukkig was mijn man nog veel thuis, maar komende week gaat hij weer gewoon werken dus dan komt het op mijn neer. Maar eens zien hoe dat loopt.
Mijn herstel gaat heel goed en voorspoedig en ik doe eigenlijk alles wel weer. Vooral last van slaaptekort, de nachten zijn nog wel pittig. Maar ach, dat hoort er ook bij hé ?
En de kleine man doet het op het moment heel erg goed! Een hele makkelijke baby is het ?

Ik sluit graag aan! Ik ben bevallen van een dochter op 11 maart. Eerste kindje, dus veel te leren en uit te wisselen.

Ik ben erg benieuwd hoe het jou, mirtje, is gelukt jouw kleine rustiger te laten drinken. Dat lukt hier nog niet zo goed. Ook een pauze inlassen is lastig. Zodra ik de speen eruit haal (ook al laat ik die in/bij haar mond) krijst ze alles bij elkaar…

Fijn om mee te kunnen kletsen! Ik ben 29 maart bevallen van mijn eerste zoontje Rune.
Hij doet het goed, is overdag onrustiger dan in de nacht. Was wat klein na de bevalling maar drinkt en slaapt goed. Nog wel onregelmatig.
Met mij gaat het steeds beter, bevalling verliep niet soepel dus heb daar nu wat last van. Ben erg gespannen en onzeker bij tijden, van de huisarts kalmeringspillen gekregen en nu gaat het een stuk beter.
Vind het wel pittig allemaal, nu de kraamzorg weg is en mijn vriend weer werkt. De eerste weken ben ik niet heel leuk gaan vinden, dus dat vind ik wel jammer. Hebben jullie dat ook? Kan niet wachten tot hij wat groter is en er wat meer ritme in komt. Hoe ging dat bij jullie eersten?

Ik vond en vind het zelf ook pittig. We hebben steeds weer nieuwe uitdagingen. En als je denkt dat je dé oplossing hebt gevonden voor iets werkt dat een dag later al niet meer. Het omgekeerde is ook waar. Als je een hele pittige dag hebt gehad kan de volgende zomaar weer 1 uit het boekje zijn… de kraamhulp zei: iedere morgen heb je weer een frisse start en zo ervaar ik dat ook.Ik geniet zelf wel intens van onze kleine meid, ik voel zoveel liefde voor haar. Maar daarnaast kijk ik ook wel erg uit naar dat ze iets groter is. Bijv beter boeren en minder krampjes. Oh en beter in haar bed slapen. Ik hoop ook dat ze op enig moment wel ineens goed aan de borst drinkt. Ik kolf nu de helft en de rest krijgt ze kunstvoeding. Ik zou liever alleen borstvoeding geven, maar die strijd heb ik voor nu even gelaten voor wat het is. Het is al ingewikkeld genoeg. Ik probeer het tussendoor wel steeds nog even. En heel af en toe zit er ineens een goed momentje tussen…/
Wat vervelend dat je je na de bevalling niet zo goed voelt Alette en wat fijn dat die kalmeringspillen goed werken. Die onzekerheid lijkt me erg normaal bij een eerste. Ik heb dat zelf ook en mijn vriend ook. Vandaag zat ik nog een beetje te huilen dat ik niks van wakkertijd snap en dat ik hoop dat ik haar niet teveel in slaap probeer te houden. Ze heeft veel krampen de hele dag. Dan is leuk boekje lezen er bijna niet bij. Meestal krijg ik haar met krampjes rustig op m’n borst of in m’n armen met die klote krampjes maar dat betekent ook veel slapen….

Terug
Bovenaan