Baby 15 weken halve nachten wakker. Tips gevraagd.

<p>Goedemorgen, voor ons is de dag helaas al een paar uur aan de gang. Een aantal weken geleden baalde ik van het feit dat mijn zoontje altijd om 05.00 uur wakker werd. Met een speentje konden we hem dan steeds voor 10 a 20 minuten slapend krijgen en dan rekken, redden we dan tot 07.00 uur. Ik was dat zat want wilde wel eens langer slapen dan tot 05.00. Inmiddels verlang ik terug naar die tijd. Hij is nu elke nacht om 03.00 uur wakker en dat kunnen we rekken met een speentje tot 05.00. </p><p>We hebben hem geprobeerd een schone luier te doen, nachtfles te geven, even laten huilen. Niets werkt en het wordt met de nacht eerder. Laatst zaten we vanaf 01.30 naast zn bed. </p><p>Hij is nu 15 weken oud en we zijn echt wel een beetje radeloos. Ik wil heel graag weer tot in ieder geval 05.00 uur slapen. Kun je nagaan, waarmee je content kunt zijn. </p><p>Hij ligt er s avonds altijd om 1900 uur in, later gaat niet want hij stort volledig in. Als we hem niet wakker maken voor een late fles slaapt hij tot 01.00 en dan tot 03.00. Maken we hem wel wakker rond 22.00 uur dan slaapt hij meteen door tot 03.00. </p><p>Hij doet +- 3 slaapjes overdag waarvan 2 lange in de ochtend en middag en een kortere in de namiddag. Al deze slaapjes gaan moeizaam. Meestal wandelen mijn man, mijn ouders en ik ombeurten uren door de wijk.</p><p>Iemand tips? Heeft iemand ervaring met 1900 uur naar bed brengen maar dan om 20.30 wakker maken en 1,5 uur wakkertijd bv? We hebben al zoveel geprobeerd maar willen niet blijven aanrommelen.</p><p>Hij krijgt medicijnen tegen reflux en is een buikslaper.</p><p>Liefs, x</p>

Hallo mama,
Ik heb op de vorige topic gereageerd. Zag je nu weer voorbij komen en weet zo even geen tips.
Wilde je alleen even n hart onder de riem steken! Jullie moeten ontzettend vermoeid zijn. 
Misschien kan CB of HA iets voor jullie betekenen? En hoe slaapt de kleine bij jou of je man op de buik? Als je zelf dan ook je rust kunt pakken zou ik in dit geval alles proberen.. 
Heel veel succes en toch fijne kerstdagen met jullie kleintje! 

CB weten het ook niet meer en HA steunt ons met gesprekken maar meer kunnen ze niet doen. Ze pleitte voor sociale opname in het ziekenhuis maar het ligt vol met kindjes met het RS virus en mijn zoontje heeft Laryngomalacie, een vernauwd strottenhoofd, en dan is het RS virus te riskant.
Op ons buik slaapt hij ook niet. Hij kan alleen maar huilen. 

Is dit wellicht de slaapregressie? Die dient zich bij de meesten aan rond deze tijd? Gekmakend is het zeker.  Misschien kan jullie kindje een keertje uit logeren gaan zodat je fijn kunt slapen voor een keer. Succes en fijne feestdagen 

Moeilijk zeg..
Mijn dochter is nu bijna 5 maanden, maar haar s avonds op tijd erin krijgen lukt niet. Als ze om 19.00 gaat slapen, is dit een hazenslaapje en is ze om 20.00 of eerder weer wakker. Ze doet eigenlijk altijd tussen 18.00-20.00 een kort slaapje en gaat pas rond 21.00 écht de nacht in. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar ze doet het gewoon niet eerder.
Ze komt s nachts nog wel voor een voeding op het moment (is ook flink ziek geweest dus dat nemen we maar voor lief) en dan slaapt ze tot 7.30 meestal.
Dus hier werkt dat korte slaapje aan begin van de avond wel, en dan pas rond 21.00 de nacht in. Maar dat regelt ze dus zelf zo.
Ik heb nog een dochter van 2 jaar en zij gaat ook altijd pas om 20.00 slapen, wij hebben nou eenmaal geen kinderen die vroeg de nacht in gaan helaas.. 
Je zou het eens kunnen proberen om hem om 18:30-20:00 wakker te maken en dan wakker te houden tot 21:00 ofzo. Maarja, als je kindje diep slaapt is dat natuurlijk ook zonde.
Is het wel heel donker s nachts? Hier is mijn dochter soms ook klaarwakker in de nacht, vooral na een voeding. Ligt ze met grote ogen om zich heen te kijken in bed. maar zodra ik het licht uit doe en het helemaal donker is, valt ze toch in slaap (soms na 30x speentje teruggeven hoor)
Sterkte!!

CvB bedankt voor het meedenken. Hij vertrekt inderdaad om 1900 uur direct in zn diepe slaap. Maar ik moet zeggen dat hij dit al heeft vanaf een week of 6 en dan moeten we hem uit die hele diepe slaap halen om 22.00 uur. 
Sinds een week slaapt hij een stuk minder diep en hoeven we hem vaak niet meer wakker te maken om 22.00 uur omdat hij zelf al wakker wordt. 
Misschien toch eens proberen, wakker maken om 20.00 uur en pas om 21.15 / 21.30 de nacht in laten gaan...

Terug
Bovenaan