Baby 3,5mnd, slapen

Ja ik heb wel een avondritueel. Dat zet ik ook overdag (maar dan de verkorte versie) in. Het inslapen is meestal geen probleem. Maar hij ligt de halve nacht te miepen of hij slaapt overdag maar steeds 10 minuten. Hij heeft ook geen honger (heb wel flessen aangeboden maar deze pakt hij niet). Hij heeft nu ongeveer 3 a 4 slaapjes overdag waarvan 1 langere (van 11 tot half 2). Maar als hij die slaapjes dus gewoon netjes maakt, slaapt hij snachts niet. Ik haal hem sowieso altijd om half 5/kwart voor 5 uit bed als ik ga koken (op de opvang doen ze dit ook). Dan eten wij om half 6 en hij om 6 uur. Dan gaat hij om 19.30 uur weer op bed en slaapt dan de eerste uurtjes prima. Als hij overdag slecht slaapt (dus steeds 10 minuutjes hier en 10 minuutjes daar) maakt hij gewoon de nacht van 19.30 tot 18.00. 

Ik volg het schema van een slaapcoach. Voor de leeftijd 12-16 weken raadt zij dit aan: gemiddeld 4,5 uur slaap overdag, gemiddelde maximale wakkertijd 1,5- 2 uur. 3x slapen (2x kort in ochtend en namiddag, en 1 keer lang rond 11.30). En bedtijd tussen 18.30 en 19.00uur. Mijn kind kreeg ik rond die tijd ook niet helemaal in dit schema, maar het geeft mij wel houvast gegeven.. succes! 

Q is 16 weken en slaapt overdag niet zoals de boeken. Maar zoals je weet zijn alle kinderen uniek. Ik heb vanaf zijn geboorte hem gevolgd met slapen en eten. Hij heeft zijn eigen ritme bepaald. Nu wijkt hij daar weer vanaf. Hij leert nieuwe dingen ontdekt van alles en vindt het lastig om te slapen, inslapen gaat prima ma lang slapen is lastig. Ik bied hem aan om te slapen doet hij dit niet dan de volgende x beter. scheelt enorm stress. Ze willen rond deze tijd bij je zijn en zijn wat huilerig en hangerig. Veel knuffelen.Er wordt gezegd dat ze rond deze tijd in slaapregress zitten. Google eens. 
het komt weer goed, als je doet wat hij wil dan pakt hij alles weer op zoals die eerst deed. 
succes! 

[quote quote=10364327] Ja ik heb wel een avondritueel. Dat zet ik ook overdag (maar dan de verkorte versie) in. Het inslapen is meestal geen probleem. Maar hij ligt de halve nacht te miepen of hij slaapt overdag maar steeds 10 minuten. Hij heeft ook geen honger (heb wel flessen aangeboden maar deze pakt hij niet). Hij heeft nu ongeveer 3 a 4 slaapjes overdag waarvan 1 langere (van 11 tot half 2). Maar als hij die slaapjes dus gewoon netjes maakt, slaapt hij snachts niet. Ik haal hem sowieso altijd om half 5/kwart voor 5 uit bed als ik ga koken (op de opvang doen ze dit ook). Dan eten wij om half 6 en hij om 6 uur. Dan gaat hij om 19.30 uur weer op bed en slaapt dan de eerste uurtjes prima. Als hij overdag slecht slaapt (dus steeds 10 minuutjes hier en 10 minuutjes daar) maakt hij gewoon de nacht van 19.30 tot 18.00. [/quote]  
Is hij na de eerste uurtjes slaap in de avond ook echt wakker wakker 's nachts of meer een beetje aan het piepen? Ik weet niet meer tot welke leeftijd dit duurde, maar wij hadden de eerste maanden ook dat zoontje de eerste uren van de nacht (dus van 19 tot 12/1 ongeveer) heel goed diep sliep en daarna minder. Dus vaker wakker, beetje piepen etc. Alsof hij de diepste slaap in het begin deed en wanneer wij wilden slapen juist net weer semi wakker werd. Ik heb me daar toen bij neergelegd, hebben best vaak nog 's nachts met hem op de bank oid moeten liggen omdat ie dan rustig was maar anders niet. Dit is uiteindelijk 'over' gegaan! Weet dus niet meer precies wanneer, maar met 6 mnd was het sowieso beter. Schijnt dat het normaal is voor kleintjes om 1 lange slaap te doen en daarna minder diep te slapen. 'Helaas' deed die van ons dat ook 's avonds en niet 's nachts. Kan het zoiets zijn bij jullie ook?  

Terug
Bovenaan