baby's tweede naam

Ik vind de namen prachtig. Wij hebben onze dochter ook vernoemd, naar mijn zusje en naar mijn overleden moeder. Mocht een tweede baby ons gegeven zijn dan zouden we hem of haar ook vernoemen met de tweede en derde naam. We vonden het  leuk om de    eerste naam even tevens roepnaam zelf te verzinnen. 

Onze zoon heeft 3 namen. Roepnaam die we mooi vonden. 2de naam is een familie naam binnen mijn man zijn familie en 3de naam vernoemd  naar mijn overleden broer. Ik vind vernoemen in de 2de en 3de naam erg mooi als je mooie namen als optie hebt. En in jouw situatie is dat zo! Mooi doen. 

Mijn oudste dochter is in de tweede naam vernoemd. Mijn achternaam sterft uit in onze tak van de familie. Het is een naam die je weinig hoort en ik ben er aan gehecht. Ik heb onze stamboom een tijd geleden uitgewerkt en ik blijk aan die kant een stammoeder te hebben ipv een stamvader. Die naam (Jenneke) hebben we dus als tweede naam gekozen als linkje naar mijn familienaam.
Ik ben nu weer zwanger van een meisje en ik zit er aan te denken om haar als tweede naam te vernoemen naar de oudst bekende voormoeder in de lijn van moeders (dus de mama van de mama van de mama etc). Dat is zoals het er nu naar uitziet toevallig best een hippe naam dus ik denk dat het dat wordt.

Wij hebben er drie ? Zoë Rosa Lenthe. Eerste naam vonden we allebei gewoon mooi. Tweede naam is een afkorting van de naam van oma die scoor de geboorte al was overledenen en de derde naam vond mijn man altijd al mooi. Ik wilde zelf om één of andere reden graag drie namen ? heb zelf één naam, bestaande uit 3 letters (Ina) en vond dat altijd maar weinig, hihi.

Terug
Bovenaan