Baby 15 weken halve nachten wakker. Tips gevraagd.

mijn neefje sliep ook op zijn zij, mijn zus maakte dan een rolletje van een hydrofiel en dit lag dan tegen zijn rug waardoor hij niet terug rolde op zijn rug.
Zou je wellicht de avond iets kunnen rekken door badderen / douchen? Wij rekken hier de avond ook zo, niet voor het slapen maar omdat de flessen anders te dicht op elkaar zitten. 

Ik heb geen kussen voor het slapen op dr zij, ze blijft aardig goed zelf op haar zij liggen als ik haar heupjes ff 'goed' draai, zeg maar. 
En ik leg er vaak een grote knuffel achter die wat steun geeft. Halverwege de nacht draait ze meestal wel weer terug op haar rug, maar dat doet ze zelf en dan slaapt ze vaak wel verder. Als ze s nachts ligt te piepen en ik zie dat ze op haar rug ligt, draai ik haar weer op dr zij en dan slaapt ze meestal wel weer.

Ik heb geen kussen voor het slapen op dr zij, ze blijft aardig goed zelf op haar zij liggen als ik haar heupjes ff 'goed' draai, zeg maar. 
En ik leg er vaak een grote knuffel achter die wat steun geeft. Halverwege de nacht draait ze meestal wel weer terug op haar rug, maar dat doet ze zelf en dan slaapt ze vaak wel verder. Als ze s nachts ligt te piepen en ik zie dat ze op haar rug ligt, draai ik haar weer op dr zij en dan slaapt ze meestal wel weer.

Hoi! Wat een drama, snap dat je graag wilt slapen!
Wij hebben ook geprobeerd om vanaf 19 uur naar bed te gaan, maar dan is de nacht een drama bij ons. Hier krijgt ze om 19 uur een fles, dan is ze wakker tot half 9/9 uur, doet ze een kort slaapje van 45m en krijg tussen half 10 en 10 uur de laatste fles van 180+6. Hier slaapt ze heel goed op door. 
Van de week was ze ziek en dronk ze haar flessen overdag niet leeg en daardoor werd ze in de nacht regelmatig wakker (door de honger dus) misschien kun je de laatste fles verhogen zodat ze langer vol is. En pas om 10 uur naar brengen, want van 19u tot 03 is eigenlijk best lang. Als je dat verplaats van 22 tot 06 zou beter zijn voor jullie toch!?
succes! X

Hoi!   Het zal ook wel te maken hebben met sprong 4. Dan worden de nachten slechter. En dit kan een aantal weken duren. Ik weet niet wat je precies al doet, maar wat je kunt doen: - eerder naar bed(18.30/18u? Meestal slapen babys van die leeftijd 11 a 12 uur. Als hij dus rond 3 u wakker wordt of 5 u dan heeft hij het smiddags rond die tijd ook al weer bekeken (werkt hier wel echt zo). Een oververmoeide baby slaapt snachts ook slechter dus werken aan de slaapjes overdag, als hij nu gewend is in slaap te worden gewiegd zal hij dat snachts als hij in zn lichtere slaap ook willen daarom aan de slaapjes overdag werken. Het klinkt en is misschien ook wel zielig,  maar we hebben alle methodes geprobeerd en bij ons werkt het laten huilen tot nu toe het beste(af en toe even terug)  - op zij leggen indd - white noise(ja ook snachts) - heeft hij het missschien te koud? Of te warm?  - wakker van  vieze luier? Maatje groter nemen? - oefenslaapjes in eigen ledikant overdag? 
Sinds onze zoon op zijn zij kan rollen, wil hij alleen maar buikslapen.  Je zou het kunnen overwegen..

Misschien een slaapcoach raadplegen? Mijn schoonzus en zwager hebben heel lang met hun kleine lopen ploeteren met de nachten. Als het goed is wordt deze vergoed door de basisverzekering. Bij hun wel in ieder geval. Gezien jullie hele situatie en sociale opname nu niet kan, is het wellicht fijn dat iemand anders mee kijkt en meedenkt met jullie. Slaap is echt zo belangrijk. Niet voor niets houdt een mens het langer vol zonder eten dan zonder slaap. Succes! Gun het jullie zo?

Hoe lang slaapt hij overdag? Wat is een beetje het schema? Misschien idd slaapregressie, maar zou graag beetje de rest vh ritme lezen. 
In ieder geval veel sterkte! Misschien de nachten in 2en hakken en ieder een deel op je nemen, om nog iets van slaap te krijgen...

Terug
Bovenaan