Baby 2,5 week huilt uuuren en huisarts zegt dat we niks kunnen doen

A wat heb ik het met je te doen lieve mama! Ik kan me herinneren dat ik ook een topic heb geopend toen mijn zoontje 10 dagen was en alleen maar huilde. Kan me die machteloosheid nog zo goed inbeelden.
Wij zijn ook bij een osteopaat beland maar deze kon op de lange termijn niets voor ons betekenen. Inbakeren werkte hier niet maar misschien bij jullie wel? Draagzak was hier wel heel fijn, maar ik trok het mentaal slecht de eerste periode. Het vele huilen heeft mij bijna een postnatale depressie bezorgd. Dit zeg ik uiteraard niet om je angstig te maken, maar meer een soort bewustwording. Ik heb op tijd hulp gezocht voor mezelf door met de huisarts te praten. Zelfzorg is zo belangrijk! Je gaat nu zoeken naar manieren om het je kleintje comfortabel te maken, maar denk ook aan jezelf! Huilbaby's zijn gewoon heel heftig.
Wij zijn uiteindelijk in het AMC beland en er zijn medische redenen gevonden voor het vele huilen en het weinig slapen. Houd je poot stijf. Als jij denkt dat er onderliggende redenen zijn, laat je doorverwijzen naar een kinderarts. Als de huisarts jullie niet wil zien, prima, dan ga je naar het ziekenhuis. 
Volg je moederhart, het klopt altijd ❤. En zoek steun om je heen. Zorg dat je erover kunt praten. Het komt goed dappere mama. Mijn zoontje van inmiddels 10 maanden zit nu ook veel beter in zn vel.

Ik krijg instant flash backs naar 6 jaar geleden, mijn zoon huilde constant en had alleen hazenslaapjes. Ik werd 3 x (!!) weggestuurd door de huisarts en had inmiddels alles al geprobeerd, osteopaat, andere voeding etc etc. Inbakeren hielp kort. Ik heb zelf naar het ziekenhuis gebeld en wat ben ik blij dat ik die stap heb gezet. Want het was inmiddels 2 maanden verder en mijn zoon had een ontstoken slokdarm door zijn verborgen reflux. Hij kreeg nexium op hogere dosis en gelijk na de eerste gift sliep hij welliswaar 4 uur achter elkaar! Hij was, net zoals mij, helemaal op. Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd want ja, je hebt huilbabys, maar ik merkte echt dat hij pijn had. Zijn gehuil was niet gewoon, maar echt schreeuwen.
enigste advies wat ik je kan geven is luister vooral naar je EIGEN gevoel. Als je echt denkt dat er meer aan de hand is bel zelf het ziekenhuis. Iedereen kan je advies geven maar elk kind en elke moeder is anders. 

wens je heel veel sterkte. Weet hoe machteloos maar ook hoe moedeloos je er van kan zijn. 

Hier ook een baby die veel huilde, weken hebben we getobt. Echt wel een maand of 2. Toen pas nam het CB ons serieus omdat ze enorm was afgevallen en wij sliepen al wekenlang bijna niet meer, we gingen er écht aan onderdoor. Ik sliep serieus max 3 uur per nacht, wekenlang. We gingen met spoed naar de kinderarts en ze bleek refluxziekte te hebben, de ergste vorm van reflux. Indikken van voeding hielp niks. Ze dronk max 40cc per voeding, spoog vaak alles weer uit, spoog bloed mee (slokdarm was ontstoken) en ze bleef maar krijsen. Sommige nachten spoog ze ELK UUR haar bed onder. Hopeloos was ik.
Via de kinderarts kregen we speciale voeding en het ging direct beter. Bizar!!! Ze kwam ineens weer aan, dronk volle flessen en is nu 11 maanden oud en 10.5 kilo! Kei gezond en vrolijk. Dat was 6 maanden terug wel anders...
De kinderarts vond het bizar dat we het zo lang uit gehouden hadden en dat we niet eerder doorgestuurd werden. We hadden een doodzieke baby die op het randje van ziekenhuisopname lag en we waren zelf kapot. Ik heb zo vaak bij het CB gestaan, maar ze deden niks. Spugen en huilen hoorde erbij zeiden ze. Pas toen ze 800gram was afgevallen namen ze ons dus serieus.
Ik kan nog janken als ik er aan terug denk.  We hebben nog een oudere dochter van bijna 3 jaar en ik werk in de kinderopvang,  dus ik ben wel wat gewend dacht ik.. maar dit brak me bijna.
Volg je gevoel en dring aan op een gesprek met de kinderarts. Daar is ook een wachtlijst voor, duurt vaak 2 weken voor je terecht kan. Geef niet op, ik wou dat ik meer doorgedramd had destijds. Op den duur stond ik 2x per week bij de huisarts op de stoep, 2x bij het CB en in het weekend zelfs bij de SEH omdat ze maar bloed blééf spugen, maar nog gebeurde er niks... vreselijk was het.
Blijf zeuren, drammen, geef niet op!! Jouw kindje heefr hulp nodig!

Hier ook een baby die veel huilde, weken hebben we getobt. Echt wel een maand of 2. Toen pas nam het CB ons serieus omdat ze enorm was afgevallen en wij sliepen al wekenlang bijna niet meer, we gingen er écht aan onderdoor. Ik sliep serieus max 3 uur per nacht, wekenlang. We gingen met spoed naar de kinderarts en ze bleek refluxziekte te hebben, de ergste vorm van reflux. Indikken van voeding hielp niks. Ze dronk max 40cc per voeding, spoog vaak alles weer uit, spoog bloed mee (slokdarm was ontstoken) en ze bleef maar krijsen. Sommige nachten spoog ze ELK UUR haar bed onder. Hopeloos was ik.
Via de kinderarts kregen we speciale voeding en het ging direct beter. Bizar!!! Ze kwam ineens weer aan, dronk volle flessen en is nu 11 maanden oud en 10.5 kilo! Kei gezond en vrolijk. Dat was 6 maanden terug wel anders...
De kinderarts vond het bizar dat we het zo lang uit gehouden hadden en dat we niet eerder doorgestuurd werden. We hadden een doodzieke baby die op het randje van ziekenhuisopname lag en we waren zelf kapot. Ik heb zo vaak bij het CB gestaan, maar ze deden niks. Spugen en huilen hoorde erbij zeiden ze. Pas toen ze 800gram was afgevallen namen ze ons dus serieus.
Ik kan nog janken als ik er aan terug denk.  We hebben nog een oudere dochter van bijna 3 jaar en ik werk in de kinderopvang,  dus ik ben wel wat gewend dacht ik.. maar dit brak me bijna.
Volg je gevoel en dring aan op een gesprek met de kinderarts. Daar is ook een wachtlijst voor, duurt vaak 2 weken voor je terecht kan. Geef niet op, ik wou dat ik meer doorgedramd had destijds. Op den duur stond ik 2x per week bij de huisarts op de stoep, 2x bij het CB en in het weekend zelfs bij de SEH omdat ze maar bloed blééf spugen, maar nog gebeurde er niks... vreselijk was het.
Blijf zeuren, drammen, geef niet op!! Jouw kindje heefr hulp nodig!

Wat vervelend.. ons meisje was ook een "huilbaby". Heel veel last van krampjes etc. 
De draagDOEK hielp ontzettend veel. Heerlijk bij papa of mama tegen de borst luisterend naar je hartslag. Verwar een draagdoek echter niet met een draagzak! 
Het moet dan wel een draagdoek zijn om het veilige gevoel te creeeren. 
Wij liepen dagen zo met haar rond. Later hebben we veel met haar gewandeld in de kinderwagen. Dit maakte haar ook erg rustig.

Luister alsjeblieft naar jouw gevoel. Hier ook een nooit tevreden baby, slapen was altijd gedoe. Veel spugen, ze rook altijd zuur. Wij hebben altijd gezegd KMA. Niemand die daar wat mee deed. En wat bleek na een jaar.....KMA. Ik was toch niet gek. Had haar een hoop ellende kunnen besparen. Dus op je strepen gaan staan, hoe lastig dat is. Misschien is er in de huisartsenpraktijk een andere arts die wel luistert. En anders idd direct het ziekenhuis bellen. 

Ach ach wat zwaar voor jullie! Ik geloof niet zo in 'huilbaby's'. Een baby wat zo lang en intens huilt daar is iets mee. Reflux of trauma van de bevalling oid. Laat je vooral niet afschepen. Als de HA en CB niks voor je willen doen en de osteopaat ook niet helpt probeer dan vooral andere wegen te bewandelen. Zelf naar het ziekenhuis bellen of advies inwinnen bij een andere huisarts. Maar laat je niet in een hoekje zetten hoor! 
En probeer zelf wat rust te pakken. Wissel met je partner af en ga er echt even uit zodat je het gehuil niet hoort. Zo kan je even opladen. Al is het een boodschapje of een klein ommetje. Even 10 minuten nieuwe energie krijgen. Anders gaan jullie eraan onder door.
Heel veel sterkte! 

Wij lopen nu bij de manueel therapeut. Aantal blokkades gevonden. 5 behandelingen nodig dus ben benieuwd!

Terug
Bovenaan