baby's tweede naam

Vind het mooi juist! Mijn zoontje heeft een tweede naam, maar niet vernoemd. Dat zou niet klinken (zijn opa's hebben niet van die mooie namen ;)). Hebben het wel overwogen en ik denk dat als we een meisje hadden gekregen we dit wel gedaan hadden naar een oma.

Ik vind het mooi! 
Mijn beide dochters zijn vernoemd naar 1 oma. 
De oudste heet Emmely Elizabeth (mijn moeder heet Elizabeth).
De jongste heet Laurie Catherina (mijn schoonmoeder heet Ina, daar hebben we Catherina van gemaakt)
Dus ja, ze hebben allebei een klassieke, ietwat ouderwetse maar ook een sjieke tweede naam. Ik vind het prachtig ;) dus ik zou het zeker doen als ik jou was!

Ik vind het mooi! 
Mijn beide dochters zijn vernoemd naar 1 oma. 
De oudste heet Emmely Elizabeth (mijn moeder heet Elizabeth).
De jongste heet Laurie Catherina (mijn schoonmoeder heet Ina, daar hebben we Catherina van gemaakt)
Dus ja, ze hebben allebei een klassieke, ietwat ouderwetse maar ook een sjieke tweede naam. Ik vind het prachtig ;) dus ik zou het zeker doen als ik jou was!

Prachtige namen, zou ze op die manier gebruiken als je wilt vernoemen en geen verbastering nemen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn kinderen zijn ook naar onze eigen opa's en oma's vernoemd. Ook ouderwetse namen, maar tweede/derde namen gebruik je vrijwel nooit en ik vind het mooi dat ze vernoemd zijn. 

Mooie namen hoor! Mijn vriend heeft een tweede naam en wilde dat ook graag voor onze dochter. We hebben toen besloten dat ze vernoemd zou worden naar mijn oma (Elisabeth). We hebben al een nichtje die Elise heet dus het is Lizzy geworden als tweede naam... Mijn ouders waren erg verrast, hadden sowieso niet verwacht dat we zouden vernoemen. 

Wij hebben een tweede naam gekozen, maar ze is niet vernoemd. De naam is een variant op een roepnaam die ik prachtig vond maar waarvan iemand anders die ik ken de naam heeft gebruikt voor zijn dochter. Zo heb ik haar toch nog de naam meegegeven waarvan ik altijd zei dat een dochter hem zou krijgen.. De naam zelf wordt vaker gegeven, de variant bijna niet. De eerste naam ook erg weinig. En wij vinden het een prachtige combi! Mocht ze ooit besluiten dat te willen gebruiken als roepnaam zou het nog steeds mooi zijn.
Dus erg content met 2 namen! 

Wij hebben onze dochter naar haar 2 oma's vernoemd. We hebben van 2 namen 1 naam gemaakt omdat er hun namen zelf niet zo leuk vonden en die als 2e naam gegeven. In jouw geval bijvoorbeeld iets van Marjolein

Terug
Bovenaan