Baby 15 weken halve nachten wakker. Tips gevraagd.

Hi,
Onze zoon van bijna 5 maanden is ook snachts nog wakker. Hij kwam voorheen ook altijd rond 5.00 maar sinds twee weken komt hij rond half 2 en half 6 en ook huilen. Wij krijgen hem gelukkig wel stil met een flesje. en als hij daarna nog wat onrustig is zetten we z'n sterrenhemel aan dat is een lampje met lichtgevende sterren op het plafond. Dat vind hij zo mooi dat hij er gelijk stil van is. Soms doen we nog een ontspannend muziekje aan. Dan alleen nog een speentje en hij is vetrokken.

Geeft hij overdag slaapsignalen af..? Je geeft aan dat de slaapjes moeizaam gaan. Lijkt hij echt moe te zijn, maar lukt het niet in slaap te vallen? Mijn twee neefjes sliepen namelijk  praktisch nooit overdag. Dit was al zo vanaf de kraamtijd. Zijn nog steeds jongens met veel energie. Lagen gewoon wakker om zich heen te kijken. Niets hielp dus hebben ze het zo gelaten en ook geen moeite meer gedaan overdag. 's Nachts ging dan wel goed/beter. 
Misschien overdag minder (laten) slapen (?) en idd zowiezo wakker maken voor de laatste fles zodat de diepe slaap pas later geactiveerd wordt en niet al te vroeg op de avond.

Eefje ja hij geeft wel slaapsignalen af maar toch lijk ik nooit de juiste timing te hebben. Na +- 75 minuten wakker zijn gaapt hij, wrijft in zn ogen en krijgt hij een rode huid bij zn wenkbrauwen. Of ik hem dan direct, na 5, 10 of 15 minuten naar bed breng, hij krijst de boel bij elkaar zodra hij het bed ziet.
In de wagen valt hij binnen een minuut in slaap. Maar dan moet ik de wagen wel in beweging houden. 
Hij is ontzettend bewegelijk en alert. Als ik hem niet naar bed breng gaat hij ook huilen van vermoeidheid. Dat maakt het allemaal zo lastig. 
Tot 3 dagen geleden was alleen het bedtijd moment van 1900 uur makkelijk en zonder tranen. Helaas sinds 1e kerstdag lukt het ook dan niet meer hem in bed te leggen. Terwijl dat al 10 weken goed ging! 

Is een draagzak een optie voor hem overdag..? (had net ook al gereageerd op het andere forum en lees nu net dit) Ben je in beweging, maar toch handen vrij. En mocht hij alsnog reflux hebben geeft het wellicht ook verlichting en slaapt hij wat dieper? Daardoor misschien om 1900 minder 'op'..? En dan later naar bed en wellicht de nacht door?
Dat hij nu vanaf 1e kerstdag niet slaapt om 1900u kan toevallig ook net te maken hebben met een sprong die er ook nog eens bijgekomen is.. virus.. of extra ontladen?
Ik kwam van de week iets tegen over verzwaringsdekentjes bij kinderen/baby's.. misschien is dat ook nog iets! Stukje extra geborgenheid tijdens de slaap en helemaal als hij ook nog erg bewegelijk is.

Hoi,
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik dacht reageer toch even.
Mijn zoontje (nu 16 weken) is echt een huilbaby geweest en na een opname in het ziekenhuis (bleek verborgen reflux te hebben) hebben we even onze weg moeten zoeken maar ging het met medicatie en verdikking van voeding veel beter. Tot het laatste sprongetje. Meneertje wordt heel veel wakker s nachts. Heel erg onrustig en er is paniek als hij zn speen kwijt is. Op aanraden van een vriendin ben ik naar een magnetiseur gegaan. Haar kindje slaapt sinds haar bezoek aan de magnetiseur de hele nacht door.
Hier heeft het helaas niks geholpen, we moeten het accepteren dat we er veel uit moeten s nachts, in ieder geval tot dat hij zelf zijn speentje kan pakken. Ben bang dat dat nog wel even duurt.
Misschien kun je er iets mee. In hoop voor je dat het snel beter gaat!

Terug
Bovenaan