baby 3 maanden nachten

<p>Goedemorgen,</p><p>Onze zoon slaapt in de avond rond 18.00/19.00 uur in zijn bedje. Heel fijn, dat was eerst wel anders.</p><p>Sommige avonden slaapt hij door tot middernacht of iets eerder, sommige avonden wordt hij wel wakker voor een voeding rond 20.00/21.oo uur. De tijden wisselen enorm.</p><p>Als we hem wakker maken voor de laatste voeding om 23.00/00.00 drinkt hij wisselend wel en niet. </p><p>In de nacht wordt hij standaard om de 3 uur wakker, ongeacht hoeveel voeding hij daarvoor heeft gehad. Dit begint wel een beetje op te breken. Wie heeft er nog tips? Wat kunnen we nog beter doen? Het ritme is nog vrij rommelig, dat kan zeker wel beter. Maar baby wakker maken of juist laten slapen? We willen juist dat hij zijn lange slaapt maakt van 00.00 tot vroege ochtend ipv nu in de avond.</p><p>Alvast dank!</p>

Helaas geen tips, maar zit in hetzelfde schuitje dus lees graag mee. Onze baby is bijna niet wakker te houden tot 18:30/19:00u, ik voed haar en leg haar dan op bed. Vervolgens slaapt ze tot een uur of 21:00u, voed haar opnieuw en dan zou je zeggen dat het voldoende is voor de nacht. Maar standaard om 03:00u wordt ze weer wakker. Als ik even pech heb komt ze ook nog om 00:00u. Ze is nu 5,5 maand en het begint inderdaad op te breken.

Hier hetzelfde ons kindje is deze week 11 weken oud en doet t super goed! Eet en slaapt goed. S avonds leggen we hem rond 18 uur in zijn bedje en maken we hem rond 20-21 uur wakker voor zijn laatste fles. Vervolgens komt hij standaard tussen 2-3 uur voor zijn nachtvoeding. Later de fles geven zorgt er niet voor dat hij later komt voor zijn nachtvoeding. 11 weken lang elke nacht eruit begint hier ook inmiddels op te breken, ik weet volgens mij dat je kindje vanzelf later gaat komen en langer slaapt toch ben ik benieuwd of er tips zijn….

Ik heb helaas geen tips. Bij mijn beide kinderen had het geen enkele zin om ze wakker te maken voor een late fles, de lange ruk maakten ze vanaf 19.00 uur tot ergens begin van de nacht. Wij hebben het vrij snel opgegeven en de gebroken nachten geaccepteerd (min of meer...). Bij drie maanden is dat ook nog helemaal niet gek hoor, veel baby's slapen dan nog niet door. Zelf vroeg naar bed gaan was voor ons de enige oplossing (maar wel een moeilijke?). 
De volgende baby is hier onderweg, dus als iemand anders de gouden tip heeft, ben ik ook erg benieuwd!?

Haha same here. Ik denk dat dit als ik het zo lees de standaard is. Onze kleine man van 3 maanden gaat rond 20.00 uur naar bed. Hij valt steeds makkelijker is slaap dus slaapt rond 20.30. rond 22.45 geef ik hem dan zijn laatste voeding maar het maakt niet uit hoeveel hij drinkt hoeveel hij wakker is overdag hij word standaard rond 3.00 wakker. Soms iets eerder soms iets later. Ik heb een paar nachten gehad dat ik maar 1 of 2 keer naar hem toe moest voor zijn speentje (dit is meestal het probleem en dus krijgt hij in de nacht eigenlijk nooit meer een voeding). Ik heb zelfs al een keer gehad dat hij door sliep. Nu komt hij vaak 5 a 6 keer maar wel pas na 3.00. als het echt te gek word probeer ik een flesje maar ook dan blijft hij gewoon komen. Ik denk dat we er gewoon doorheen moeten en als ze wel doorslapen dat het echt geluk is?. Maar ik blijf ook even mee lezen voor als iemand de gouden tip heeft haha

Onze kindjes zijn nog zo klein en hebben ons nodig! Dus dit is echt normaal. Onze dochter komt weer om 5 uur nu. Helemaal prima. Ik probeer overdag even te slapen als het kan en in het weekend slaap ik bij. Dus echt... go with the flow. Er is altijd wel wat ;-)

Wij hebben ze op den duur niet meer wakker gemaakt om 23.00 voor een fles. Ze kwamen dan (hebben bij beiden dochters zo gedaan) ergens in de nacht. Na de fles sliepen ze weer verder tot in de ochtend. Bij ons lagen ze in zo'n diepe slaap om 23.00 dat er vrij weinig werd gedronken en ze inderdaad alsnog sowieso kwamen. Ons gaf het al wat meer ademruimte dat de fles van 23.00 eraf was. Wij gingen dan ook vaak op tijd naar bed. Naar mate de tijd kwam ze af en toe niet en begon ze met doorslapen vanaf 19.30 en als ze de nachten wel kwam dan kreeg ze een voeding. 

[quote quote=10535540]Wij hebben ze op den duur niet meer wakker gemaakt om 23.00 voor een fles. Ze kwamen dan (hebben bij beiden dochters zo gedaan) ergens in de nacht. Na de fles sliepen ze weer verder tot in de ochtend. Bij ons lagen ze in zo'n diepe slaap om 23.00 dat er vrij weinig werd gedronken en ze inderdaad alsnog sowieso kwamen. Ons gaf het al wat meer ademruimte dat de fles van 23.00 eraf was. Wij gingen dan ook vaak op tijd naar bed. Naar mate de tijd kwam ze af en toe niet en begon ze met doorslapen vanaf 19.30 en als ze de nachten wel kwam dan kreeg ze een voeding. [/quote]Ik zit me echt net te bedenken om dit ook te doen idd. Nu ga ik later naar bed als dat ik zou willen om er vervolgens nog een aantal keer uit te kunnen. Ik ga denk ik nog even aankijken wat hij doet als ik hem wel door laat slapen want hij is idd erg diep in slaap als ik hem wakker maak. Wel zit ik met zijn luier omdat die wel overstroomd als ik die niet rond 23.00 verschoon... Maar goed dat zie ik dan wel weer. En misschien is ie dan om 6.30 ook niet zo huilerig en ondeduldig als ik zijn flesje klaar maak.

Terug
Bovenaan