Baby 3,5mnd, slapen

<p>Dag lieve mama’s, Mijn zoon in nu 3,5 mnd oud en ik loop onwijs te prutsen met zijn slaap. Als hij de nacht doorslaapt dan slaapt hij overdag bijna niet en huilt dan veel omdat hij zo moe is. Als hij overdag aan zijn slaapjes komt, ligt hij bijna de hele nacht wakker. Willen jullie misschien jullie dagindeling met mij delen? Misschien dat ik het wel helemaal “verkeerd” doe. Liefs,  Een onzekere mama</p>

Ik had geen sxhema een beetje want hij kreeg toen fruit en avond eten dat hielp mij enrom zeker toenhij 5 maanden werd ochtend brood middag lunch avond eten toen kon ik goed  pas ritme krijgen spelen onbijten slapen max1 uir altijd slaapt die naar buiten lunch slapen tussendoor spelen avond eten naar bed
Toen die tijd had ik in alleen slaap singale in gaten gehouden die van mij sliep avonden goed overfag minder  komt vanzelf

Ja, ik heb het ook geprobeerd los te laten en alleen uit te gaan van de slaapsignalen. Als ik hem dus steeds weg leg en gewoon laat slapen wat hij wil, dan draait hij zijn dag en nachtritme om. Als ik hem na een bepaalde tijd weer wakker maak, maar wel steeds wegleg als hij moe is, slaapt hij snachts ook niet. Als ik hem ook maar 5 minuutjes langer wakker houdt overdag, slaapt hij de rest van de dag overdag niet en snachts wel weer. 
Vind het zo frustrerend haha! Hij heeft met de fles wel vaste tijden (6-10-14-18) en hij begint ook gelijk te gillen als de klok die tijd slaat, haha ?

Leker los laten ik ga meestal wandelen of zingen og bad doen een  rust moment oplaad punt nu ook soms slaapt die niet terwinl die moe is dan even tegen mij 10 min zitten daarna draaif die om en wilt die spelen prima als je brood gaat geven enzo dan merk je pas verschil 

Ik keek naar mijn kind. Als ze moe was, dan ging ze slapen. Met 3,5 maand sliep ze nog in de kinderwagen na een wandeling geloof ik en dan echt van 10.30 - 14.30 ofzo haha

Hi,
Ik heb een dochtertje van 7 weken en ik heb voor haar wel een schema. Dit schema begint bij mij in de avond. Ze krijgt elke drie uur de fles. Om 10 uur is haar avondfles. Hier krijgt ze ipv 80cc wat ze overdag krijgt, 100cc daarna krijgt ze nog een fles van 100cc om half 1. Hiermee slaapt ze door tot 7 uur sochtends. Daarna krijgt ze een normale fles van 80cc en verschoon ik haar snel en leg ik haar terug in bed. Ze slaapt dan door tot 10 uur. Daarna weer een fles en dan is ze echt wel even wakker tot de volgende fles. Daarna begint het schema: om 12 uur een fles, daarna verschonen, daarna een uur tot 1,5 uur knuffelen en spelen in de box en zodra je slaaptekens ziet, leg ik haar onder de mobiel net whitenoise. Ze valt dan in slaap tot de volgende fles en dit doe je zo de hele dag door. 

ze moeten leren in slaap te vallen en dat deed ik eerst door haar met de white noise aan, vast te houden en in slaap te wiegen. Na een tijdje stopte ik met wiegen, en na weer een tijdje stopte ik met vasthouden en lag ze in de box. Ik heb haar zo aangeleerd dat wanneer zij de white noise hoort, ze in slaap valt. 

ik moet er wel bij zeggen dat dit werkt voor mij. Elk kind is anders natuurlijk maar wellicht kan je dit proberen :) 

slaaptekens van mijn kleintje zijn: heel druk gaan doen met de armen en benen, gapen of heel erg gaan staren. 

Heb je een slaapritueel 's avonds? Dat hielp hier heel erg om hem de nacht te laten beginnen. Doorslapen werd hier pas gedaan rond de 9 maanden haha, zat altijd nog wel één (of twee) voeding(en) in, maar dat was niet zo erg als hij in ieder geval maar snapte dat het nacht was.
Verder zaten wij de eerste maanden sowieso enorm te strugglen met overdag slapen, want dat wilde meneer 9 vd 10 keer niet. Pas vanaf een maand of 6 zat daar wat ritme in (qua op vaste tijden slapen overdag). 
Hoeveel slaapjes doet je zoontje nu (ongeveer) overdag? Je 'zou' nu ongeveer op drie 'moeten' zitten volgens mij (maar zoals al vaker gezegd: verschilt heel erg per kindje en hier zat er rond 3 maanden ook nog totaal geen ritme in qua vast aantal). Maar waar ik wel heel erg op lette was 1) niet te laat in de middag nog een dutje (max tot 16u) en 2) altijd op dezelfde tijd+zelfde manier (rituee) naar bed 's avonds (zelfde tijd was dan binnen een uur, tussen 19 en 20 ongeveer). 
Het kostte wel eventjes, maar na een tijdje had hij door wat het ritueel betekende en hij slaapt sindsdien (vrijwel) altijd makkelijk zelf in.

Toen T 3,5 maand oud was sliep ze pas net niet meer op mij (bijna een maand te vroeg geboren). Ze sliep enkel korte slaapjes van 30 a 45 min. En dat deed ze 4 a 5 keer per dag op verzoek. Er zat toen ongeveer een uur van slaapje tot slaapje tussen. Geen ritme op de klok, maar wel een fijne routine. 
Inmiddels is ze bijna 6 maanden en de nachten deed ze toen beter dan nu. Toen hadden we een hoop gedoe om haar na het avondeten op bed te krijgen, maar als ze dan rond 8 uur a half 9 eindelijk sliep, dan sliep ze tot een uur of 2. Rond 2 uur en rond 5 uur vroeg ze een voeding, en het was na een voeding een kwartiertje gedoe om haar weer in slaap te krijgen, maar dat lukte eigenlijk altijd wel. En zo haalden we half 8 in de ochtend wel. 
Ze krijgt nu nog steeds 2 nachtvoedingen en ze is rond 5 uur wakker, waarna we haar echt niet altijd meer in slaap krijgen, en in de avond spookt ze ook. Dus tja... Babies will be babies. Het verandert vanzelf weer. 
Nu zit ze overdag trouwens wel op een redelijk klokgebonden ritme met 3 slaapjes waarvan 1 lange. Zelf zo besloten. Dus het ritme komt echt vanzelf in mijn geval.

Terug
Bovenaan