Baby 1 maand oud, slaapt alleen op mama of papa

<p>Hey mama's, de titel zegt het al... ik heb een schat van een baby van bijna 1 maand oud die dag en nacht alleen maar slaapt op papa of mij. En dat begint me eerlijk gezegd wel een beetje op te breken. </p><p>Ze hoeft van mij helemaal niet alleen in een bedje in haar kamer, maar een slaapje in een babynestje die naast me op de bank ligt zal al een overwinning zijn. Ik ben op zoek naar tips... of herkenning... of bemoedigende woorden dat het vanzelf over gaat ;) </p><p>Ik wil haar niet zomaar laten huilen want dat is echt al heel snel hysterisch krijsen. Heb haar nu wel 3x laten huilen omdat ik soms echt even moet eten. Of douchen. Of naar de wc moet... dan valt ze uiteindelijk wel in slaap maar ook maar voor een minuut of 5 dus dat vind ik naast heel zielig ook nog zinloos. Haar vader werkt veel dus het komt voornamelijk op mij aan. Inclusief alle voedingen omdat ik live bv geef. </p><p>Ik weet gewoon niet hoe ik iets meer ruimte kan creëeren. Een draagdoek heb ik ook, vind ze wel fijn maar dan moet ik ook wel echt naar buiten en wandelen. Dat kan, maar niet de hele dag en ook niet echt in huis dus.</p><p>H.e.l.p....</p>

Herkenbaar! De eerste 4 maanden hier ook niets anders dan op de arm slapen. En ja dat was zwaar en ja ook ik ging op zoek naar oplossingen. Want ik wilde toch ook wel wat meer doen dan heel de dag met kind op bank zitten. "Helaas" toen der tijd ook niet echt de oplossing gevonden. Wel sliep onze zoon in de wandelwagen (als ik wandelde). Accepteren hielp hier wel de frustratie er uit te halen. Wel altijd blijven proberen maar met langer huilen er weer uit gehaald. Ik kon ook echt niet tegen dat hartverscheurende gehuil. Plots was het voorbij en sliep onze zoon in zijn eigen bedje... en misschien gek: nu mis ik het wel eens. Lekker samen op de bank.. 

https://kiind.nl/je-baby-slaapt-alleen-op-jou-precies-wat-hij-hoort-te-doen/

Ps hier staat ook nog wel wat info in. Veel succes mama, je doet het goed!! 

Jaaa hier ook bekend. Overdag kon ik haar niet wegleggen.. gevolg: ik plaste zelfs met de draagdoek om.. ik heb nadien wel eens gelezen: doe een shirt die je aan hebt gehad over t matrasje van je kind, of een white noise apparaat..

Hé lieve mama, wat is het pittig hè. Hier ook een baby die maanden op de arm heeft geslapen. Ik had wel op een truc, wikkelde haar in een deken, en als ze sliep, kon ik zo onder haar vandaan wurmen en sliep ze op de bank op mijn warme plek verder. Als je begrijpt wat ik bedoel ?  
Accepteren heeft mij ook een hoop geholpen. Het gaat écht vanzelf over. Zeker vanaf een week of 8 gingen er steeds meer slaapjes in bed. Bij week 15 deed ze ze allemaal in bed. Gewoon blijven proberen in het bedje en lukt het niet, dan niet. En het is waar... Later ging ik het missen!

Herkenbaar. Die van mij heeft dat 2 maanden volgehouden en daarna nog anderhalve maand dat ik geen stap bij haar vandaan kon zetten als ze in de box, en later haar bedje sliep. Het is met tijd en ook wel veel in kleine stapjes oefenen beter gegaan. Eigenlijk ging ze pas echt goed in haar bedje slapen toen ze ging spelen in haar wakkertijd. Vanaf dat moment was even alleen liggen niet meer zo overweldigend en soms zelfs leuk. Ik heb haar ook nooit alleen laten huilen. 
Ik herken dat van de draagdoek. Die werkte hier ook alleen tijdens wandelingen. Verder heb ik geleerd een hoop met 1 hand te doen, inclusief naar de wc gaan en eten. En in die tijd had ik wel eens dagen dat ik niet uit mijn pyjama kwam en ook niet kon douchen, kots in mn haar en alles. De baby geeft daar toch niks om. 
Tips: veel geduld tot het beter gaat. Je eten voor de dag en een grote kan drinken vast klaar maken als je man er nog is. Douchen als je man er is. Netflix als het lukt tussen het huilen door. Je merkt vanzelf wanneer het ok is om haar even te laten als je kort wat moet doen. 

Heel herkenbaar! Voor mij hielp het ‘kangarooshirt’ ook erg goed. Volgens mij van het merk Womboo. Wat hierboven al gezegd wordt, na een maand of 2/3 werd het beter.
Hou vol!

Hee Bo-belle,
We kennen elkaar van het september-topic. Hier het zelfde, maar dan in combi met reflux. Erg pittig, wij zijn hulp gaan vragen van onze familie om zelf af en toe even de handen vrij te hebben. Hier gaat het dag en nacht door, niet te doen..

Terug
Bovenaan