Hi,
Ik heb een dochtertje van 7 weken en ik heb voor haar wel een schema. Dit schema begint bij mij in de avond. Ze krijgt elke drie uur de fles. Om 10 uur is haar avondfles. Hier krijgt ze ipv 80cc wat ze overdag krijgt, 100cc daarna krijgt ze nog een fles van 100cc om half 1. Hiermee slaapt ze door tot 7 uur sochtends. Daarna krijgt ze een normale fles van 80cc en verschoon ik haar snel en leg ik haar terug in bed. Ze slaapt dan door tot 10 uur. Daarna weer een fles en dan is ze echt wel even wakker tot de volgende fles. Daarna begint het schema: om 12 uur een fles, daarna verschonen, daarna een uur tot 1,5 uur knuffelen en spelen in de box en zodra je slaaptekens ziet, leg ik haar onder de mobiel net whitenoise. Ze valt dan in slaap tot de volgende fles en dit doe je zo de hele dag door.
ze moeten leren in slaap te vallen en dat deed ik eerst door haar met de white noise aan, vast te houden en in slaap te wiegen. Na een tijdje stopte ik met wiegen, en na weer een tijdje stopte ik met vasthouden en lag ze in de box. Ik heb haar zo aangeleerd dat wanneer zij de white noise hoort, ze in slaap valt.
ik moet er wel bij zeggen dat dit werkt voor mij. Elk kind is anders natuurlijk maar wellicht kan je dit proberen 🙂
slaaptekens van mijn kleintje zijn: heel druk gaan doen met de armen en benen, gapen of heel erg gaan staren.