Baby 3 maanden – grote problemen met voedingen

Ik zit er toch sterk over te denken vandaag een pot koemelkvrije voeding te gaan halen. Ze gebruikt nu Hero. Kan ik dan het beste Hero Pep geven of toch Nutrilon Pepti? Ik lees wisselende verhalen over beide en omdat ze al Hero gebruikt, reageert ze daar misschien rustiger op? Geen idee.. wat vinden jullie?

Denk dat het niet veel uit maakt. Het spul stinkt van beiden even erg ? en het is voor hetzelfde doel gemaakt. 

Onze dochter heeft koemelkallergie, maar omdat wij er alert op waren (veel kma in de familie) waren we er vroeg bij. Ik gaf (en geef nog) borstvoeding en ze huilde gewoon tijdens het drinken, zo zielig was het. Omdat ik borstvoeding gaf kon ik het gemakkelijk uittesten door te stoppen met melkproducten. Na een week hadden we een ander kind. 
Misschien gewoon eens proberen een pot Pepti te kopen? Kijken hoe ze erop reageert?
En wat betreft het spugen, ben je al eens bij een osteopaat geweest? Misschien voelt er iets niet goed in haar lichaampje waardoor ze in bepaalde posities last heeft?

Bedankt voor je reactie! We lopen al bij een osteopaat en daar heeft ze baat bij. Ze had net een luier met groene ontlasting (tussen donker en licht in, sorry voor de details..). Ik lees dat dat zou kunnen wijzen op KMA. Kan dat kloppen? Ze heeft net 80cc zonder problemen opgedronken, maar meer krijg ik er echt niet in, dus ik dwing het ook niet, aangezien dit de eerste fles sinds dagen zonder geschreeuw..

Dit is de eerste keer, sinds zij geboren is, dat ze groene ontlasting heeft. Kramp bemerk ik niet, niet meer dan ze gewoonlijk heeft. I.c.m. het slechte drinken en de enorme onrust tijdens het drinken, zou het een maag-darminfectie kunnen zijn bijv? Sorry voor alle berichtjes en vragen van mijn kant, maar ik wil zo graag een oorzaak vinden om het beter te kunnen begrijpen en er dan in te kunnen “berusten”.

Jeetje, wat vervelend zeg! Ik herken dit zo in die eerste maanden met ons zoontje. Wij gebruiken nog steeds die Hero nutra sense comfort + voeding voor het spugen, maar de nummer 2 inmiddels. (8 maanden is onze zoon nu) Helaas is het spugen nog steeds niet helemaal weg, maar hij heeft er zelf gelukkig niet veel last van. Al is hij wel aan de kleine kant qua gewicht met 6,8 kilo ongeveer nu. Maar mocht tie niet genoeg aankomen in deze paar weken dan gaan we toch via de huisarts naar de kinderarts.
Wel heeft hij rond de 10/12 weken toen gehad dat hij moest huilen tijdens en na bijna elke voeding en zijn toen ook overgestapt naar andere spenen. Wij gebruiken nu nog steeds de dr.brown flessen met de difrax M speen en die combi werkt gelukkig nog steeds goed! Al zal die binnenkort miss wel naar de L speen kunnen. Tot 4,5 maanden hebben we de S speen gebruikt.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar heel veel succes met je zoektocht en hopelijk gaan de voedingen snel beter met je kleintje!

Als je twijfelt over de ontlasting in combinatie met voeding en onrustig zijn kun je altijd de huisartsenpost nog bellen en vragen of die nog adviezen hebben. Zeker als ze diarree er bij zou krijgen en weinig drinken in verband met kans op uitdroging!

Hoi hoi!
Wij hebben een zoontje van ook 3 maanden en zitten al vanaf het begin in de molen vanwege de voedingen en daardoor slechte groei. Het is over het algemeen een hartstikke zoet mannetje MET verborgen reflux en moeizame ontlasting. Ik ben voor deze diagnose bij logopedie, kno, kinderarts, osteopaat, CB en fysio geweest en eigenlijk zijn het cb, logopedie en de fysio in de bres gesprongen voor me bij de kinderarts waardoor ik eindelijk gehoord werd. Bij ons werkt gelukkig de voeding van Hero die jij ook hebt heel goed tegen de reflux alleen heeft hij er medicatie bij voor de ontlasting (Forlax). Wij gebruiken de dr Brown smalle hals met speen 3 en die werkt bij ons het beste. Hebben alles geprobeerd ongeveer. Mijn advies! Volg je gevoel en vertel wat jij vindt dat er moet gebeuren! Verder zijn wij qua de flessen geven heeel erg geholpen door de logopedie van het ziekenhuis (via CB geregeld). Zij kijken met je mee met het geven van de voeding en kunnen je dan wellicht helpen met een houding en het type fles die het beste aansluit bij jou dochter. Heel veel succes!! 

Terug
Bovenaan