Baby 2,5 week huilt uuuren en huisarts zegt dat we niks kunnen doen

<p>Help! Mijn meisje van 2,5 week (19/6/20) huilt elke dag minimaal 3-5 uur en op slechte dagen zoals vandaag nu al 7 uur aan een stuk. En echt krijsen, armpjes en beentjes vliegen rond, woedend. Flesje tussendoor drinkt ze op maar slapen wil ze ook niet. Via het consultatiebureau al op nutrilon omneo over gegaan om haar darmpjes te helpen. Poepluiers gaan nu goed. Ze blijft echter brullen en huilen. Huisarts gebeld en die zegt letterlijk “u hoeft niet langs te komen want huilbaby’s daar kunnen we niks voor betekenen, dat moet u echt even uitzitten”. Bij het CB zeggen ze alleen dat ik eventueel extra mag voeden. Ze weegt bijna 3500 en krijgt 6x90ml omneo. Ik heb eerder 120 aangeboden maar dan drinkt ze 100 tot 110 en loopt t zo haar mondje uit. Dat is gewoon teveel. <br />Ik weet écht niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en advies voor mij? owja we zijn ook bij een osteopaat met haar.</p>

Jeetje... geen advies voor je, want nog in verwachting, maar wil je even een hart onder de riem steken. Wat lijkt me dat heftig en dan wordt je ook nog eens niet gehoord! Hoop dat er snel iemand mee leest die goede tips voor je heeft. 

Koemelkallergie? Dit hebben vrienden van mij ook gehad met hun zoontje. Hij bleek alles binnenin al "kapot" te hebben door t drinken waardoor t zo een pijn doet. Niemand wilde geloven dat hij koemelk had. Zelf overgestapt op speciale melk en t huilen verdween als sneeuw voor de zon. 

Mischien naar een osteopaat gaan? Ik hoor daar goeie verhalen over. Soms zien ze wat het probleem is. Bij vrienden van me die hadden een huil baby 1x naar osteopaat en het was voorbij. Kleine had iets met zijn wervel. Heel veel sterkte! 

Inbakeren helpt vaak. Je kan ook een verwijzing vragen naar de kinderarts vragen. Zij zien regelmatig baby’s die overmatig huilen. Ze kijken dan eerst of het een oorzaak heeft. Zo niet dan geven ze adviezen en een verwijzing voor de fysio om extra te helpen met goed inbakeren. 

Je zegt dat je al bij de osteopaat bent geweest. Geeft die ook aan dat er een reden kan zijn voor het vele huilen?
Verder zou ik inderdaad een draagzak adviseren. Dat werkte bij ons heel goed.
Ik had een mannetje met een lactose intolerantie en die huilde heel veel en hard na de fles. Pas met Hero Allergy Care werd het hier beter. Wel hebben we een koemelk eiwit allergie test laten doen via de kinderarts. En hoewel zij het een koemelk eiwit allergie noemde, weet ik zeker dat het een lactose intolerantie is (geweest)

Terug
Bovenaan