Baby 3 maanden – grote problemen met voedingen

Hier een kindje met kma. En die had wel meer klachten dan jij beschrijft. Vanaf de geboorte al voedingsproblemen, eczeem, diarree, huilbaby enzo. Dus wat dat betreft herken ik dat niet in je verhaal. Overigens rook zij wel zuur en spuugde grote hoeveelheden voeding eruit. Maar nadat de kma onder controle was veranderde dit niet. Ze werd wel vrolijk en groeide goed. Dus dat is zo gebleven... Tot 8/9 maanden, toen ze meer brood en stukjes ging eten. Van spugen hebben ze niet altijd last. Van maagzuur dat de slokdarm in komt wel. Dat is het verschil tussen normale reflux (want ook veel spugen kan gewoon probleemloos gaan) en verborgen reflux. Dan ruik je het zuur ook.
Ik herken wel je verhaal over hoe je weggestuurd wordt overal met de woorden dat het erbij hoort. Ik werd na 3 maanden aanmodderen pas serieus genomen door de kinderarts en die bevestigde de kma. Daarvoor was de eczeem babyacne (hele felrode plakaten), het vele huilen normaal (6-9 u per dag), diarree gewoon newbornpoep, en de voedingsproblemen hadden ze wel een lactatiekundige voor. Het kwam allemaal door mamma die overstuur was en misschien wel depressief. Je doet het zo goed! Bleven ze zeggen. Niemand wilde even naar mn baby kijken. 
Als je het gevoel hebt dat er wat mis is, sta op je strepen en eis dat ze het uitzoeken. 
Is er al naar spruw gekeken? Omdat het huilen bij de fles recent is.... Of oorontsteking? Het kan ook dat de tandjes al beginnen te wringen in haar kaakje. 

Je kan overigens gewoon zelf een pot pepti kopen en kijken of het helpt. Om een kma uit te sluiten. Soms is dit niet voldoende en helpt het maar even. Maar dan weet je wel meer.

Bedankt voor je reactie, Lewis! ? Ik vind het ook zo gek dat het zo plotseling opgekomen is.. dat kan het toch haast geen probleem zijn dat al langere tijd bestaat, want dan had ik dat toch al moeten merken? Spruw heeft ze niet. Oorontsteking zou kunnen en tandjes ook.. is wel door mijn hoofd geschoten, maar van de baan geschoven (mijn gedachten gaan van links naar rechts, ik weet het echt niet meer). Die pot Pepti is een goed idee, dat ga ik doen. Kan dat geen kwaad om dat te starten zonder doktersadvies? Overigens, de voeding die ze nu gebruikt moet je “officieel” ook overleggen met bijv het bureau, dus wat dat betreft maakt dat niet uit.

Wat ik wel zie aan haar zijn soms rode, warme wangetjes, maar ik check al dagen haar temperatuur en die is niet verhoogd, laat staan koorts. Mijn man zegt net dat hij haar een dag of twee wat waterig vindt kijken.

Ik ken precies ook zo een verhaal van vrienden. Kereltje bleek van binnen helemaal te zijn "kapot" gebrand omdat die dus een koemelk allergie bleek te hebben. Ze zijn meteen overgestapt op andere voeding en na een paar dagen was t als sneeuw voor de zon verdwenen. Probeer eens geitenmelk?

Hoi, geen sorry zeggen hoor! Dit klinkt helemaal niet fijn en vertrouw vooral op wat je moedergevoel je ingeeft! Wij hebben ook ontzettend getobt met ons eerste kindje en daardoor een hele slechte herinnering aan zijn babytijd. Het duurde bij ons 6 weken voor iemand verborgen reflux serieus ging nemen en gingen daarna ziekenhuis in en uit. Ranitidine bleek hem te helpen. 3 maanden lang tranendal gehad tijdens voedingen en hij spuugde als een fontein. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt, volg dat gevoel dan. Liefs!

[quote quote=10528914]Ik ken precies ook zo een verhaal van vrienden. Kereltje bleek van binnen helemaal te zijn “kapot” gebrand omdat die dus een koemelk allergie bleek te hebben. Ze zijn meteen overgestapt op andere voeding en na een paar dagen was t als sneeuw voor de zon verdwenen. Probeer eens geitenmelk?[/quote]
Kma is niet alleen koemelk. Het eiwit waar ze dan allergisch voor zijn zit in alle dierlijke melk. Het zit minder in geitenmelk. Maar bij een allergie genoeg om daar ook op te reageren. Het eiwit lijkt zelfs erg op een eiwit in soja, dus vaak is er ook een allergie voor soja. 

RRR, de arts zal bij vermoeden van kma ook een sterkgehydroliseerde voeding voorschrijven en na een aantal weken een provicatie doen met koemelk. Pepti is zo'n voeding. Maar die is minder sterk gehydroliseerd dan de types waar veel kindjes met kma op eindigen. Voor andere kma kindjes is dit voldoende oplossing. Ik zou bij verbetering dit zeker wel laten bevestigen door een kinderarts, want dan krijg je de dure voeding vergoed. 
Maargoed, staar je er niet blind op, want het is inderdaad wel vreemd dat de klachten recent begonnen zijn en dat er buiten moeite met drinken geen andere zorgelijke symptomen zijn. Daarom denk ik meer aan een virus, oortjes, wringende tandjes enzo. Maar die kunnen, tot het beter gaat, ook grote problemen geven. 
Ik denk dat je meer hebt aan de huisarts ipv alle dokters hier op het forum (mezelf inclusief) ? Goed op je strepen staan dat dit niet normaal is en dat je wilt weten wat er aan de hand is. 

Terug
Bovenaan