Baby’s van maart/ april 2022

Ik ben zo jaloers!! Ik heb echt geen tijd om te kolven, m’n tanden te poetsen een broodje te smeren zonder gehuil op de achtergrond ?

Onze kleine krijgt meestal een voeding rond 20 a 21 uur. Dan blijft ze huilen/onrustig tot 23 uur. Tegen die tijd is het me dan eindelijk gelukt om haar in slaap te soezen en ninja-style in bed te krijgen, maar qua eten meldt ze zich pas weer rond twee uur. Daar zit best wel wat tijd tussen. Ze is nu bijna zes weken oud. Zouden jullie dan tegen 22 uur nog wat voeden (met het risico dat ze nog later slaapt) of het zo laten? Verder meldt ze zich voor voeding in de nacht en overdag steeds om de twee a drie uur.

Ahh haha sorry Bibiwa, het is pittig he? Echt er lijken soms maar 2 regels met jonge babies te zijn. 1. Wat je ook doet, ga niet zitten! En 2. Waag het niet om zelf wat te willen eten. Heel herkenbaar ?? Mijn man en ik hadden echt zo'n high five momentje toen we met de oudste konden blijven zitten tot na een razend snelle lunch, voor het luchtalarm weer af ging. Dat was poging 3 toen ze bijna 3 maanden was. Lekker in wakkertijd. Want slapen tijdens een lunch buiten huis was onbegonnen werk. Ze sliep toen tijdens het wandelen op de heen en terugweg. 
Mirtje, herkenbaar wat je zegt. Hopelijk wennen die oudsten snel aan de nieuwe manieren. En ondertussen blijf ik maar proberen deze als een andere baby, als een andere ervaring te zien. Angst los te laten. Maar het is moeilijk ja. 
Gisteren was een fijne dag. Baby sliep tot 2 uur smiddags vrij goed tussen voedingen in haar bedje en box. Daarna hadden we de schoonfamilie over de vloer, drukste van jewelste. Dus maar weer in de draagdoek. Duurde lang voor ze sliep, maar de avond ging toen ook best goed in de doek. Dus lekker bij me gehouden. Ergens midden in de nacht begonnen weer de verschrikkelijke krampjes en dat is nog steeds gaande, zo sneu! Vanmorgen tussen 8-14.30 heeft ze maar 1 uur geslapen, en verder wel rustig zolang het eten blijft komen. Maar zo kramperig. Na 1,5 uur op mijn man tukken ben ik net weer een uur bezig geweest met sussen en kalmeren, want ze werd nu wel huilerig omdat ze echt graag wilde slapen, maar elke keer wakker werd van die kkk krampjes! 
Ze heeft ook zulke harde poep, 1 x per dag wel. Maar het doet haar pijn. Ik zit toch wel te twijfelen om op andere voeding over te stappen. Maar ik heb op aanraden van een vriendin eerst probiotica en sab simplex besteld. We zullen zien of het werkt. Aanlengen met 10 cc extra water was geen succes in elk geval, dat kwam hard weer omhoog. Zijn jullie kindjes ook zo snotterig als er melk omhoog komt? Ze spuugt niet veel, maar ik zie wel regelmatig wat omhoog komen dat ze wegslikt en dan ligt ze zo te snotteren. 
Vanavond maar weer plakken in de draagdoek denk.

Oh en bibiwa, onze dochters clusteren beiden graag in de avond. De oudste deed dit tot 14 weken zoiets, en daarna zijn we gaan werken aan eerder op bed in de avond. En deze nu ook weer. Soms wel elk half uur tot uur dat ze weer wat wil. We gaan zelf 21.30 naar bed en dan geef ik hoe dan ook een laatste slok. De laatste avonden sliep ze daarna tot een uur of half 2. En dan tot 5 uur ongeveer en dan leg ik haar meteen weer weg en lukt het soms tot een uur of 7/8. Wat ik fijn vind want dan kan ik de oudste even aankleden en snel ontbijten als die om 6 uur wakker wordt. 

Zeg dat wel! Heel pittig haha. Maar heel veel liefde voor haar hoor!! Ik hoop wel dat ze op enig moment ook overdag zich laat wegleggen. Dat geeft een stuk meer vrijheid…. Ik merk nu soms in de nacht trouwens ook wel iets meer moeite om haar weg te leggen helaas. Ze heeft dan van die grote verwilderde ogen en kijkt wild zich heen. Ze laat zich dan ook niet makkelijk in slaap soezen.

Ik zit er echt even doorheen. Het breekt ontzettend op dat onze dochter zich niet laat wegleggen. Ik ben zo moe dat het me duizelde voor m’n ogen onder de douche vanmorgen. Ik wil zo graag even slapen. Haar even vredig wegleggen. In plaats daarvan is ze al de hele ochtend huilerig. Als er geen speen in zit huilt ze/moppert ze. Alleen in bed haar op mn borst leggen helpt. En door die onvrede geeft ze ook de hele ochtend al melk over. De huisarts komt niet verder dan nutriton voor reflux, maar dat raadt ze ook niet echt aan. Andere opties zijn er niet. Gewoon geduld hebben. Ik heb ook zo zitten huilen vanmorgen. Ik kan niets doen zonder de baby. En accepteren dat het zo is nu, lijkt de enige optie.

@bibiwa wat vervelend dat je je zo voelt! En het is ook heel zwaar zo voor je.
Heb je al geprobeerd om je kleintje op een buik te laten slapen? Mijn zoontje slaapt niet of nauwelijks op zijn rug. Dan is hij erg onrustig, snel wakker en spuugt veel. Op zijn buik slaapt hij als een roosje. We hebben dit eerst overdag gedaan om te kijken hoe het ging en pas later ook in de nacht. Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar het geeft ons zo veel rust! En we doen het zo veilig mogelijk.
Geen idee of je op advies zit te wachten hoor.... anders doe je maar net alsof je dit niet ziet.
In elk geval heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel beter wordt!

Ahh Bibiwa, dat mag best even hoor. Meehuilen doen we allemaal wel eens denk. Het is ook echt een marathon, een rusteloze mammaplakker. Dat herken ik erg van mijn oudste. Ik heb al dat mammaplakken vervloekt, en maar huilen huilen huilen. Voeden ging voor geen meter. Dat is gewoon niet genieten. Zelfs nu met een makkelijkere baby. Vandaag was ook sinds 8 uur vanmorgen alleen maar plakken en anders huilen. Ze huilt dan niet in mijn armen, dat is zeker een verbetering met toen. Maar ze was ook nog eens grotendeels wakker tussen 11 en 5. Drinken gaat dan achteruit en ze wordt huileriger want moe. Ik vind het zeker met de oudste erbij dan echt wel pittig. Ik zit nu nog met haar, en ben het inmiddels alweer aardig zat. Ben blij als de nacht begint en ik mn armen weer even vrij heb. Deze baby laat zich overdag evengoed niet goed wegleggen. Ik heb dus geen idee hoe dat is, een kindje lekker in de reiswieg of box weg kunnen leggen overdag. Ik heb alleen maar ervaring met plakkers. 
Knuffel voor jou. Ik hoop dat je gauw een momentje wat slaap kunt vinden. 
Ik heb trouwens met de oudste aan samen slapen in mijn bed gedaan. Via de veilig samen slapen regels. Dat was echt onze redding wat slapen betreft. Pas vanaf 2 maanden ging de cosleeper en inderdaad in combinatie met buikslapen. Zij slaapt nu ze bijna 2 is nog steeds op haar buik. En heb je er al aan gedacht om eens een paar weken een koemelk vrij dieet te proberen? Misschien lastig als je nog combineert met flesvoeding. 

Terug
Bovenaan