Lieve mede-mama’s,<br /><br /><br />Nooit gedacht dat ik ooit een topic zou starten, maar ik ben de wanhoop nabij en ik hoop echt dat er moeders zijn die mijn verhaal herkennen en dé gouden tip hebben en/of mij gerust kunnen stellen. Ik zal proberen niet te lang van stof te zijn, maar ik zeg alvast “sorry” voor als ik dat wel ben. <br /><br /><br />Onze dochter is vanaf de geboorte geen grote drinker en geeft altijd een mondje of meerdere mondjes melk terug, maar lijkt daar geen last van te hebben. Ze kan een aantal uur na de voeding nog steeds wat melk teruggeven en ik zie haar ook melk “wegslikken” als het haar hoog zit. We zijn direct begonnen met Hero Nutrasense Comfort + (tegen spugen, kramp en een moeizame ontlasting), eigenlijk om de reden dat onze zoon deze voeding ook gebruikte en hij het daar waanzinnig goed op deed en nooit ergens last van had. Even wat randinformatie: onze dochter ruikt niet zuur uit haar mondje, is levendig en alert, lacht veel, slaapt goed en ontwikkelt zoals een baby van 12 weken zich zou moeten ontwikkelen.<br /><br /><br />Echter zijn de voedingen, sinds zij in de 12-weken sprong is beland, één groot drama. Op het moment dat de speen haar lippen raakt, begint ze te krijsen, draait ze haar hoofd weg, word ze boos en raakt overstuur. Ze heeft terdege zin in een voeding, maar zodra de melk naar binnen gaat, is de boot aan. Ze is niet meer op een “normale” manier te voeden (ik heb werkelijk waar iedere mogelijke houding aangenomen) en het enige wat nog enigszins werkt, is haar hoog tegen mijn borst leggen met haar hoofdje op mijn schouder (ze kijkt dan naar voren) en in een zithouding op mijn onderarm, wiegend door de kamer. Ik moet haar nagenoeg dwingen om te drinken, terwijl ik zie dat ze wel honger heeft en zichzelf ook meld om de vier, soms vijf uur. Ze krijgt vijf voedingen per dag (150+5), welke ze dus echt niet allemaal leegdrinkt en haar daggemiddelde rond de 600cc ligt.<br /><br /><br />Ik ben inmiddels van de wens afgestapt dat onze dochter “lekker een extraatje” drinkt voor de spekkies en heb (min of meer, blijft moeilijk) geaccepteerd dat zij alleen het broodnodige zal drinken om te kunnen groeien en ontwikkelen.<br /><br /><br />Ik kan mij er ook bij neerleggen dat zij de ene dag meer zin heeft in voeding dan de andere dag, maar een baby die zo overstuur raakt van een flesje melk, lijkt mij geen normale reactie en moet er m.i. iets aan de hand zijn.<br /><br /><br />Op het CB heb ik al meerdere malen mijn zorgen geuit en het woord “reflux” en “koemelkallergie” laten vallen. Echter wordt dit afgewimpeld met “ze slaapt goed en is vrolijk, dus kan het geen reflux zijn en met koemelkallergie zou ze uitslag e.d. moeten hebben” Ik heb hier grote twijfels over. Sterker nog, ik verdenk haar wél van één of beide.<br /><br /><br />Ik ben inmiddels radeloos en op en het maakt me zo onzeker. De zorg en aandacht voor onze zoon van twee jaar komt eronder te lijden, omdat ik alleen maar bezig ben met onze dochter. Dit is niet de mama die ik wil zijn en ik snak naar rust en vrede voor mijn gezin en mijzelf.<br /><br /><br />Aanstaande maandag heb ik een afspraak bij de huisarts en ik wil dat onze dochter maagzuurremmers voorgeschreven krijgt voor een proefperiode om te kijken of zij hier baat bij heeft.<br /><br /><br />Het is toch een mega lang verhaal geworden (nogmaals sorry). Alle ideeën zijn welkom, maar het lucht al enorm op om mijn verhaal te kunnen delen.<br /><br /><br />Groet,<br />Romy<br /><br /><br /><br />