Baby ‘groot’ 33 weken

<p>Hoi hoi, </p><p>even een vraagje! Ik had een groeiecho gehad, die was helemaal goed. Alles gemiddeld. 2 weken daarna krijg ik weer controle. </p><p>Toen hebben de artsen (2 gynaecologen en 2 artsen in opleiding) gevoeld aan mn buik en vonden de baby ‘groot’. <br />ze zeiden verder niets en er hoeft ook niets te gebeuren. Ik ben nu 33+4</p><p>maar ik zou het ook wel fijn vinden dat hij niet veel te groot is bij de geboorte. Wil graag wat van de onderkant overhouden HAha. Ben zelf maar 1.64 ... zijn er meer die te maken hebben of hadden met een grote baby terwijl ze zelf klein zijn?</p><p>en moet ik er iets mee? Bij de volgende controle ben ik 36 weken. <br /><br /></p><p>groetjes ! </p><p> </p>
 
Overhouden aan de onderkant lukt niet :) maar bij ons hadden ze hem ook groot geschat en hij is met 39 weken geboren. De verloskundige heeft bij ons uitgelegd dat het niet uitmaakt of je kindje groot of klein is voor het verloop van de bevalling. Als het echt flink te groot is, wordt het wel vaak ingeleid.
 
Mijn baby werd ook door voelen aan de buitenkant door de verloskundige groot geschat, maar bleek dat bij de geboorte (40+5) helemaal niet te zijn, gewoon mooi gemiddeld. Ze kunnen het dus soms lastig inschatten van de buitenkant hoor is mijn ervaring en uit mijn omgeving.
Oh en een slecht gevolg aan de onderkant kan helaas ook met gewoon een gemiddelde baby ;)
Probeer het dus los te laten en het tijdens de bevalling over je heen te laten komen. Je kunt er toch niets meer aan veranderen. Succes met de laatste loodjes!
 
Mijn 1e is met 35 weken geboren en was ruim 2. 5 kg en die heeft de onderkant ook verpest. Mijn 2e met 39.6 geboren. Ruim 4 kg en nog meer verpest. Bij iedere geboorte blijft de onderkant niet mooi. Dat kan gewoon niet.
 
Onze 1e was 3.2kg, de 2e 4.2kg. Ik geloof niet dat de grootte of gewicht nu direct een eenduidige indicatie is hoe de bevalling verloopt en of je "schade" oploopt. Wellicht meer de grootte van het hoofd. De rest floept er achteraan (meestal). Mijn verloskundige heeft de gehele bevalling warme natte lappen bij de uitgang er tegenaan gehouden. Beide bevallingen zonder kleerscheuren doorstaan. Verder heb ik mijn buik tijdens de zwangerschap 2x per dag ingesmeerd in de hoop dat de striae niet te erg zou worden. Maar daar vraag ik me altijd wel af of die zalfjes etc werken hoor.. Heb weleens geen striae, maar mijn zus ook niet en die heeft helemaal niet gesmeerd, dus meer geluk denk ik :)
 
Ik heb twee redelijk grote dochters op de wereld gezet. 3810 en 3876 gram. Bij allebei heb ik een kleine hechting gehad.
Maar mijn onderkant, zoals je het noemt, is niks mis mee. Wel veranderd, maar mijn vriend klaagt eerder over te strak dan te ruim geworden. Dus als het daar om gaat zou ik mij niet zo druk maken. Je houdt het immers toch niet tegen.
 
Terug
Bovenaan